17 Reacties
één maand geleden
Ik kolf ook fulltime, mijn kleine man komt nog om de 3 uur dus dan kolf ik ook.
Het advies is volgens mij wel om tot 3 a 6 maanden zeker 1x in de nacht te kolven.
één maand geleden
Ik kolf ook fulltime en alleen als hij vraagt. Nu vaak om 22:00 uur de laatste voeding en dat komt hij rond 5:00 uur weer. Kolf vaak 6x per dag. Productie gaat tot nu toe goed 😊
één maand geleden
Mijn productie is aan de lage kant dus ik kolf elke nacht. Mijn opbrengst in de nacht is het hoogst. Maar als je die opbrengst van de nacht niet nodig hebt en dus overdag genoeg melk hebt om je baby te voeden hoef je denk ik ‘s nachts niet op te staan. Je productie loopt dan misschien iets terug, maar stopt echt niet zomaar!
één maand geleden
Dankjulliewel allemaal! Over het algemeen kolf ik vaak nog om 1/2.00u, en dan pas wanneer zij wakker wordt. Dat is soms om 06.00u en soms om 08.00u. Dus er zit dan 4-6 uur tussen mijn laatste kolfmoment. Ik wil haar graag voeden tot in ieder geval 1 jaar, maar ben bang dat mijn productie zo niet voldoende zal zijn :(
één maand geleden
Reactie op sirinsm
Dankjulliewel allemaal! Over het algemeen kolf ik vaak nog om 1/2.00u, en d ...
En waar zou je naartoe willen?
Je zou eventueel om 24u en om 6u kunnen kolven. Om 6u is je prolactine spiegel nog relatief hoog wat goed is voor je productie. Dan kan je 6u aan 1 stuk slapen, maar pak je toch dat piekmomentje nog mee.
één maand geleden
Reactie op lavieenrose
Ik kolf ook fulltime, mijn kleine man komt nog om de 3 uur dus dan kolf ik ...
Oh dat doe ik al tijdje niet meer me kleine mannetje is 2 mnd maar slaapt sinds kort van 9-3.30/4.30 /5.30 ik vind het heerlijk naar al die gebroken nachten had niet bedacht om de wekker te zetten voor kolven 😅 heb ook nog niks gemerkt verder dat het niet meet genoeg zou zijn
één maand geleden
Reactie op Luus65
Ik kolf ook fulltime
Mijn dochter is 8 weken en slaapt nu 2 weken door. Ik ...
Zo doe ik het ook en heel soms wordt dat 7 uur als ik het niet red. Om de hoeveel uur kolf jij?
Je geeft aan dat je dochtertje 2 weken doorslaapt. Hoeveel uur mag een baby van 2 maanden doorslapen cmq. Zinder voeding?
één maand geleden
Reactie op pln92
Zo doe ik het ook en heel soms wordt dat 7 uur als ik het niet red. Om de h ...
Ik kolf om de 4/4.5 uur ongeveer. Ene keer kan het ook 3 uur zijn en dan weer 5. Licht er een beetje aan.
Ik heb gehoord van het cb als een baby op het geboorte gewicht is hoef je je baby niet meer wakker te maken snachts. Dus dat heb ik ook niet meer gedaan. Ze meld zich vanzelf als ze honger heeft.
één maand geleden
Reactie op Megeli167
En waar zou je naartoe willen?
Je zou eventueel om 24u en om 6u kunnen ko ...
Ze valt vaak pas tegen 23.00u in slaap. Ik doe dat nog wat huishoudelijke taken en kolf om 01.00u nog en slaap dan tot zij wakker is. Maar het zit me wel dwars dat ik de belangrijke piekmomenten daardoor mis. Vandaag was ze bijvoorbeeld pas om 08.19 wakker.
één maand geleden
Reactie op annesv92
Bedoel je dat je 6 u aan één slaapt en dan gaat kolven? Ik slaap gewoon met ...
Dat is natuurlijk helemaal prima! Maar als de productie terugloopt, of je melk tekort om komt, kan het helpen om toch nog een wekker te zetten. Juist omdat de kolf momenten in de nacht goed zijn om je productie hoog te houden.
één maand geleden
Reactie op sirinsm
Ze valt vaak pas tegen 23.00u in slaap. Ik doe dat nog wat huishoudelijke t ...
Prolactine levels nemen toe in de loop van de avond en pieken in de nacht. Dus om 1 uur is je prolactine level ook al heel hoog!
Maar, je prolactine levels nemen vooral toe als je slaapt. Het kan daarom voor je opbrengst beter zijn om eerder te gaan slapen en wat eerder op te staan om te kolven.
Desalniettemin is het aller aller belangrijkste dat je een schema volgt wat je vol kan houden! En zeker als je genoeg productie hebt zou ik lekker je kindje volgen.