Vannacht om 4u wakker geworden omdat ik dacht in mijn broek te plassen… omdat de kleine dwarsligt en dus niet kan indalen dacht ik oh dit zijn geen gebroken vliezen anders bleef het wel stromen!
Tegen 6u naar beneden gegaan want met vlagen kwamen er golven vocht, opgevangen totaal geen twijfel dit is urine of waterige afscheiding.
Eenmaal terug in bed expres op handdoek na mezelf al regelmatig verschoond te hebben toch inslaap gevallen tot half10, om half10 wakker geschrokken alles weer nat. Het rook nergens naar niet naar urine niet vies naar afscheiding ofzo maar ook niet zoet zoals ze weleens zeggen.
Toch maar besloten de verloskundige van het ziekenhuis te bellen krijg namelijk een geplande keizersnede wegens zwangerschapssuiker 2 eerdere keizersnede een dwarsligger etc.
Werd met spoed doorgestuurd naar triage kamer en mocht niet meer lopen dus in de rolstoel op naar triage, de ctg was goed alleen tijdens de weeen zakte de hartslag van de baby af en toe te diep! En ja hoor het was echt vruchtwater m’n vliezen waren gebroken.
Ik krijg nu continue ctgs als er iets afwijkend is halen ze haar vandaag nog met een keizersnede liever wachten ze tot morgen omdat ik dan 37 weken ben en ze de baby niet anders hoeven te behandelen (dat 1 dag zo’n verschil kan maken) echter zit je dan wel met langdurige gebroken vliezen dus extra onderzoek ivm streptokokken…
Het is spannend maar vandaag of morgen komt onze kleine meid vroeger dan ik ooit had durven denken, maar het is toch echt zo!