20 Reacties

3 dagen geleden

Hej ik heb ons dochtertje 2 jaar terug, een jaar lang afgekolfde melk gegeven. Ik weet niet meer precies vanaf wanneer ik er mee begonnen ben, maar heb een hele tijd 3 keer per dag gekolfd. Dst ging super goed.

3 dagen geleden

Reactie op Annmam

Hej ik heb ons dochtertje 2 jaar terug, een jaar lang afgekolfde melk gege ...
Of wat fijn ! Had jij een goeie melk productie of normaal?

3 dagen geleden

Ik zelf ben net van 4x naar 3x per dag kolfen gegaan en kolf nog steeds genoeg melk voor ons zoontje. Zat weinig vermindering in.

3 dagen geleden

Reactie op esmeetje96

Ik zelf ben net van 4x naar 3x per dag kolfen gegaan en kolf nog steeds gen ...
Hoe oud is hij?

3 dagen geleden

Reactie op First time mon

Hoe oud is hij?
Hij is nu 16 weken oud.

3 dagen geleden

Reactie op esmeetje96

Hij is nu 16 weken oud.
Mag ik vragen welke tijden jij kolf mij dochter is zelf 15 weken en wil graag minder kolven

3 dagen geleden

Of wat fijn ! Had jij een goeie melk productie of normaal?
Normaal. Maar tis ook net hoelang je het blijft stimuleren. Als je te snel stopt loopt het weer wat terug zegmaar.

3 dagen geleden

Ligt ook aan de kolf. Dubbele elektrische heeft de meeste opbrengst

3 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Ligt ook aan de kolf. Dubbele elektrische heeft de meeste opbrengst
Ben ik het niet helemaal mee eens. Denk dat dat iets persoonlijks is. Ik heb een dubbele elektrische kolf, en een handkolf. Met die handkolf haal ik er veel meer uit als met de elektrische

3 dagen geleden

Reactie op Tessa_wensmama

Ben ik het niet helemaal mee eens. Denk dat dat iets persoonlijks is. Ik he ...
Zelfde voor mij! Als ik de tijd heb kolf ik ook met een handkolf. Ik kolf ook al 3 maanden fulltime. Begonnen met 7x per dag. Na 10 weken overgaan naar 6. En kolf nu 5 keer per dag. M’n productie is wel iets achteruit gegaan maar niet veel. Met een weekje 1x per dag powerkolven denk ik dat ik wel weer op m’n oude hoeveelheid zit.

3 dagen geleden

Reactie op Megeli167

Zelfde voor mij! Als ik de tijd heb kolf ik ook met een handkolf. Ik kol ...
Wat zijn jou kolf tijden

3 dagen geleden

Wat zijn jou kolf tijden
6:30 - 11:00 - 15:30 - 20:00 - 00:30

3 dagen geleden

Hoi! Ik heb ook fulltime gekolfd vanaf de start ivm prematuriteit (en daarna weigerde hij de borst). Eerste twee weken 8x, daarna lange tijd 7x. Hij is nu 5,5 maand en ik zit nu op 3x (7.00, 14.00 en 21.00 uur) en dat gaat prima. Ik haal daar drie volle voedingen van 150cc mee. Ik heb rustig afgebouwd door er steeds 1 voeding af te halen en dan langer tussen de kolfsessies te laten. Toen ik op 5x zat heb ik toen de nacht eruit gehuild door in de nacht steeds korter te kolven. Toen nog een week 4x overdag en nu dus 3x. Mijn lactatiekundige zei dat er een grote kans was dat m’n productie terug zou lopen als ik de nacht eruit zou halen, maar dat is meegevallen gelukkig! In de ochtend heb ik nu vaak de grootste opbrengst en middag/avond wat minder. Samen komt dat op drie voedingen uit. Lang verhaal, maar er is zo weinig over te vinden dus blij mijn ervaring te kunnen delen.

3 dagen geleden

Haha de nacht eruit gehuild.. kon wel huilen om die nachten ja, maar ik wilde typen ‘eruit gewipt’

2 dagen geleden

Reactie op Isabelle159159

Hoi! Ik heb ook fulltime gekolfd vanaf de start ivm prematuriteit (en daarn ...
Ja ik heb sws de nacht er al uit omdat ik helemaal kapot was ik sliep amper meer en dat gaat super goed ik kolf om 23:30 voor t laatste en dan om 6:30 weer en heb dan 180 per kant en kolf nu overdag 6x maar wil dat naar 5 gaan doen

2 dagen geleden

Reactie op Isabelle159159

Haha de nacht eruit gehuild.. kon wel huilen om die nachten ja, maar ik wil ...
😂

2 dagen geleden

Ja ik heb sws de nacht er al uit omdat ik helemaal kapot was ik sliep amper ...
Alleen zou t zo jammer vinden als t wel terug loopt want ze is pas 3 maanden en wil sws nog wel even door gaan

2 dagen geleden

Alleen zou t zo jammer vinden als t wel terug loopt want ze is pas 3 maande ...
Als je merkt dat het terug loopt kun je altijd weer een keer extra kolven per dag om het weer te stimuleren. Of je kolf wat langer per keer

2 dagen geleden

Dit heb ik van ‘Verlosmoeder’. Ik kolf nu zelf 3 maanden en nu nog zo’n 6 a 7x per etmaal. Ik wil naar 5 a 6x gaan binnenkort en rond de 6 maanden pas naar 4x. Ik doneer ook aan de moedermelkbank. ☺️

2 dagen geleden

Deze is 3-6 maanden