23 Reacties
19 dagen geleden
Hier de MAM flesjes. Gewoon blijven oefenen en liefst als ze geen mega honger hebben. Komt vast ergens goed!
19 dagen geleden
Goed warm gemaakt? Eerst even wat bv geven en dan weer laten wennen. Maaske Treurniet insta geeft ook tips
19 dagen geleden
Wij hadden dat ook even een paar dagen, nadat we even waren gestopt met oefenen...
Ik gebruik de Dr Brown's fles (smal) met Difrax speen, die is net wat korter dan de Dr brown's speen zelf.
Dit was eerst ook nog even zoeken en onrustig, maar doorgezet en toen pakte ze hem weer!
Het is nog steeds niet altijd favoriet, maar de fles gaat leeg!
Ik zou nu wel echt blijven oefenen! Elke dag.
19 dagen geleden
Teddy Roorda (latatiekundige) heeft op instagram een live opgenomen met onder andere veel aandacht hiervoor.
https://www.instagram.com/reel/C-HxlQhoRMh/?igsh=MXJkcGpqcTN3eGhhdw==
19 dagen geleden
Rond de 12weken is de zuigreflex minder en moeten ze het doen met herinneren hoe het alweer moet. Ze weigert niet maar ze weet het niet meer
19 dagen geleden
Hé, hier ook hetzelfde probleem. We zijn nu elke dag aan het oefenen en de ene keer gaat het goed, en de andere keer niet. Bij ons lijkt het beter te gaan als ze net wakker is, en dus energie heeft om iets te leren (de fles). Als ze moe is dan is het vaak drama.
Over een week gaat ze naar de opvang, dus hopelijk dat het dan beter gaat..
19 dagen geleden
Helaas herken ik het probleem van mijn zoontje hij was 4 maanden toen hij ineens de fles niet meer wilde. Echt een drama, enige fles dat hij wilde was de fles van lansinoh. Deze speen voelt zachter aan als bijv van dr Brown. Ik heb het speentje toen wat warm gemaakt en wat moedermelk erop gedaan.
Verder heb ik helaas weinig tips, ik ben toen een aantal weken op en neer gereden vanuit het werk om te voeden, je krijgt hier vanuit je werkgever extra tijd voor tot de leeftijd van 9 maanden.
Heel veel succes, ik herken de frustratie helemaal!
19 dagen geleden
Deed mijn zoontje ook. Lansinoh fles geven terwijl hij in de box lag met de muziekmobiel aan ter afleiding. Zo weer op kunnen bouwen.
19 dagen geleden
Reactie op Sabb008
Ik volg even mee! Bij mij exact hetzelfde verhaal. Ook 12 weken ook Dr. Bro ...
Ik heb vanmiddag na haar slaapje meteen de fles warm gemaakt en deze meteen gegeven (was de philips avent fles) deze nam ze wel goed in!
Normaal verschoon ik haar eerst na haar slaapje, maar na wat tips hier te hebben gelezen dit nu geprobeerd en dat werkte wel. Kon wel huilen van blijdschap😂
19 dagen geleden
Reactie op gwen125
Ja zie hier zo tegenop dat ik dat ook moet gaan doen. Maar je krijgt extra ...
Je krijgt zover ik weet ook extra tijd om de baby tussendoor te kunnen voeden 😊
19 dagen geleden
Is je dochtertje verkouden of last van een griepje/vaccinatie? Mijn dochtertje (toen 10 weken) deed dit ook ineens, bleek toen eraan te liggen dat ze niet fit was. We gebruiken op dat moment de difrax S flessen en zijn op advies overgestapt naar die van Lansinoh. Gaat nu met 12 weken gelukkig weer goed!
18 dagen geleden
Ik volg, want wij hebben hetzelfde! Nooit fan geweest, maar nu wordt hij echt boos als we de fles geven en drinkt hij hoogstens 1/3 van de hoeveelheid die hij moet krijgen. We hebben difrax en difrax lovi geprobeerd. Lopend voeden, met aluminiumfolie eromheen, allemaal niks.
18 dagen geleden
Hier hetzelfde probleem, hier hielp de gouden tip, rustig blijven je niet gek laten maken. Iedere dag oefenen liever van de door iemand anders. Lukt hier vaak niet dus ook zelf geoefend in de wipper en dan maakte ik er een soort spelletje van. Hij dronk niet maar de fles werd wel leuk. Zelf zijn 3 jarige zus laten oefenen en haar en fles gegeven om het voor te doen 😂
Speen warm maken, melk natuurlijk ook warm. Speen inde melk dippen, speen langs bovenlipje halen en vooral stoppen bij stress. Niet forceren. Hier pakte hij ineens na 2 weken, nu oefenen we iedere dag met 20 a 30 ml. Soms lukt het wel soms niet. Probeer zelf niet in de kamer te zijn.
Speen trouwens
Smalle speen difrax helpt het beste, maar sommige zweren weer bij een dikke 0 speen heb ik ingeprikt met een naald zodat het nog wat makkelijker ging.
Gouden tip vond ik, rustig blijven en niet eindeloos zoeken naar de perfecte speen.
18 dagen geleden
Wij hadden met onze dochter hetzelfde. Wat uiteindelijk hielp:
- Lansinoh fles met speen maat M (mijn borst kwam het ook hard uit).
- goed op temperatuur, minimaal 40 graden.
- eerst een keer een ander laten geven.
- blijven aanbieden een paar keer per dag, desnoods daarna de borst.
Ging uiteindelijk na een week of 2 echt zonder problemen!