323 Reacties
3 maanden geleden
Léa 🩷
41+1
2775g, 46.5cm
Monsterbevalling maar het resultaat mag er wezen, zo blij dat ons meisje er is!
Ze is onverwacht heel klein (p1.6) maar ze doet het helemaal prima!
3 maanden geleden
Fijs 🩵
2 augustus 2024 om 03:19 uur
4000 gram
41+3 weken
Dit keer wel de gewenste thuisbevalling met weinig interventies en veel op eigen gevoel. Pittige rugweeën net als vorige bevalling maar onwijs goed gesteund en vanaf 5 cm ging het vlot. Heel blij geweest met het bevalbad! Vanaf 18:30 uur begon de bevalling actiever na 16 uur voorweeën. Heel blij toen hij er eindelijk was en de bevalling voorbij was. 🩵
3 maanden geleden
Solé
28 juli 2024
3630 gram 50 cm
40+1
Bevalling duurde in totaal 46 uur met een last minute transfer op 9 cm naar een ander ziekenhuis omdat ik al 4 uur op 9 cm bleef hangen en de weeën niet krachtig genoeg werden. Wel deden ze heel veel pijn en duurde de bevalling dus al bijna twee dagen dus ik was volledig uitgeput en kon de pijn niet meer verdragen. In het andere ziekenhuis waren de weeën ineens wel op gang gekomen maar ze kwamen erachter dat ze in sterrenkijker lag. Onder de douche gestapt, waar ze waarschijnlijk goed is gedraaid en op het laatste moment nog een ruggenprik gekregen, wat ik eigenlijk echt niet wilde, maar de pijn was al te lang te ondraaglijk. 40 minuten na de ruggenprik is ze geboren om 23:50 🌞🩷 helaas een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven waar van alles is gebeurd (waaronder het 3 pogingen doen om een infuus bij haar te plaatsen, waardoor ze enorm overstuur was en wat achteraf niet echt nodig bleek door een fout van de computer…. Heb dit moment ook als behoorlijk traumatisch ervaren, ze was nog geen 48 uur oud).
Gelukkig bleek ze helemaal gezond en mochten we op 31 juli weer naar huis ☺️
3 maanden geleden
Zaïra Zehra
Geboren op haar uitgerekende datum 28 juli 2024 met 40 weken
50 cm
3862 kg
27 uur er over gedaan 2 nachtjes in het ziekenhuis gebleven i.v.m dat ik koorts kreeg en meer dan 24 uur gebroken vliezen had. Alles was gelukkig goed 🙏🏼 nu genieten van ons kleine wonder 🩷
3 maanden geleden
Rauf Zeyn
01-08-2024
3462 gram
41+1
Supersnelle bevalling gehad totaal 1 uur weeen opwekkers en 5 min uitdrijving 😮. Ik zou donderdag voor controle gaan en daar zag de gynaecoloog dat de vruchtwater bijna op was en ik al 8 dgn overtijd. Bij de hartfilm zag je dat de hartslag hoog en laag ging na overleg hebben ze besloten om mijn bevalling te laten beginnen vliezen breken en weeenopwekkers. De kleine had ook in de vruchtwater gepoept daarom bleven we nog 1 dag in ziekenhuis. Was wel even omschakelen toen ik hoorde je mag niet naar huis je gaat bevallen. 🥹
3 maanden geleden
Doeke Steunebrink 🩵
06-08-2024
4570gram
55cm
41+4
Tot aan de persfase ging alles heel goed en vlot, helaas een schouderdystocie waardoor het toch wel heel spannend werd op de verloskamer. Hem met al mn kracht en een beetje hulp eruit gekregen daardoor wel opstart problemen en moeten we een nachtje blijven.