7 Reacties
3 maanden geleden
Wat ik doe is op m'n ene borst een haakaa schildje zetten (je hebt ze ook van andere merken) en dat vang ik op, andere borst ligt dan de baby aan. Is soms al wel 20 a 30 ml per keer.
Qua kolven kan je na je ochtendvoeding nog 5 minuten nakolven, want je maakt s nachts extra melk aan.
Je kan ook na een uurtje kolven, dus tussen een voeding door.
Je bouwt best wel snel een voorraad op, dus je zou het niet elke dag hoeven doen.
(Als je kindje nml. de fles krijgt een keer, moet jij toch kolven in principe).
Qua melatonine hoef je geen rekening mee te houden is miu verteld, is minimaal en je baby maakt het zometeen ook zelf aan net zoals wij.
3 maanden geleden
Je kunt vlak voordat je weg gaat een hele voeding kolven van ongeveer 15-20 min beide borsten tegelijkertijd. Dan krijg je geen overproductie. Als je na een borstvoeding kolft, dan vraag je dus meer van je lichaam dan je kindje drinkt en heb je kans op overproductie. Je zult sowieso rond de tijd moeten kolven dat je kindje drinkt, om je productie op gang te houden.
3 maanden geleden
Ik geef ook fulltime borstvoeding en ben ook bezig met een voorraad. Ik doe nu sinds anderhalve week (en niet strikt elke dag) een uur na de voeding 10 minuten kolven. De ene keer komt er dan een hele voeding uit en de andere keer niet. De hele voedingen vries ik dan in en die andere beetjes die zet ik in de koelkast voor als hij ergens tussendoor nog een beetje wil. Ik heb verder geen last van over productie of iets in die richting. Ik doe dus niet structureel op 1 vast moment of elke dag. Ik doe vaak 2 dagen wel en dan een dag niet. Ook kies ik er niet voor om 1 specifiek moment uit te zoeken op de dag. De ene keer kolf ik ‘s ochtends en de andere keer aan het eind van de middag. Voor mij werkt dit dus misschien heb je er wat aan 😊