315 Reacties

9 maanden geleden

Hoi, ik ben Chantal 35 jaar en woon samen met mijn vriend Dennis. Ik heb al 3 jongens van 10, 8 en 7 jaar. Ik ben volgens mijn berekening nu 7 weken en 5 dagen, dit ons eerste kindje samen. Gister een echo gehad en het zag er goed uit. Zo'n opluchting🥰 19 december krijg ik een termijnecho en dan weet ik het zeker wanneer ik uitgerekend ben.

9 maanden geleden

Ik ben Liz, 32 jaar oud en ik ben 10 jaar samen met mijn lieve man en wij wonen in Groningen. Na een lang, frustrerend traject van 3 jaar in het ziekenhuis, hebben we eerst alles stop gezet en zijn gaan verhuizen in september. Na een intakegesprek en in het wacht bankje voor het volgende traject ben ik spontaan zwanger geworden! Mijn laatste menstruatie was 20 oktober en ik ben uitgerekend op 26 juli!

9 maanden geleden

Hoi Allemaal, Ik ben Christa 28 jaar oud en zwanger van ons eerste kindje. Het was met de eerste poging al raak, wat ook de spanning met zich meebracht. Tot gisteren volop in de zenuwen gezeten of het allemaal wel goed was omdat ik met 5 weken wat licht bloedverlies heb gehad. Gelukkig gisteren op de 8 weken echo een kloppend hartje gezien😊 Nu wachten op de volgende echo die op 27 december plaatsvind. Mijn uitgerekende datum is voor nu 9 juli. Ikzelf ben 2 dagen ervoor jarig dus ik ben zeer benieuwd haha

9 maanden geleden

Reactie op L91L

Ik ben Liz, 32 jaar oud en ik ben 10 jaar samen met mijn lieve man en wij w ...
Wat leuk, Liz! Ik ben net 31 en heb precies dezelfde data als jij! Gefeliciteerd!

9 maanden geleden

Ik ben Birgit, 31 jaar en inmiddels een half jaar getrouwd. Begin van het jaar heb ik te horen gekregen dat ik PCOS heb en dat de kans heel klein was dat ik zwanger zou worden. Sinds die tijd ook maar twee keer ongesteld geweest. We stonden op de wachtlijst voor de fertiliteitskliniek. Een aantal weken geleden kreeg ik last van maagzuur en werden mijn borsten gevoelig. Toch maar een test gedaan voor de zekerheid en deze was positief! Daarna nog 5 testen gedaan en allemaal gaven ze hetzelfde resultaat. Gelijk de verloskundige gebeld en we konden een paar dagen later langskomen voor de echo, omdat we niet zeker konden zeggen hoe lang ik al zwanger was. Dat bleek 5 weken te zijn. Er was nog geen hartje te zien, dus na 2,5 week zouden we nog een echo moeten maken. Afgelopen dinsdag kreeg ik ineens een hele erge bloeding. Diezelfde middag kon ik nog bij de verloskundige terecht en we hadden al het idee dat het waarschijnlijk goed mis was. Tijdens de echo bleek er wel gewoon een hartje te kloppen. Nu over twee weken nog een keer een echo voor de zekerheid, maar tot nu toe zag alles er goed uit. Ben nu 6+4 zwanger en hoop heel erg dat het allemaal goed blijft gaan.

9 maanden geleden

Ik ben Margot, 24 jaar, al 1,5jaar bezig om zwanger te worden met mijn vriend van ons eerste kindje. In dezelfde week dat we naar het zkh zouden gaan voor vruchtbaarheidsonderzoek (donderdag) had ik dinsdag na 1 dag overtijd 2 positieve testen. Super blij, hoe bijzonder.. 31 juli uitgerekend.. Nu 5+2 en sinds vandaag een beetje donkerbruin bloedverlies en wat krampen, maakt het allemaal erg spannend

9 maanden geleden

Reactie op MargotD-C

Ik ben Margot, 24 jaar, al 1,5jaar bezig om zwanger te worden met mijn vrie ...
Herkenbaar! Hier hetzelfde verhaal precies in de week dat we de 1e afspraak hadden bij de fertiliteits kliniek werd ik zwanger.

9 maanden geleden

Reactie op Wendyelst

Herkenbaar! Hier hetzelfde verhaal precies in de week dat we de 1e afspraak ...
Wat fijn, bijzonder ! Helaas is het bij mij gisteren uitgelopen op een miskraam.. Hoop voor jou dat het helemaal goed gaat ♡

9 maanden geleden

Reactie op MargotD-C

Wat fijn, bijzonder ! Helaas is het bij mij gisteren uitgelopen op een misk ...
Wat heftig 😢 Heel veel sterkte !

9 maanden geleden

Reactie op MargotD-C

Wat fijn, bijzonder ! Helaas is het bij mij gisteren uitgelopen op een misk ...
Ah jeetje nee. Wat heftig! Heel veel sterkte! Ik ben nu 9W.

9 maanden geleden

Hallo mede-zwangeren 😁😇, Ik ben Yonne, 31 jaar en vandaag precies 6 weken zwanger van mijn eerste kindje. Ik ben zo'n 6,5 jaar samen met Niels, de vader in kwestie 😊❤️ Afgelopen zondag 26-11 kwam de test voor het eerst positief uit, na een klein jaartje proberen. Ik was voor het eerst van m'n leven 4 dagen overtijd en wist al bijna zeker dat het nu zover was. En inderdaad: zwanger en 2-3 weken gaf Clearblue aan! M'n eerste echo staat pas gepland voor 19 december, dit voelt nog zo ver weg! En helemaal als je nog niemand iets vertelt tot dan (tenzij echt noodzakelijk)! Ik twijfel om komende zondag nog een Clearblue-test te doen, om te kijken of ie dan 3+ aangeeft. Maar ja, wat als ie dat niet aangeeft... Iemand tips? Qua kwaaltjes heb ik een wat verminderde eetlust, pijnlijke borsten (en af en toe ook tepels), heb ik het ongeveer continu koud, ben ik emotioneler en is slaap een beetje ontregeld (in de zin van: 's middags erg moe, 's nachts slaap ik juist korter; val later in slaap en word eerder wakker). Op basis van mijn laatste menstruatie op 20 oktober, zou ik 26 juli 2024 uitgerekend zijn 😊

9 maanden geleden

Reactie op Yonne92

Hallo mede-zwangeren 😁😇, Ik ben Yonne, 31 jaar en vandaag precies 6 weke ...
Zoveel gelijkenissen haha. Op dezelfde dag een positieve test, zelfde dag laatste menstruatie en zelfde dag uitgerekend! En ik was ook voor het eerst van m’n leven overtijd haha! Ik doe ook nog bijna elke dag een test, maar zodra er een streepje wat minder fel is; raak ik al teleurgesteld. De assistente van de verloskundige zei dat ik dit niet meer moest doen, omdat 2 strepen gewoon echt betekent zwanger! Ik heb 8/12 een echo staan; wegens onze lange voortraject. Zo spannend!

9 maanden geleden

Reactie op L91L

Zoveel gelijkenissen haha. Op dezelfde dag een positieve test, zelfde dag l ...
Haha wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap 🤗 Ik heb alleen de dag erna een 'streepjes-test' gedaan, omdat het schermpje van de Clearblue-test natuurlijk op een gegeven moment leeg wordt. Ik had echt een enorme knalstreep in het testgedeelte (dikker dan de controlestreep!), dus ik vond het toen wel duidelijk genoeg 😊 Ik heb nu gewoon zoiets van: m'n echo voelt nog zo ver weg, en morgen zo'n Clearblue-test doen voelt nog als een soort bevestiging krijgen dat het (waarschijnlijk) goed gaat (als ie morgen dus 3+ aangeeft). Ik houd er trouwens sowieso rekening mee dat we teruggezet gaan worden bij m'n echo, omdat m'n cyclus vaak eerder langer dan korter dan 28 dagen was

9 maanden geleden

Reactie op Yonne92

Haha wat leuk! Gefeliciteerd met je zwangerschap 🤗 Ik heb alleen de dag e ...
Snap ik! Ik heb geen knalstrepen, maar testte ook pas na 9 dagen positief. Alleen als je dan geen 3+ ziet staan, zou ik in paniek raken!

9 maanden geleden

Hi all, Ik ben Lelly! Samen met mijn verloofde Ilan. 32 jaar oud, nog geen eerdere kindjes. Geen idee wanneer ik uitgerekend ben, de eerste echo pas op 2-1 maar de online berekeningen zeggen eind juli.

9 maanden geleden

Reactie op L91L

Snap ik! Ik heb geen knalstrepen, maar testte ook pas na 9 dagen positief. ...
Gelukkig staat er wel 3+ 😇🥰

9 maanden geleden

Reactie op Yonne92

Gelukkig staat er wel 3+ 😇🥰
Ah da’s fijn!

9 maanden geleden

Hoi! Mijn naam is Milou, ik ben 33, en mijn man Lars en ik zijn ruim 14 jaar samen. Wij werden in september 2021 ouders van een dochter Roos na een medisch traject. Ik vind haar echt het allerleukste meisje van de hele wereld en ben heel benieuwd of ik van deze tweede net zo snel zo veel ga houden. Nu ben ik de allereerste maand natuurlijk zwanger geraakt. Ik denk zelf dat ik nu 8+6 weken zwanger ben maar de verloskundige denkt 8+2. Ik ben 16 juli jarig en krijg 28-12 mijn uitgerekende datum te horen maar het zal sowieso dicht op mijn eigen verjaardag zijn.

9 maanden geleden

Reactie op milouhvl

Hoi! Mijn naam is Milou, ik ben 33, en mijn man Lars en ik zijn ruim 14 ja ...
Mijn uitgerekende datum is mijn verjaardag, 12 juli 😍

9 maanden geleden

Reactie op Daniiela1993

Baarlo, jij?
Zie dit nu pas haha. Ik woon in Lottum.