11 Reacties

3 maanden geleden

Heb je al een lactatiekundige om hulp gevraagd? Dat zou ik als eerste doen! Ze doen vaak ook kolfconsulten waar je meerdere kolfapparaten kunt uitproberen, maar even meekijken met aanleggen kan ook al veel problemen oplossen.

3 maanden geleden

Je zou de filmpjes van “ de verlosmoeder” op youtube eens kunnen kijken voor haar ervaringsverhaal en tips!

3 maanden geleden

Hier precies hetzelfde. Ik heb 4 weken fulltime gekolfd met de medela symfony van het ziekenhuis. Dit was echt pittig. Hierdoor kon ik amper de deur uit. Voor fulltime kolven is een handsfree kolf echt een must. Helaas kreeg ik weinig productie met een handsfree kolf. Mijn tips zijn: Bouw je productie goed ( powerkolven deed ik 1 keer per 3 dagen ) op met de medela ( indien je productie laag/normaal is ) Bezoek een lactatiekundige voor een consult over kolven Haal een dubbelzijdige handsfree kolf

3 maanden geleden

Tips voor fulltime kolven: Lid worden van fb groep Fulltime Kolvers. Heb ik heel veel aangehad. Elke +/-3u kolven (liefst ook in de nacht) Veel drinken en goed eten Niet stressen over de hoeveelheid melk (makkelijker gezegd dan gedaan) Zorg dat je er echt even de tijd voor neemt, even rustig zitten met wat te eten en te drinken Doe een kolfconsult bij een lactatiekundige voor je zelf een kolf koopt. Zo kan je verschillende proberen om te zien wat werkt voor jou.

3 maanden geleden

Ik kan zelf uit ervaring de evite maxi aanraden. Ik had eerst ook de medela symphony gehuurd. Zat toen op 60ml per kolf beurt. En toen de evite gekocht en opbrengst is gewoon blijven stijgen. T enige is dat t bij mij 5 min duurt tot t echt op gang is. Ik kolf tussen de 70 ml en de 300ml per keer.

3 maanden geleden

Reactie op Ellen765

Ik kan zelf uit ervaring de evite maxi aanraden. Ik had eerst ook de medel ...
Dankjewel! En heb je ook tips qua kolftijden/hoe deel je het in? Ik durf bijna het huis niet uit omdat ik een kolfbeurt mis..

3 maanden geleden

Reactie op KMG

Tips voor fulltime kolven: Lid worden van fb groep Fulltime Kolvers. Heb i ...
In de nacht kolf ik wanneer zij wakker wordt. Dat is vaak rond 1 uur, half 5, en daarna in de ochtend tegen 8’en weer. Is dat voldoende denk je of moet ik echt om 3 uur kolven?

3 maanden geleden

Reactie op Liefmeisje24

Hier precies hetzelfde. Ik heb 4 weken fulltime gekolfd met de medela sym ...
Ik heb de eerste twee weken bijna elke dag powerkolven gedaan. Maar nu zit ik de hele dag met de kleine en kom ik er onmogelijk aan toe. En ook kolven om 3 uur is soms enorm lastig. Heb je een idee waarom jouw productie verminderde met een handsfree kolf?

3 maanden geleden

Reactie op svdh92

Je zou de filmpjes van “ de verlosmoeder” op youtube eens kunnen kijken voo ...
Die heb ik toevallig al bekeken, maar bedankt voorde tip?

3 maanden geleden

Reactie op Lindsay222

Heb je al een lactatiekundige om hulp gevraagd? Dat zou ik als eerste doen! ...
Ja! Een lactatiekundige heeft meegekeken. Werd niet heel veel wijzer. Ik blijf haar aanleggen en soms drinkt ze 2-3 voedingsbeurten aan de borst (10-20 min), maar ze wil alsnog een flesje (70 ml). Ze kan prima aan de borst drinken maar is soms te ongeduldig (‘hongerig’), waardoor ze gefrustreerd raakt en het niet lukt. Mogelijk omdat ze de snelle stroom van het flesje gewend is geraakt. Dus enkel op mijn borst vertrouwend durf ik de deur niet uit.

3 maanden geleden

Reactie op sirinsm

In de nacht kolf ik wanneer zij wakker wordt. Dat is vaak rond 1 uur, half ...
Ik zou dit eerst aan kijken hoe het gaat. Kom je te kort of dipt je productie dan kun je altijd nog elke 3u gaan kolven. Slaap is ook heel belangrijk voor je melk ;)