20 Reacties

3 maanden geleden

Hii, mag ik vragen wat jou reden is dat je beide voedingen geeft ? Ik doe het namenlijk ook nu

3 maanden geleden

Reactie op Oummouss

Hii, mag ik vragen wat jou reden is dat je beide voedingen geeft ? Ik do ...
Ik geef niet beide voedingen. Ik geef fulltime borstvoeding via de fles

3 maanden geleden

Ik kolf ook fulltime en geef dat via de fles, maar zie er zelf geen nadelen in je houd je kindje alsnog vast ieder geval ik geef bijna alle flesjes zelf me vriend heel af en toe en soms me moeder maar grote deels ik , maar vind het nu achteraf ook wel fijner nu zien ik precies wat hij binnen krijgt😅

3 maanden geleden

Heb het 14 maanden gedaan bij mijn andere dochtertje. Voordelen vind ik dat je weet wat ze binnen krijgt. Grootste nadeel is de grote hoeveelheid afwas elke keer😅

3 maanden geleden

Reactie op Mandyr91

Heb het 14 maanden gedaan bij mijn andere dochtertje. Voordelen vind ik dat ...
Afwas vind ik inderdaad ook echt vreselijk 😩

3 maanden geleden

Ik vond het erg intensief, omdat mijn dochter destijds tergend langzaam dronk. Dat in combinatie met kolven, brak mij na 8 maanden, inclusief slapeloze nachten echt op. Ze bleek wel huidproblemen te hebben en niet tegen lactose te kunnen. Dus misschien gewoon pech

3 maanden geleden

Ik kolf ook fulltime, omdat het aanhappen niet lukt. Elke nacht denk ik weer ik stop ermee 😹 Het is echt intensief, je bent veel langer bezig als je flesje geeft en dan ook nog moet kolven. En inderdaad alles elke keer afwassen 🥲

3 maanden geleden

Reactie op inspiratieloos

Ik kolf ook fulltime, omdat het aanhappen niet lukt. Elke nacht denk ik wee ...
https://youtu.be/uGc98O1j9A8?si=TxjD5k5efz3O2wP4

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

https://youtu.be/uGc98O1j9A8?si=TxjD5k5efz3O2wP4
Bedankt maar z’n tongriempje is te strak dus dat is de rede dat het nu niet lukt

3 maanden geleden

Bedankt maar z’n tongriempje is te strak dus dat is de rede dat het nu niet ...
Begrijp je. Xx

3 maanden geleden

Gek genoeg kost het bij mij minder tijd om te kolven en flesje geven met borstvoeding omdat ze bij mij zoooo lang aan de borst ligt voordat ze genoeg heeft. Dus dat het lang duurt dat valt bij mij wel mee. Dacht alleen misschien is toch direct borstvoeding geven veel fijner / beter voor de kleine meid en ik wil haar niet tekort doen oid.

3 maanden geleden

Ik kolf zelf ook fulltime omdat mijn dochter niet wilde aanhappen. Als je de voedingen vooral zelf geeft is het een nadeel dat je naast het voeden en verschonen ook nog moet kolven en de kolf weer moet schoonmaken. Maar mocht je partner veel helpen (wat bij mij gelukkig het geval is) doet hij vaak het verschonen en/of de fles geven als ik aan het kolven ben, dus dan kost het weinig extra tijd. Daarnaast heb ik ook een hands free kolf (Medela freestyle) waardoor ik zelf tijdens het kolven ook de fles kan geven. Ik vind het zelf nu vooral een voordeel dat mijn partner ook de fles kan geven en ik weet hoeveel ze binnenkrijgt waardoor ik ook meer ritme in de dag heb en niet haar om de haverklap hoef aan te leggen.

3 maanden geleden

Bedankt maar z’n tongriempje is te strak dus dat is de rede dat het nu niet ...
Ik weet niet of je dit kunt openen: vanaf 49 min gaat het over een te strak tongriempje. https://www.facebook.com/share/v/fvkRstyHDPzQ3Gej/

3 maanden geleden

Ik heb het bij mijn eerste ook gedaan en de eerste week nu bij de tweede ook. Helaas moest ik al weer snel over op flesvoeding omdat ik weer te weinig voeding in mijn borstvoeding heb. De enige nadelen zijn: - geen huid op huid contact - meer afwas - meer tijd kwijt met kolven en de fles geven - minder antistoffen via je borstvoeding. (Als je borstvoeding aan de borst geeft reageert je voeding op het speeksel van je kleintje. Dus mocht ze een virusje hebben of iets, dan maakt jouw borstvoeding daar automatisch antistoffen voor aan. Als je het afkolft heb je dit voordeel niet)

3 maanden geleden

Wij zijn sinds een paar dagen ook over op fulltime kolven en via flesje geven. Belangrijkste reden is dat ze via de borst echt langzamer drinkt en ik haar bijna een uur moest voeden. Terwijl kolven mij 15 min kost en m’n partner in die tijd een flesje kan geven. Of ik doe het flesje zelf, maar dan ben ik totaal 30 min bezig en dat is nog steeds sneller dan aan de borst. Daarbij komt ze nu precies om de drie uur uit zichzelf, wat heel fijn plannen is met dingen die ik op een dag wil doen. Na een flesje is ze verzadigd, valt heerlijk in slaap, en hebben we alles op haar aangepast dat ze geen krampjes meer heeft (dr Brown fles + prematuur speen + 2x laten boeren). Voor alle mensen die zeuren over afwas: koop een sterilisator met droogfunctie. Je gooit alles na het kolven erin en je zet hem aan. Voor je volgende kolfsessie is alles droog en weer te gebruiken. Ik wil niet meer anders, het levert me veel meer rust en regelmaat!

3 maanden geleden

Reactie op Axx01

Wij zijn sinds een paar dagen ook over op fulltime kolven en via flesje gev ...
Dit is exact ons verhaal. Ik vind kolven ook zoooveel fijner omdat het veel sneller is bij mij. Dank voor het delen

3 maanden geleden

Reactie op Axx01

Wij zijn sinds een paar dagen ook over op fulltime kolven en via flesje gev ...
Hier ook! Bijkomend voordeel vind ik ook dat je precies ziet wat je babytje drinkt. Ik ben begonnen met borstvoeding maar omdat hij zoveel is afgevallen had ik er geen vertrouwen in. Fulltime kolven geeft mij veel meer rust!

3 maanden geleden

Reactie op Anne692

Dit is exact ons verhaal. Ik vind kolven ook zoooveel fijner omdat het veel ...
Fijn om te horen dat er meer moeders zijn die dit zo ervaren! Ik ben nog wel op zoek naar een draadloze kolf, want zit nu aan het stopcontact vast. Heb jij daar toevallig ervaring mee?

3 maanden geleden

Reactie op kellsni

Hier ook! Bijkomend voordeel vind ik ook dat je precies ziet wat je babytje ...
Absoluut en toen bleek ook dat mijn baby (van 2 weken oud) 120cc wegtikt 7-8x per dag. Dat is misschien wat veel, maar iedereen zegt dat je met borstvoeding niet kan overvoeden, en ze spuugt ook niet. Een tevreden baby is me veel meer waard dan alle adviezen en richtlijnen 😅! Kolf je met een draadloze kolf trouwens? En welke als ik vragen mag?