323 Reacties

2 maanden geleden

Onze meid is ook geboren inmiddels. Zou eigenlijk worden ingeleid, maar daar dacht zij anders over. 2 weken eerder dan de inleidingsdatum vond ze het mooi geweest. Vliezen braken om 13.45 uur. ‘S avonds rond 23.00 uur begonnen de weeen en om 01.40 was ze er. Ik wilde graag pijnstilling en bij 5CM zei ze dat kan nog wel. Infuus wilde ze aanprikken en toen gaf ik aan dat ik echt NU moest bevallen. Verloskundige voelde nog even, 9CM… 4CM in 5-10 minuten erbij dus. Karretje voor het infuus werd aan de kant geschoven, meid we gaan geen pijnstilling doen. We gaan nu bevallen. 10 min persen en daar was ze. Ondanks de heftige pijn, toch een droombevalling. Want duurde maar 2,5 uur. Een gezond meisje van 3142 gram en om 4 uur ‘s nachts lag ik alweer thuis in bed. 😃

2 maanden geleden

Amy 17•6•24 3255 gram 37.0 weken Een spontane bevalling van 27 uur lang. Ik zou het morgen weer doen :) Wat een geluk 💓

2 maanden geleden

Lotte is 25 juni 2024 om 0.40u geboren met een vervroegde keizersnede met 37+2. Drie dagen eerder dan gepland omdat ik bloedingen bleef krijgen. Ze weegt 3334 gram

2 maanden geleden

Onze kleine Lara is geboren op 23-06-2024 met een keizersnede met een termijn van 38 weken en 3 dagen. De keizersnede stond eigenlijk gepland voor de 26ste maar ze wou zich al eerder laten zien :) Ze weegt 2820 gram en is 48 centimeter. Op zondagochtend kreeg ik rond 11 uur het idee dat ik krampen kreeg maar had eigenlijk niet echt door dat het echte weeën waren. Toch even het ziekenhuis gebeld voor controle en ik mocht om 15:00 komen. Daar aan het CTG en bleek ik al 5 cm ontsluiting te hebben. Ze hebben snel de ok klaar gemaakt en om 16:59 is ze geboren 🩷

2 maanden geleden

Seth is geboren op 24-06-24 met 38+1. Rond 19:00 braken spontaan mijn vliezen en vlot daarna begonnen de weeën. Rond 21:00 naar het ziekenhuis met 4cm en daar is hij om 00:04 geboren. Ik heb maar 4 minuten hoeven te persen. Zijn grote broer is van 22-08-22 (ook spontaan) dus twee keer een ietwat bijzondere geboortedatum 💙

2 maanden geleden

Reactie op Finch

Seth is geboren op 24-06-24 met 38+1. Rond 19:00 braken spontaan mijn vliez ...
😍

2 maanden geleden

Op 23 juni is Oos geboren met 36+6 ❤️. Ik woon in Utrecht, maar was nog een nachtje kamperen met mijn voetbalteam in Drenthe (🙈) Om 5.15 ‘s ochtends braken mijn vliezen terwijl ik in de tent lag. Meteen met een teamgenootje in de auto gestapt richting Utrecht. Aangezien ik direct regelmatige weeën kreeg van om de 3 minuten wilde de verloskundige dat we de afslag bij Zwolle namen richting het Isala ziekenhuis. Hier is Oos om 11.07 geboren. Mijn vriend was gelukkig ook ruim op tijd in het ziekenhuis! We zijn een heel lief kindje en een sterk verhaal rijker! ☺️ Gaat erg goed met ons!

2 maanden geleden

Reactie op Liberté

Op 23 juni is Oos geboren met 36+6 ❤️. Ik woon in Utrecht, maar was nog een ...
Haha prachtig verhaal dit, nog ff lekker kamperen in de tent 😂

2 maanden geleden

Onze Hugo is op 24 juni 2024 geboren. Hij woog 4012 gram en was 52 cm lang. We zijn met 38,2 weken ingeleid ivm macrosomie. Hij was zondag goed ingedaald en ik had al wat ontsluiting zodat een ballonnetje voor de inleiding niet nodig was. Maandag bleek hij toch niet helemaal goed ingedaald, maar zijn we toch de vliezen gaan breken omdat de ontsluiting goed was. Eerst leek de bevalling niet zo te vlotten. Was mijn bevalling aan het vergelijken met m'n vorige bevallingen. Toen ik dat uit m'n hoofd kon zetten is hij met een uur geboren. Totaal heeft de bevalling 6, 15 geduurd. Super dus 💙

2 maanden geleden

Jaa vandaag 26-06-2024 geboren! Lex 💙, 3876 gram en 50 cm Geboren met 38 weken door een inleiding. Het plaatsen van het ballonnetje ging prima! Vanochtend mocht ik me melden en toen had 2/3 cm ontsluiting. Ze hebben daarna mijn vliezen gebroken om 09.30 uur. Infuus gehad voor GBS en weeenopwekkers. De weeën waren eerst goed te doen maar werden vrij snel heftig. Toen wilde ik pijnstilling maar zat ik al op 9 cm ontsluiting. Morfine pompje gekregen en dat was echt even heel fijn! Daarna ongeveer een uur geperst en toen is hij met knip en vacuümpomp gehaald omdat er vrij lang tussen de persweeën zat en hij daardoor niet echt verder kwam. Wat een ontzettend speciaal moment is het als je kindje dan op je borst ligt. Wauw! En wat ze zeggen is waar.. Je vergeet de pijn op dat moment echt! Ik kijk er heel goed op terug. 💙😊 Zet hem op dames die nog mogen!

2 maanden geleden

Reactie op Rian34

Jaa vandaag 26-06-2024 geboren! Lex 💙, 3876 gram en 50 cm Geboren met 38 ...
Hij is om 15.41 uur geboren!

2 maanden geleden

Yara Mia, 27-06-2024, 2574kg 💕 Bevalling ingeleid met precies 39 weken ivm zwangerschapsvergiftiging en minder werkende placenta

2 maanden geleden

Onze knappe zoon Kai is geboren op 27-06-2024 om 01:19 met een geboorte gewicht van 3110 gram. Ik ben met 38+4 ingeleid i.v.m. zwangerschapsdiabetes. Dinsdagochtend moesten wij ons om 10:00 uur melden en hebben ze een ballon geplaatst welke ze om 21:00 's avonds verwijderd hebben. Op dat moment had ik dus 2 cm ontsluiting. De volgende ochtend om 08:00 hebben ze mijn vliezen gebroken en kreeg ik via een infuus wee opwekkers. Hierna begonnen vrij snel de weeën. Om 12 uur zat ik op de max van de wee opwekkers. Om 13:00 had ik al vrij heftige weeën maar wel pas 4 cm ontsluiting. Heb toen om een ruggenrpik gevraagd waar ik helaas heel lang op heb moeten wachten. Hierdoor hebben ze dus de wee opwekkers weer naar beneden gezet omdat ik ze niet meer op kon vangen. Rond 16;00 heb ik een morfine pompje gekregen als overbrugging want ik zat toen nog steeds op 4 cm ontsluiting. Dit gaf echt even verlichting en heb ik nog heel even kunnen wegdutten tijdens de weeën door. Om 16:45 was ik eindelijk aan de beurt voor een ruggenprik. Na het zetten moet je eigenlijk plat blijven liggen maar omdat ze de hartslag van de baby niet konden moniteren moest ik een beetje op mijn linker bil gaan liggen. Dit resulteerde dat ik dus deels verdoofd was aan mijn linkerzij maar de weeën rechts nog wel voelde. Hierdoor hebben ze de ruggenprik deels eruit gehaald, nieuwe shot toegediend, opnieuw op de rug in de hoop dat het nu overal zou werken. Inmiddels was het al bijna half 7 en duurde het volgens de verloskundige te lang omdat de ontsluiting niet vorderde en hij nog best hoog lag. Toen werd ons gevraagd om na te denken over een keizerssnede. Inmiddels rond 19:00 terug op de kamer waarna eigenlijk de weeën vrij snel weer terug kwamen / krachtiger werden. Helaas was de ruggenprik dus niet goed gezet maar had ik inmiddels wel 7/8 cm ontsluiting. Rond 21:45 zat ik bijna op 10 cm maar mocht ik nog niet gaan persen omdat die nog steeds niet voldoende ingedaald was. Uiteindelijk tot 23:40 vol weten te houden maar toen kon ik de weeën echt niet meer wegpuffen. Uiteindelijk ben ik 1,5 bezig geweest met persen, maar de hartslag van de baby daalde met elke wee. Dus had ik 2 opties; Inknippen + vacuumpomp en nog 2x proberen en als dat niet lukte alsnog een spoedkeizersnede. Ik heb alle energie die ik nog in me had na die hele dag gebruikt om hem eruit te krijgen. Uiteindelijk is onze lieve zoon Kai geboren met een beetje hulp van de gynacealoog 💙 Ondanks dat het een pittige bevalling was dus best lang geduurd heeft kijk ik er erg goed op terug!💙

2 maanden geleden

Zare Noé, roepnaam Zare! Geboren op 26 juni. Ingeleid met 38+5. 3400gram 🩷

2 maanden geleden

Onze lieve Fleur Danique, geboren op 26 Juni om 11.45 uur. 50 cm lang en 3724 gram. Ik was 38+1 weken zwanger toen ‘s nachts mijn vliezen braken en een geplande keizersnede op 1 juli veranderde in een ongeplande op 26 Juni omdat ons meisje er klaar voor was ♥️

2 maanden geleden

Onze zoon Noël, geboren op 28 juni 2024💙 Met een gewicht van 3032 gram en lengte van 49 cm Met 36+2 weken ter wereld gekomen met een keizersnede

2 maanden geleden

Onze dochter Yasmina is vrijdag geboren na een vlotte en snelle bevalling van 2,5 uur met weeen en persen Ik kijk er heel erg positief op terug en nu samen genieten van onze kleine meid💗💗💗

2 maanden geleden

Kai 🩵 geboren op 24-06-2024 met 38+4. 3258 gram. Het was een pittige bevalling en uiteindelijk een keizersnede geworden. Maar ik kijk er goed op terug!

2 maanden geleden

Onze prachtige zoon Silvio Noël is vandaag 1-7-2024 geboren met 38+2. Hij is 50 cm en weegt 2989. Het begon met het breken van mijn vliezen, helaas was hij nog niet goed ingedaald dus in het ziekenhuis aan de wee opwekkers. Vanuit het niets ernstig bloedverlies en bleek placenta los te komen. Hij is uiteindelijk ter wereld gekomen dmv een keizersnede. ❤️

2 maanden geleden

Onze dochter Kaya Renske is middels een keizersnede na spontaan gebroken vliezen bij een stuitligging met 38+2 geboren op 29-6-2024. Ze is 48cm en woog 2830 gram bij de geboorte.