7 Reacties

2 maanden geleden

Ik lees even mee, Qua gekolvde melk geven uit n flesje ,, dit kan vgm geen kwaad. Cb gaf dat ook aan. Gezien ik er nog 2 rond heb lopen en best gevoelige tepels heb. Ze zei flesje kan altijd of bijv. Overdag in flesjes en snachts aan de borst. Wel benieuwd wat kolven betreft naar de tips

2 maanden geleden

Er zijn aantal opties: Zelf kolf ik het liefst vlak voor het voedingsmoment zelf af, dus in jou geval bijvoorbeeld half uur voor voeding 4. Dan heb je ook geen last van stuwing. Wat ook kan is niet in 1x voeding afkolven maar na de eerdere voedingen 5 minuutjes nakolven, dan krijg je ook een voeding bij elkaar. Voor structureel afbouwen raden ze volgens mij aan om te kijken of je inderdaad een voedingsmoment kan overslaan, maar als dit niet gaat qua stuwing dan toch kolven en het kolven steeds meer afbouwen in tijd

2 maanden geleden

Wil je de voeding vervangen door eigen gekolfde melk? Dan is het best te kolven op het moment dat je de fles geeft. Je productie blijft dan stabiel. Wil je eerder op de dag kolven om later een moment over te slaan, dan zul je op het kolfmoment overproductie ontwikkelen. Of wil je uiteindelijk de voeding vervangen voor kunstvoeding? Hoe dan ook zou ik geen tweede voeding vervangen voor je lichaam is gewend aan de eerste. Al vraag ik me vooral af waar je de melk vandaan wilt halen die je dan in de fles wilt geven.

2 maanden geleden

Reactie op lyla105

Er zijn aantal opties: Zelf kolf ik het liefst vlak voor het voedingsmomen ...
Dankjewel voor je reactie!

2 maanden geleden

Reactie op ROSAXX

Wil je de voeding vervangen door eigen gekolfde melk? Dan is het best te ko ...
Uiteindelijk, na een aantal maanden, wil ik wel afbouwen en ook kv in een flesje aanbieden. Maar voor nu wil ik het houden op bv. Om zo nu en dan eens door te slapen of van huis te kunnen zonder de kleine bijvoorbeeld, dacht ik vooraf te kolven, zodat mijn vriend het kan overnemen. Maar als dat steeds stuwing zou blijven geven en/of overproductie op een ander moment is dat niet prettig natuurlijk.

2 maanden geleden

Reactie op josje93

Uiteindelijk, na een aantal maanden, wil ik wel afbouwen en ook kv in een f ...
Dan kan je het beste vlak voor voedingsmoment kolven om productie in stand te houden. Als je een keer weg gaan kan je voor dat je weg gaat helemaal leeg kolven en afhankelijk van hoe lang je wegblijft is dat voldoende of moet je nog een keer ergens kolven. Proberen om zoveel mogelijk op de tijden van de voedingen te kolven. En om iets van voorraad te creëren in de vriezer werkt dat max 5 minuten afkolven na voedingsmoment (verwacht hiervan geen groote opbrengt maar kleine beetjes maken ook een voeding. Wel pas bij elkaar gooien als het dezelfde temperatuur is!)

2 maanden geleden

Reactie op lyla105

Dan kan je het beste vlak voor voedingsmoment kolven om productie in stand ...
Dan zou ik inderdaad dit ook aanhouden. Voor een beetje voorraad kun je ook heel af en toe ‘s ochtends nakolven. Ik, en veel anderen, hebben dan best veel melk ‘over’. Als je dit heel soms doet krijg je hier geen overproductie van.