6 Reacties

één maand geleden

Toevallig ben ik hier recentelijk ook mee begonnen! Wij hebben eerst een fles 50/50 moedermelk/kunstmelk geïntroduceerd. Dat deed ik door in te schatten hoeveel moedermelk hij normaliter drinkt (ergens tussen de 120-140ml in ons geval) en dan de berekening voor de kunstvoeding voor 1 voeding te nemen (180ml) en dan van beiden de helft te nemen en dat samen te voegen. Kwam bij ons dus neer op ~70 ml moedermelk, 90ml water + 3 scheppen kunstvoeding. Dat accepteerde onze zoon ook gewoon in één keer. Daarna een keer geprobeerd alleen kunstvoeding aan te bieden bij flinke trek. Dat accepteert hij nu meestal ook. Als dat echt niet wil, heb ik de luxe dat ik hem gewoon nog de borst kan aanbieden. Nu geven we in ieder geval één keer per dag een 50/50 flesje en het idee is dat we dat steeds vaker gaan doen, dan één heel flesje kunstvoeding ipv 50/50 en tenslotte dus alle 50/50 vervangen met kunst. Maar goed, ondertussen merk ik toch dat ik het afbouwen ook lastig vindt dus dit is de theorie 😂 praktijk komt neer op dat we al drie weken één 50/50 flesje per dag doen... Meestal hahahaha

één maand geleden

Wij zijn begonnen met 1 fles kunstvoeding te geven op een dag zonder te mengen, en merk geen verschil qua krampen of iets.

één maand geleden

Oh super, dank voor je reactie! En heb je nog tips voor het mengen? Want dan moet je t los van elkaar opwarmen toch? En heb je iets gemerkt qua darmen bij jullie kindje? Ben toch een beetje bang voor darmkrampen of obstipatie.

één maand geleden

Reactie op EenJ24

Oh super, dank voor je reactie! En heb je nog tips voor het mengen? Want da ...
Ah ja, wat wij dus doen, maar weet eigenlijk niet of dat de bedoeling is, is melk op kamertemperatuur en water (gekookt geweest) op kamertemperatuur en dat dan in de flessenwarmer, daarna de drie schepjes erbij. Maar wij hebben ook het geluk dat onze zoon kamertemperatuur ook helemaal acceptabel vindt, dus vaak warmen wij het niet op 🤷🏼‍♀️ Heb wel het idee dat zijn darmen het niet altijd leuk vinden, wel weer meer pijn en scheetjes helaas. Maar goed, dat zal ook ontzettend verschillen per kindje denk ik! Zou het gewoon eens proberen, kijken wat er gebeurt.

één maand geleden

Wij zijn gestart met 1 fles volledig omzetten naar kunstvoeding. Daarvoor hebben we wel structureel op dat moment van de dag al afgekolfde melk gegeven zodat hij helemaal gewend was aan dat hij dan een fles zou krijgen. Eerste fles kv ging er goed in, geen last gehad van krampjes. Pas na paar dagen ging hij moeilijk doen en na een week kreeg hij uitslag die wees op een allergische reactie. Kma hadden we al vooraf vermoeden van maar werd toen bevestigd Ga vooral niet forceren met de fles, je wilt geen negatieve associatie krijgen. Probeer het wel meerdere keren. Bied als hij weigert niet meteen de borst aan, je wilt ook niet dat hij dat gaat aanleren. Qua hoeveelheid zou ik de richtlijnen aanhouden (180 +6 bij kindjes boven 6 kilo geloof ik) en gewoon kijken hoeveel hij drinkt.

één maand geleden

Hier deed ik eerst een fles afgekolfde melk voor de nacht, rond 200 cc en dan kijken wat ze dronk (7 kg is ze, ging meestal wel op) en sinds een week vervangen door kunstvoeding (180+6). Niet gemengd of zo, ik dacht ik probeer gewoon of het lukt. Ze dronk hem gewoon leeg. Ik merk dat ze iets minder vaak poept maar lijkt daar geen last van te hebben!