Vandaag ben ik 38 weken en 6 dagen zwanger, het eind komt dus echt in zicht. Lichamelijk en geestelijk krijg ik het steeds zwaarder en het mentale stuk vind ik echt heel zwaar op het moment. Om die reden had ik vandaag een afspraak in het ziekenhuis om het over een inleiding te hebben.
Eigenlijk kan ik lichamelijk gewoon niet meer en moet ik heel erg veel huilen en voel ik me neerslachtig sinds een tijdje. In het verleden heb ik psychische klachten gehad en tot nu toe ging dit de hele zwangerschap eigenlijk heel goed. Ik ben zo bang dat als ik langer doorloop ik me na de bevalling echt niet oké voel…
Ze heeft vandaag gevoeld en mijn baarmoedermond is 3/4 verstreken en ik heb nu 1cm ontsluiting, ze heeft een beetje gestript maar gaf aan dat dit meestal niks doet op dit termijn van de zwangerschap.
Ik heb nu een afspraak gemaakt voor een inleiding, deze week al, dit luchte op het moment zo op maar ik merk dat ik nu eenmaal thuis ineens helemaal aan de twijfel ben of ik nu wel de goede keus maak of dat ik mezelf “niet zo moet aanstellen” en gewoon moet doorzetten en wachten tot ze uit zichzelf komt…