8 Reacties
4 maanden geleden
Ik denk dat dat een persoonlijke keuze is. Mijn vriend had al 3 kids voor we samen onze dochter kregen. Net de oudste is het contact slecht, met de andere twee hebben we een fijn co ouderschap. Voor ons was het vanzelfsprekend om alle kids erop te zetten. Dus er stond;
Kleine zus van naam, naam en naam.
Bij de volgende komt dezelfde tekst erop te staan plus de naam van onze dochter. Met als extra tekst en knipoog;
Nu zijn we - eindelijk - compleet!
Aangezien dit zeker weten de laatste is haha!
4 maanden geleden
Wat zoek je voor voorbeelden? Heeft weinig invloed op je kaartje toch, behalve echt de namen zelf. Zou sowieso geen onderscheid maken tussen broer/zus en half broer/zus. Ik weet niet hoe jullie relatie onderling is, maar volgens mij is het gebruikelijk om broertjes of zusjes er op te zetten. Ik zou het heel raar vinden als ik een 2e krijg en broertje/zusje er niet op te zetten. Dus als je jonge kinderen hebt en functioneert als 1 gezin, zou ik iedereen er bij zetten. En als er al kinderen boven de 15 ofzo of zelfs uit huis zijn zou ik ze gewoon vragen of ze zich broer/zus voelen voor de baby en dat doorslaggevend laten zijn. Maar denk dat het belangrijkste is wat jouw gevoel zegt!
4 maanden geleden
Ik vond dit ook een lastig punt. Voor mij is het m’n eerste, voor m’n partner zijn derde. De eerste 2 zijn om het weekend een lang weekend bij ons, maar verblijven dus het grootste gedeelte van de tijd bij moeder. De onderlinge band tussen mij en hun is altijd een beetje tegengewerkt en is nu niet bepaald “fantastisch” te noemen zoals je dat in bepaalde gezinnen ziet (ik zou de band nu ook niet als slecht bestempelen of zo, maar het is niet dat ze ontzettend naar me toe trekken, zijn wel ontzettend enthousiast over de komst van hun zusje, maar voornamelijk richting mijn partner en niet richting mij).
Mijn partner wilde ze heel graag op het kaartje, maar ik wilde dat wel op een manier dat dat voor mij ook oké voelde.
Wij gaan voor:
Zusje van “naam” en “naam
Dochter van “naam” en “naam”
En dan ons adres daaronder. We sluiten ze hiermee niet uit, maar voelt voor mij op deze manier beter dan alle namen in een ruk naast elkaar te zetten…
4 maanden geleden
Reactie op PHv
Ik vond dit ook een lastig punt. Voor mij is het m’n eerste, voor m’n partn ...
Volgens mij is het ook vrij gebruikelijk ouders en broers/zussen er in losse zinnen op te zetten ipv alle namen achter elkaar. Althans, zie ik ook bij ‘normale’ gezinnen.
Ongevraagde mening; ik denk dat je er super goed aan doet zoals jullie het er nu op zetten en ze wel te benoemen 😘
4 maanden geleden
Mijn vriend heeft al een zoon uit eerdere relatie. En hij hoort wel bij het gezin. Wij krijgen nu ons 2e kindje samen. En de band tussen zoon van m’n vriend en ons is laatste tijd niet echt goed. Maar hij hoort er wel bij, het is wel zijn broertje. Wij hebben dus gewoon op het kaartje staan; trotse ouders & broers
En dan onze namen eronder.
Ik heb een keer kaartje ontvangen waarbij vader al 3 kinderen uit eerdere relatie had, en die stonden niet op het kaartje. Dan is het net alsof dit een “nieuw” gezin is. En die kinderen nergens bij horen….. zij kiezen daar ook niet voor
4 maanden geleden
Reactie op saartje2024
Volgens mij is het ook vrij gebruikelijk ouders en broers/zussen er in loss ...
Toevallig de afgelopen weken 2 geboortekaartjes mogen ontvangen vanuit onze vriendenkring waarbij het wel “naam papa”, “naam mama” en “naam zusje” na elkaar was, dus ik wist niet beter haha!
Uiteindelijk staan wij ook allebei achter deze keuze 🤩
4 maanden geleden
Ik heb al 2 kindjes uit een eerdere relatie mijn partner krijgt nu met mij zijn eerste kindje. Wij hebben een stukje van het kaartje namens de 2 oudere broers geschreven, dit vond ik heel belangrijk en mijn partner was het hier meteen mee eens en zei het wordt toch ook hun zusje.
Voor … een prinsessenzusje,
Voor … een baby’tje klein,
Wij willen laten weten dat wij trotse grote broers zijn!
Welkom lieve …
Andere zijde hoera onze dochter is geboren
Zusje van
Onze namen en adres