11 Reacties
2 maanden geleden
Onze dochter weegt 4135 gram, is donderdag 3 weken oud. Ze krijgt nu 6 flessen per dag van 100 cc incl schepjes voeding, ene keer krijgt ze de fles wel leeg andere keer drinkt ze 80. Ze groeit in iedergeval goed 😊
2 maanden geleden
Hier kreeg ons zoontje 7 flessen van 100cc (90+3). Gisteren bij het cb geweest, hij weegt 4,2 en is ruim een maand nu.
We mogen naar 6 flessen van 120cc (120+4 en dan afgieten tot 120cc).
Dit gaat vandaag prima. Hij laat er nu ook wat langer tussen en geeft niets terug.
Ik maak bewust kleine stappen. Jk hoor sommige die meteen de volledige fles 120+4 aanbieden maar ik wil voorkomen dat hij veel gaat spugen (net als mijn dochter in het verleden)
2 maanden geleden
Reactie op Prullie89
Hier kreeg ons zoontje 7 flessen van 100cc (90+3). Gisteren bij het cb gewe ...
Kreeg je de tip om af te gieten van het consultatiebureau of bewust zelf?
Ik heb eigenlijk niet gevraagd of ik moet afgieten. Ze zij gewoon; je mag naar 6/7 flessen van 120 cc, neem aan dat het zonder afgieten is?
Hier spuugt hij ook regelmatig.
2 maanden geleden
Reactie op kayeli
Ons zoontje weegt 4457 (sinds vandaag) en drinkt al een week 120cc. Consult ...
Doe je nog terug afgieten echt naar 120 of laat je het zo? Je geeft dan uiteindelijk iets van 130 ml ofz toch?
2 maanden geleden
Als hij veel spuugt zou ik zeker nog niet naar grotere hoeveelheid met minder flessen. Onze dochter gaf heel duidelijk aan toen 90 niet meer genoeg was, blijven jengelen na de fles of binnen 2 uur weer komen. Toen zijn we gaan verhogen. Onze dochter spuugt bijna nooit, behalve als ze te snel achter elkaar flessen krijgt. Weten we gelijk dat het te veel/te snel is geweest.
Ze is nu 6 weken en zit op 6 a 7x 120
2 maanden geleden
Als het voor jou als te veel voelt, en je kindje doet het goed op 7/8 van 90cc zou ik het lekker zo laten.
Onze zoon van 6 weken (wel borstvoeding, maar om een indicatie te geven wat ook gewoon natuurlijke hoeveelheden zijn) drinkt als hij een flesje krijgt zo'n 70cc. Hij drinkt zo'n 10-11 keer op een dag. 7/8 keer met 4 weken is dus echt helemaal niet gek of veel. Laat je ook niet 'opjagen' door de hoeveelheden op de verpakking kunstvoeding. Wat ze daar aangeven zijn echt hele grote hoeveelheden voor de leeftijd vaak. Als je kindje het beter doet op vaker een minder grote voeding (wat heel natuurlijk drinkgedrag is), is dat helemaal oke!
2 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Als hij veel spuugt zou ik zeker nog niet naar grotere hoeveelheid met mind ...
Die was ons ook! Onze zoon is ook 6 weekjes en zit ook op 6 à 7 x 120. Spuugt nooit, groeit goed. Het is ook per baby zo verschillend. De ene drinkt meer dan de ander.