7 Reacties
één maand geleden
Reactie op Kellaaa
Ik zou gewoon goed kijken naar hoe je dochtertje het doet. Als ze groeit en ...
Die consultatiebureau’s zouden ze bijna moeten opheffen! Maken je over het algemeen alleen maar onzeker en overal denken ze er anders over.
Onze dochter is bijna 10 weken, ong 5 kilo en drinkt ong 800-850cc per dag. Die wil ze nog wel eens verschillend verdelen.
Maar wat Kellaaa ook zegt.. maak je er niet te druk om ze geven zelf wel aan wat ze nodig hebben
één maand geleden
Hier drinkt de kleine man (morgen 8 weken) meestal maar 80-90ml op van de aangeboden 100-110ml (moedermelk). Heel soms drinkt hij de 100 helemaal op. Hij geeft zelf wel aan wat hij nodig heeft…
één maand geleden
Hier hetzelfde, zelfde leeftijd en gewicht. Merk dat de laatste 2 dagen hij onregelmatig drinkt. Meestal was het om de 3/4 uur 120cc, nu komt die soms na 1,5/2 uur al en drinkt die rustig 90cc op. We gaan er maar gewoon een beetje in mee en zien wel! Als ze honger hebben hoor je ze echt wel 🙈😂 En zolang die niet ziek of zwakjes oogt denk ik dat je wel gewoon goed zit! Volg je mama gevoel en dan komt het meestal wel goed 🥰
één maand geleden
Hier vorige week ook bij het cb precies 5kg en 8+5weken. Hij mocht ook best grotere flesjes (150+5)
Nu dronk hij net 120+4 (6flessen) wat vaker op (2dgn ervoor),maar zeker niet allemaal! Zeker 2x 100ml ongeveer.... ook kreeg hij het rotavaccin waarna hij slechter is gaan drinken. Nu een week verder en drinkt sinds gisteren z'n 120+4 weer redelijk op.
We geven om 23u wel 150+5 maar dat wordt zeker niet opgedronken.... soms dat ie 140 pakt maar vaak toch 120.
Met 150+5 zouden we ook naar 5 flesjes kunnen gaan; dus de nacht fles eraf. Nog niet geprobeerd maar meneer komt nu gewoon rond 3.30/4.00 dus blijf op 6 flesjes uitkomen
één maand geleden
Mijn meid is ook 5 kilo (en ze is bijna 12 weken - dysmatuur geboren) en ik bied flesjes aan van 160ML. Sporadisch drinkt ze dat een keer op, maar meestal drinkt ze rond de 120ML, soms iets minder tot 90ML en dan weer een keer 145ML etc. Meestal krijgt ze 7 flesjes maar soms ook 6 of 8.
Ik maak me er niet druk om als ze maar meer dan het minimale wat ze nodig heeft per dag drinkt (5kilo x 150ml = minimaal 750ml per dag). Als ze er een keer een dagje onder komt, ook niet erg. Als ze daarna maar weer erboven gaat.
Lekker je kindje volgen zou ik zeggen! Ze pakken het vanzelf een keer als ze eraan toe zijn en dan zet t vanzelf door