4 Reacties

2 maanden geleden

Rond 9-10 weken verdwijnt de automatische zuigreflex en kan flesweigeren ontstaan. Heb ik ook met mijn middelste gehad. Blijf het aanbieden. Met geduld. Niet dwingen. Evt meerdere keren per dag een klein beetje (20ml) om te oefenen. Vaak lukt het dan ineens weer 🤞

2 maanden geleden

Ik heb het idee dat ik hier hetzelfde heb. 9 weken oud en krijgt flesvoeding. Het eerste deel van het flesje gaat goed en daarna is het drama. Haalt daardoor het ‘minimale’ ook al een aantal dagen niet…

2 maanden geleden

Mijn dochter van 9 weken drinkt ook opeens heel slecht. Spuugt de fles continue uit der der tong. Zij is normaal al geen grote drinker, maar nu drinkt ze nog minder. Dit is al 3 dagen aan de hand. Verder is zij vrolijk en gewoon haarzelf.

2 maanden geleden

Wij hebben het vandaag besproken bij cb, en hadden eerder ook al via schoonmoeder besproken met lactatiekundige en logopedist. Allen geven aan dat het inderdaad het verdwijnen van het zuigreflex is en dat van automatisch zuigen het gaat naar willekeurig zuigen. Het is belangrijk om meerdere keren per dag het flesje te oefenen en dan is oefenen met 40 ml voldoende. Als het weer goed gaat minimaal 1x per dag blijven doen. Andere tips waren dat de maxicosi houding makkelijk drinkt en de fles net een beetje warmer te maken