11 Reacties
3 maanden geleden
Heb je al een lactatiekundige om hulp gevraagd? Dat zou ik als eerste doen! Ze doen vaak ook kolfconsulten waar je meerdere kolfapparaten kunt uitproberen, maar even meekijken met aanleggen kan ook al veel problemen oplossen.
3 maanden geleden
Hier precies hetzelfde.
Ik heb 4 weken fulltime gekolfd met de medela symfony van het ziekenhuis. Dit was echt pittig. Hierdoor kon ik amper de deur uit. Voor fulltime kolven is een handsfree kolf echt een must. Helaas kreeg ik weinig productie met een handsfree kolf.
Mijn tips zijn:
Bouw je productie goed ( powerkolven deed ik 1 keer per 3 dagen ) op met de medela ( indien je productie laag/normaal is )
Bezoek een lactatiekundige voor een consult over kolven
Haal een dubbelzijdige handsfree kolf
3 maanden geleden
Tips voor fulltime kolven:
Lid worden van fb groep Fulltime Kolvers. Heb ik heel veel aangehad.
Elke +/-3u kolven (liefst ook in de nacht)
Veel drinken en goed eten
Niet stressen over de hoeveelheid melk (makkelijker gezegd dan gedaan)
Zorg dat je er echt even de tijd voor neemt, even rustig zitten met wat te eten en te drinken
Doe een kolfconsult bij een lactatiekundige voor je zelf een kolf koopt. Zo kan je verschillende proberen om te zien wat werkt voor jou.
3 maanden geleden
Ik kan zelf uit ervaring de evite maxi aanraden.
Ik had eerst ook de medela symphony gehuurd. Zat toen op 60ml per kolf beurt. En toen de evite gekocht en opbrengst is gewoon blijven stijgen. T enige is dat t bij mij 5 min duurt tot t echt op gang is. Ik kolf tussen de 70 ml en de 300ml per keer.
3 maanden geleden
Reactie op Liefmeisje24
Hier precies hetzelfde.
Ik heb 4 weken fulltime gekolfd met de medela sym ...
Ik heb de eerste twee weken bijna elke dag powerkolven gedaan. Maar nu zit ik de hele dag met de kleine en kom ik er onmogelijk aan toe. En ook kolven om 3 uur is soms enorm lastig.
Heb je een idee waarom jouw productie verminderde met een handsfree kolf?
3 maanden geleden
Reactie op Lindsay222
Heb je al een lactatiekundige om hulp gevraagd? Dat zou ik als eerste doen! ...
Ja! Een lactatiekundige heeft meegekeken. Werd niet heel veel wijzer. Ik blijf haar aanleggen en soms drinkt ze 2-3 voedingsbeurten aan de borst (10-20 min), maar ze wil alsnog een flesje (70 ml). Ze kan prima aan de borst drinken maar is soms te ongeduldig (‘hongerig’), waardoor ze gefrustreerd raakt en het niet lukt. Mogelijk omdat ze de snelle stroom van het flesje gewend is geraakt. Dus enkel op mijn borst vertrouwend durf ik de deur niet uit.