41 Reacties

4 maanden geleden

Ik vind dit niet heel judgy hoor. ZIJ begrijpt het niet. Dat kan toch? En dat kan komen omdat ze gewoon geluk heeft net haar zwangerschap. Ze post hier haar eigen topic. Ze is niet onder alle topics over inleiden aan het preachen dat mensen dat niet zouden moeten doen. Die laat ze ook gewoon gaan. Waarom kan het andersom niet?

4 maanden geleden

Reactie op Kellaaa

Maar je lijkt je niet te realiseren wat zo’n keihard oordeel doet met vrouw ...
Maar ik mag toch zelf weten wat ik schrijf? Misschien is mijn hele zwangerschap ook wel ruk? Dat weten jullie ook niet en oordelen nu dat het fijn voor mij is dat ik een fijne zwangerschap heb en zo lang kan wachten, terwijl ik nergens heb gezegd dat het een fijne zwangerschap is?

4 maanden geleden

Ik snap je volkomen hoor en volgens mij zegt de titel het al: gewoon even lekker van je afschrijven. Ik vind sowieso de vraag; hoe lang moet je nog zo verkeerd geformuleerd haha. Weet ik veel, nu 38 weken. Kan straks komen, kan nog 4 weken duren. Ik snap je gevoel betreffende inleiden opwekken etc helemaal. En misschien komt je frustratie daarover ook voort uit het te veel lezen op dit forum. Ik denk dat bijdragers hier sowieso bovengemiddeld veel bezig zijn met hun zwangerschap (niks mis mee) en on wat voor reden dan ook niet kunnen wachten te bevallen. Zelf herken ik me enorm in nog even genieten van het moment. Ja mijn zwangerschap is best zwaar, maar ik kijk altijd naar glas halfvol, geniet nog van de tijd die ik nu voor mezelf heb en mijn dochtertje. Iedereen ervaart dingen anders in het leven en straks als al die babies er zijn zul je ook in deze groep zijn dat er verschillende moeders het ouderschap als enorm zwaar zullen ervaren en anderen er minder moeite mee zullen hebben. Ik denk alleen maar; laat het los. Iedereen heeft recht op zijn eigen problemen. You do You.

4 maanden geleden

Reactie op makelifejoyful

Ik wil graag verduidelijken dat ik begrijp dat het soms nodig is om de natu ...
Psychische redenen kunnen net zo zwaar meewegen als fysieke redenen. Jij weet helemaal niks over de vrouwen van wie jij hun verhaal leest op het forum dus op basis waarvan oordeel je eigenlijk? Je wilt nu jouw mening verpakken als een soort advies omdat jij vind dat jouw zienswijze heel belangrijk is maar ik denk dat het belangrijker is om je lekker op jezelf te focussen. Je klaagt over ongewenste vragen die jij krijgt en dan kom je zelf met ongewenste oordelen…?

4 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Psychische redenen kunnen net zo zwaar meewegen als fysieke redenen. Jij we ...
Waarom voel je je zo aangevallen terwijl deze meid in een eigen topic gewoon wat van zich af wil schrijven zoals de titel al zegt 🤔 Je hoéft niet te reageren he..

4 maanden geleden

Ik wil graag verduidelijken dat ik begrijp dat het soms nodig is om de natu ...
Ik ben ook wel eens klaar met mn peuter. Kan dr dan moeilijk ff terugstoppen haha that’s life

4 maanden geleden

ONGEZOUTEN MENING EN ANTWOORD INCOMMING IN 3.... 2.... 1.... Meid ik denk dat jij even moet gaan kijken naar wat je zelf eerder op t forum gevraagd hebt met je kunstmatig opwekken.... Je vraagt zelf of je met 38+ weken mag vragen of je ontsluiting gekeken kan worden bij de verloskundige 😂 en dan nu zweverig gaan doen over dat je vind dat als je lichaam er klaar voor is dat je dan pas je kind kan verwelkomen, dat je t idioot vind dat mensen hun bevalling willen opwekken (wat de ... Is er kunstmatig aan voetreflex, sex, drinken van thee of pittig eten btw) Zucht.... Oke ik ben klaar 🤪

4 maanden geleden

Laatst werd er aan mij gevraagd of ik niet al liever zsm ingeleid zou willen worden ipv afwachten (nu 37+3). Terwijl het gezelschap wist dat ik, over het algemeen, een voorspoedige zwangerschap heb zonder grote problemen. Ik vond dat zo een aparte vraag. Waarom zou ik dat in mijn situatie willen? Ik heb ook wel het idee dat er soms bij mensen een idee is dat een bevalling maakbaar is zeg maar. Ik ben ook een voorstander van de natuur zijn werk laten doen, mits dat kan natuurlijk. Kan me heel goed voorstellen dat het in bepaalde situaties beter is voor aanstaande moeder of kind, of allebei, om wel in te grijpen. Gezondheid van moeder en kind altijd voorop

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

ONGEZOUTEN MENING EN ANTWOORD INCOMMING IN 3.... 2.... 1.... Meid ik den ...
Inderdaad, dat heb ik gevraagd. En het bekijken van de ontsluiting is niet hetzelfde als het opwekken van de bevalling, toch? Ik had het gevoel dat er al wat gebeurde en was nieuwsgierig of de bevalling misschien al begonnen was. Zelfs als dat het geval was, zou ik mezelf nog steeds niet laten strippen of andere methoden proberen 😁.

4 maanden geleden

Jeeetjee mensen wat heeft iedereen hier last van hormonen 🤣🤣🤣 hahah

4 maanden geleden

Reactie op sb2020

Jeeetjee mensen wat heeft iedereen hier last van hormonen 🤣🤣🤣 hahah
Ik lach me kapot hier 😂

4 maanden geleden

Ik lach me kapot hier 😂
Leven en laten leven, die denkt dit, die denkt dat, die vind zus die vind zo. Iedereen moet lekker doen waar hij/zij zich zelf prettig bij voelt iedereen doet het op zijn/haar manier.

4 maanden geleden

“Officieel” hoor ik in de augustus groep maar aangezien de kans aanwezig is dat ze eind deze maand komt lees ik ook mee in de juli groep (ook door een inleiding trouwens 🙆🏼‍♀️, wel door een medische reden dus dat is dan “geoorloofd” als ik het zo mag lezen) Dat terzijde Vraag ik me oprecht af waarom jij je zo druk maakt of iemand wel of niet de bevalling wil laten opwekken Waarom zo oordelend over inleiden… Het gaat toch niet om jou baby😌 En mocht je er echt zo tegen aanlopen zou je misschien eens met een deskundige in gesprek kunnen gaan :)

4 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

ONGEZOUTEN MENING EN ANTWOORD INCOMMING IN 3.... 2.... 1.... Meid ik den ...
Godver wekt pittig eten iets op?! Net Indiaas op, not ready yet 😂😂

4 maanden geleden

Maar ik mag toch zelf weten wat ik schrijf? Misschien is mijn hele zwangers ...
Oké, dat is dan misschien beoordelend van mijn kant. Het viel mij in elk geval verkeerd dat er geen geldige reden bestaat voor inleiden omdat de natuur blablabla Als t aan de natuur lag, werd ik geen eens moeder maar dat ter zijde. Het is inderdaad, zoals ik hier ergens lees, leven en laten leven maar de manier waarop iets ‘even’ gezegd wordt, heeft natuurlijk wel invloed op hoe mensen het voelen. En daar gaat het mij vooral om ☺️ Je mag natuurlijk altijd van je afschrijven en je kan het niet een ieder naar de zin maken maar dat betekent niet dat andere mensen daar niet iets bij voelen. ‘Van je afschrijven’ is geen vrijbrief om maar alles te kunnen roepen. En daarmee mag je wel je eigen mening hebben maar het viel bij mij (en anderen) dus wel verkeerd. Dus jij plaatst jouw ongezouten mening over inleiden en hoe achterlijk dat is en degene die zich daardoor op de staart getrapt voelen, reageren daar op 😁

MOD

4 maanden geleden

lieve dames, iedereen heeft zijn eigen mening over bepaalde dingen. Gelieve elkaar te respecteren en geen discussie te voeren in deze forum. Deze dame wilt gewoon haar hart even luchten :) Alvast bedankt!

4 maanden geleden

Ik ben met jou mee eens hoor Bij mijn precies hetzelfde ik geef wel een silence / of Zucht geïrriteerd gezicht dan weet ze ook wat ik denk 🤔 automatisch begint ze met andere verhaal 🤣

4 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Godver wekt pittig eten iets op?! Net Indiaas op, not ready yet 😂😂
Staat wel in de lijst met hoe je eventueel zonder wetenschappelijke bewijzen een bevalling kunt opwekken ja 😂😂😂😂 Haha En even voor de ts, toucheren is niet natuurlijk, daarbij kunnen ze "ongewenst" ook dingen oprekken of je vliezen aanraken waardoor het onnatuurlijk begint of dat t zelfs verstoord wordt. Dus tja ik vind dat wel horen onder je EIGEN categorie van opwekken van een bevalling

4 maanden geleden

Ja ik herken wat je zegt. Ik heb ook het gevoel dat ik continu mezelf aan het verdedigen ben waarom ik niet kies voor een inleiding of waarom ze me weer ‘zo lang’ laten doorlopen. Ik snap waar dit vandaan komt, eerste bevalling heel veel bloedverlies en baby met macrosomie. Het zal allemaal natuurlijk met de beste bedoelingen zijn maar ook ik geloof er ook in dat ze komt wanneer ze moet komen. Ik denk ook dat meespeelt hoe je verloskundige erin staat. Ik denk dat er soms wat angst wordt aangepraat. Als ik in mijn omgeving kijk zijn er best wat mama’s dit jaar ingeleid, waarvan dit achteraf helemaal niet nodig was geweest. Voor hen was dit een leermoment voor een eventuele volgende zwangerschap. Succes allemaal met de laatste loodjes🫶🏼

4 maanden geleden

Die vragen vind ik ook irritant, vooral omdat het er zoveel zijn en het me continu herinnert aan een naderende bevalling waar ik met moeite op wacht (waarover jij ook een mening hebt, dat daargelaten 🤡💩). Maar mensen hebben het beste met je voor en leven mee. Niet vragen hoe het gaat is ook super afstandelijk en lichtelijk asociaal. Als jouw familielid of vriendin zwanger is dan zou je je vragen wellicht anders formuleren, maar vragen hoe het gaat is wel het minste wat je kunt doen.