21 Reacties
één maand geleden
Ik herken het helemaal! Ik kolf ook fulltime en heb ook al meerdere keren een fikse borstontsteking gehad. Wat bij mij nu 2 weken goed werkt is een siliconen kolf (haakaa of soortgelijke) vullen met warm/heet water en epsom zout (Kruidvat). Deze zet ik dan 10 minuten op m’n borst. Dat trekt de melk er goed uit.
één maand geleden
Ik had ook steeds problemen met kolven en dat ik de schijven er niet uit kreeg.
Heel stom, maar mijn kolf (Medela) was soms niet helemaal goed droog waardoor ik niet effectief kon kolven. Nu ik de kolf en dus vooral het membraam goed droog maak, kolf ik veel beter af.
Geen idee of dit bij jullie ook een probleem kan zijn?
één maand geleden
Oh, en ik heb de dostinex gebruikt om mijn productie compleet stil te leggen. Ik had meteen spijt en het is een rot medicijn!
Als je echt helemaal op bent (wat heeeel logisch is) dan kan het wel een fijne uitweg zijn.
Ik had zoveel spijt dat ik mijn productie helemaal opnieuw heb opgewekt.
Mocht je hier verder vragen over hebben, neem dat gerust even contact met me op!
één maand geleden
Ik kolf fulltime voor mijn zoontje maar kan het gelukkig goed voorkomen! Bij mijn dochter een keer een borstontsteking gehad toen ik begon met werken (en dus kolven want kon bij haar wel live voeden)). Wat hier helpt:
- juiste maat schild (heel belangrijk!)
- normaal legen (=voor mij 10-15 min kolven en eventueel masseren tijdens het kolven)
- bij harde plekken na het kolven > koelen
- eventueel een keer de handkolf om makkelijker te kunnen kolven en masseren.
- zet het toch door > ibuprofen en koelen, normaal blijven kolven en nooit tussendoor masseren.
één maand geleden
Ik zag vandaag een post op de Instagram van Teddy Roorda (lactatiekundige) over een apparaatje dat trillingen geeft en zo borstontsteking kan verhelpen.
Heb er zelf geen ervaring mee maar aan de reacties onder de post werkt het heel goed.
één maand geleden
Reactie op Bloempje51
Ik zag vandaag een post op de Instagram van Teddy Roorda (lactatiekundige) ...
Deep oscillation behandeling, zo heet het.
één maand geleden
Hey,
Wat naar!! Ik heb helaas ook een fikse borstontsteking gehad waarvoor ik 5 dagen in het ziekenhuis heb gelegen. Tips die ik nog kreeg: Lecithine op zonnenbloembasis gebruiken (maakt de melk wat dunner waardoor het beter gaat stromen) en inderdaad een trilapparaat voor de harde plekken gebruiken tijdens het kolven https://www.bol.com/nl/nl/p/wats-home-spa-mini-massage-apparaat-elektrisch/9300000004324762?referrer=socialshare_pdp_androidapp
Ik ben nu uiteindelijk helemaal afgebouwd, op heel rustig tempo (heb na m'n vorige bevalling ook twee keer borstontsteking gehad). Een lastige keuze waar ik veel moeite mee had, maar heeft mij uiteindelijk ook rust gebracht.
Veel succes!!
één maand geleden
Reactie op Asvdw
Mag ik vragen waarom je Dostinex als rot medicijn hebt ervaren?
Het medicijn geeft veel bijwerkingen, waaronder enorme hoofdpijn/duizeligheid in mijn geval.
Verder is het vrij definitief als je de pillen in neemt. Dan kun je niet meer terug. Tenzij je het natuurlijk weer helemaal op wil wekken zoals ik deed haha.
En met afbouwen heb je ook mentaal te tijd om afscheid te nemen van je borstvoeding avontuur.
Maar nogmaals, je moet er niet aan onderdoor gaan natuurlijk en dan is het een fijne uitweg. Maar sta er vooral 100% achter dat het klaar voor je is los van de ontstekingen. En niet zoals ik spijt krijgt. 😘
één maand geleden
Reactie op targil
Ik heb met succes soja lecithine supplementen gebruikt nadat ik vaker pijnl ...
Vraagje: ik heb deze ook gehaald, maar op het potje staat 1 capsule per dag en de aanbevolen hoeveelheid niet overschrijden.
Maar ik begrijp dat je het 2/3 keer per dag moet nemen voor je melkstroom? Hoe zit dat dan, is dat wel goed 🙈