33 Reacties
één maand geleden
Volgens mij heeft aanleggen altijd zin! Heb je weleens geprobeerd hierna ook nog te kolven? Dan is er een stofje aangemaakt waardoor je misschien al meer produceert.
Kolf je met je baby in de buurt? Of filmpjes kijken zou ook kunnen werken lees ik veel.
Je moet vooral niet teveel bezig zijn met kolven maar afleiding zoeken.
Ik weet niet of je handsfree kolft? Dan kan je natuurlijk veel meer dan een vast apparaat.
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Volgens mij heeft aanleggen altijd zin! Heb je weleens geprobeerd hierna oo ...
Ben er vandaag pas mee begonnen 😳 Ga het wel zo opnieuw proberen.
Ik kolf wel vaak idd met de baby op schoot of naast mij. En heb idd een handsfree kolf zodat ik tussendoor wat kan doen en mijn handen vrij heb voor de jongens.
Ik ga het bekijken van filmpjes eens proberen, dank je wel!
één maand geleden
Reactie op Naomi99
Weet je ook hoe het komt dat je zulke pijnlijke tepels hebt?
Helaas niet, denk omdat ze in zijn getrokken?
Net je tip opgevolgd, hij heeft net live wat gedronken, linker ging soepeler. Rechts is alsof je er een mes insteekt, maar heb het kunnen volhouden een aantal minuten.
één maand geleden
Reactie op SamenDrie
Ben er vandaag pas mee begonnen 😳 Ga het wel zo opnieuw proberen.
Ik kolf ...
Zou dat idd proberen!
Verder kan het wel goed zijn dat de eerste dagen aanleggen pijnlijk is, daar moet je helaas even doorheen bijten (even vanuitgaand dat je verder goed aanlegt enz).
Je toeschietreflex kan heel pijn doen, maar na een minuutje ofzo moet dat dan wel afnemen.
Hoe vaker je live voed, hoe minder het wordt en daarna voel je daar niks meer van (of nouja, je voelt wel wat heel kort maar het doet geen pijn!).
Verder is het handig om filmpjes te kijken op YouTube (bijv Teddy Roorda) voor tips en hulp.
Heb je specifiek nog hulp nodig dan is het handig een lactatiekundige in te schakelen, je kan ook vragen stellen bij La Leche League via mail of bellen.
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Zou dat idd proberen!
Verder kan het wel goed zijn dat de eerste dagen aanl ...
Trouwens, ik wil je verder niet duwen richting live voeden hoor! Als je alleen wil kolven is dat ook helemaal goed natuurlijk, maar omdat je zelf over aanleggen had en je je productie wil helpen, geef ik deze tips.
één maand geleden
Als ik een dipje heb dan zet ik een kolf op mn andere borst tijdens het drinken. Dan worden ze beide vaker gestimuleerd. Binnen 2 dagen is het dan weer verbeterd :-)
één maand geleden
Reactie op SamenDrie
Helaas niet, denk omdat ze in zijn getrokken?
Net je tip opgevolgd, hij h ...
Geen tip maar ik heb ook 1 ingetrokken tepel en ervaar daar geen last van tijdens het voeden.
Ik merk wel dat als mijn menstruatie er aan komt voeden echt ontzettend pijnlijk is. Alsof er scheermesjes langs m'n tepels worden gehaald 😅. Mn productie loopt dan ook heel snel terug. Zou jouw menstruatie er aan kunnen komen?
één maand geleden
Hee,
Wat mijn productie hielp:
- boezemvriendjes , zijn kruiden capsules. Op advies van lactatiekundige.
-kokoswater drinken
In de ochtend/nacht heb ik het meeste, dan doe ik de powerkolfsessie. En verder loopt het af gedurende de dag richting de avond qua hoeveelheid.
Wat ik me nog afvroeg, heb je de juiste maat voor de kolf? Dat het niet te groot is oid waardoor het zeer doet..
Lactatiekundige mee laten kijken is sowieso heel fijn, ik kan tot op heden altijd een appje doen met vragen die ik heb en ervaar dat als heel fijn.
Succes!
één maand geleden
Reactie op Beanie85
Zou dat idd proberen!
Verder kan het wel goed zijn dat de eerste dagen aanl ...
Nee dat heb ik ook gedaan, maar het werd maar niet minder, dus na de eerste 2 weken toch alleen maar gaan kolven. Was ook praktischer afgelopen tijd met een rondrennende dreumes 🥲
Dank je wel voor je tips en uitgebreide antwoord! En nee voel me niet geduwd richting het live voeden, waardeer je tips juist ontzettend!