23 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op GG
Ik zou folaat slikken Ipv foliumzuur. Folaat is de werkzame stof van folium ...
En welk merk zou je aanraden?
2 jaar geleden
Reactie op Zuiver
Foliumzuur zuur slikken. Gewoon de goedkoopste (de rest is verkoop praat vo ...
Ik ga denk ik voor davitamon compleet, inderdaad klinken al die gummys of andere soort middelen als verkooppraatjes
2 jaar geleden
Je moet actief follaat innemen ipv folium dat is synthese form van actief follaat helaas, ik kan je deze 2 aanraden :vitakruid actief foliumzuur & laveen vegan mama multi en wanneer je zwanger bent vitakruid mama dag & nacht foliumzuur is het beste al maand van te voren in te nemen om je baarmoeder klaar te maken
2 jaar geleden
Foliumzuur kan je gewoon slikken, merk maakt niet uit. Advies is om minimaal 4 weken voor de zwangerschap te beginnen. Als je zwanger bent een multivitamine voor zwangerschap met visolie. Ook hierin maakt het merk niet uit. Dit is wat mijn verloskundige heeft gezegd. Jezelf niet op kosten jagen met allerlei supplementen.. een kind is duur genoeg!😉
VRIEND
2 jaar geleden
Maakt wel degelijk uit wat je haalt. Een synthetische variant is lekker goedkoop, alleen moet je lichaam dit zelf omzetten naar bruikbare folaat. Dit proces loopt niet bij iedereen even goed en het meeste van wat je inneemt zal dus ook ongebruikt weer je lichaam verlaten.
Goedkope visolie is vaak te heet verhit en krijgt daardoor een vis smaak (bij opboeren) door de hitte is het niet meer/minder bruikbaar. Let ook op dat er geen hulpstoffen of extra vitaminen zijn toegevoegd zoals A .
2 jaar geleden
Ik zou als ik jou was van vitakruid mama dag en nacht nemen. Daar zit alles in en een goede kwaliteit. Want het merk maakt wel degelijk uit.
2 jaar geleden
Reactie op Dizvis
Maakt wel degelijk uit wat je haalt. Een synthetische variant is lekker goe ...
Bijzonder dat een verloskundige dit dan adviseert. Misschien heb je een bron waar je deze info vandaan haalt? Zal dan vast wetenschappelijk onderzoek naar zijn gedaan. Ben wel benieuwd!
VRIEND
2 jaar geleden
Reactie op Nams
Bijzonder dat een verloskundige dit dan adviseert. Misschien heb je een bro ...
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8961567/
Niet iedereen heeft de behoefte (of tijd) om door te leren of nieuwe studies te bekijken.
Als je gezond bent kan synthetische foliumzuur prima, maar dat ben ik niet. Ik ben PCOS en weet dat verschillende processen niet naar behoren verlopen. En velen weten niet dat het verstoord is.Vandaar dat ik voor actieve folaat kies en deze adviseer.
2 jaar geleden
Reactie op Dizvis
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8961567/
Niet iedereen heeft ...
Dankjewel. Rijksoverheid en Voedingscentrum adviseren gewoon foliumzuur, mogelijk dat het in bepaalde gezondheidssituaties anders is inderdaad.
2 jaar geleden
En welk merk zou je aanraden?
Ik raad de mama multi van Laveen aan. Ik heb die mijn vorige zwangerschap geslikt en daardoor ook minder moe geweest heb ik het idee. Dus nu slik ik ze weer. Niet goedkoop, maar helemaal natuurlijk. En er zit folaat in, ipv foliumzuur. Dus werkt effectiever!