26 Reacties

5 maanden geleden

Mag ik vragen wat het is? En wat merk je dan?

5 maanden geleden

Reactie op _Anne_

Hier ook drager en een heel ziek kindje gehad met hersenvliesontsteking in ...
Ik wuif zeker niks weg. Wat ik bedoelde met een snelle bevalling is niet hoe jij het nu interpreteert. Ik bedoel zeker niet te zeggen dat de bacterië daardoor niet bij het kindje kan komen. Wat ik hiermee bedoelde is dat de tijd tussen het begin van de weeën en de geboorte bij mij naar verwachting bizar kort zal zijn. Dus dat ik simpelweg niet de tijd heb om op tijd in het ziekenhuis te zijn. En dat de spanning en stress die dit met zich mee gaat brengen en ook de risico's niet meer opwegen tegen het risico van de GBS. De antibiotica heeft tijd nodig om zijn werk te doen, dit duurt 4 uur en dan heb je eigenlijk ook nog 2de infuus nodig om het risico grotendeels weg te kunnen nemen. Ik heb die tijd gewoon niet. Daarom zei ik al, als mijn vliezen breken wordt het een ander verhaal. Omdat de weeën dan wellicht niet meteen starten.

5 maanden geleden

Hoe zijn jullie hier achter gekomen? Ik ben nergens op getest…

5 maanden geleden

Reactie op bootjemaantje

Mag ik vragen wat het is? En wat merk je dan?
Meestal wordt dit ontdekt bij een controle op blaasontsteking. Van de bacterie zelf merk je over het algemeen zelf niks.

5 maanden geleden

Reactie op _Anne_

Meestal wordt dit ontdekt bij een controle op blaasontsteking. Van de bacte ...
Hmm oke, ik heb ook een kweek gehad voor blaasontsteking maar ik heb hier niks over gehoord. Dan zal er wel niks gevonden zijn. Ik vraag toch de vk even na of ze het gecheckt hebben. Dankjewel 😊

5 maanden geleden

Ja ik heb toevallig nu ook blaasontsteking.. maar niks hier over gehoord. Sowieso nog nooit, dus was ff benieuwd