54 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op Rianne-1988

Misschien niet de ervaring die je zoekt/wil horen, maar bij mijn 1e spontaa ...
We gaan het zien. Proberen of ik vannacht wat kan slapen 🍀

5 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Balen dat het niet doorzet! Maar hoe langer het duurt, hoe meer af je kindj ...
Dankjewel 😘

5 maanden geleden

Ik ben 4 juni bevallen van mijn zoon die geboren is met 34 weken. Mijn vliezen braken 2 juni in de avond. Het water bleef er uitstromen en werd dus opgenomen in het ziekenhuis. Daar wilde ze hem ook zolang mogelijk in de baarmoeder laten groeien en hoopte dat de bevalling niet zo door zetten. De meeste bevallingen beginnen toch wel binnen 72 uur als het vruchtwater gebroken is. In de avond van 3 juni kreeg ik wat krampen maar stond daar niet echt bij stil. En toen na 12 uur in de nacht van 4 juni begonnen de weeën heftig achter elkaar te komen. Ze wilde niet naar de ontsluiting kjjken omdat het bacteriën met zich mee kan brengen als de vliezen zijn gebroken rond half 5 zijn ze toch maar gaan kijken en bleek ik 5 cm ontsluiting te hebben. Om 5 uur in de nacht heb ik gesmeekt om een ruggenprik. Die kreeg ik om 6 uur. Hierdoor kon ik wat uren lekker weg doezelen en een beetje op adem komen. En is onze zoon om 12:56 geboren. Binnen 48 uur was ik dus bevallen op een natuurlijke manier.

5 maanden geleden

De nacht goed doorgekomen lieve mama? Bij mijn eerste zijn de vliezen met 36+0 gebroken. Inderdaad ook onregelmatige weeen gekregen maar die hebben toen niet doorgezet. Omdat mijn eigen ziekenhuis vol lag, ben ik toen doorgestuurd naar een ander ziekenhuis waar de GBS-kweek is afgenomen. Daar heb ik een dagje en nacht doorgebracht maar het bleef rustig dus ik werd weer naar huis gestuurd omdat ze inderdaad het kindje tot de 37 weken willen laten zitten, als dat lukt. Met dagelijks een CTG en zelf veel temperaturen werd ik in de gaten gehouden. Thuis bleef ik vruchtwater verliezen, maar met kraamverband was dit op te vangen. Met 36+4 kreeg ik toch regelmatige weeen, 36+5 is ons dochtertje spontaan geboren (wel weeenopwekkers gekregen omdat het lang duurde). Tijdens de bevalling moest ik aan het infuus omdat de uitslag van de GBS nog steeds niet bekend was (was iets misgegaan in het andere ziekenhuis, uitslag kwam 2 weken later pas…). Kindje moest ook meteen aan het infuus en een nachtje blijven, maar ze deed het heel goed!

5 maanden geleden

Reactie op Roos__

De nacht goed doorgekomen lieve mama? Bij mijn eerste zijn de vliezen met ...
Wel redelijk doorgekomen. Wel toch weer wat weeën/ krampen gehad. Maar zette niet door. Gisternacht niet geslapen, vannacht amper. Ik ben op, m'n lichaam is op.

5 maanden geleden

Reactie op Ginny Keurntjes

Wel redelijk doorgekomen. Wel toch weer wat weeën/ krampen gehad. Maar zett ...
Ik herken het heel erg :( Maar je kunt het! Voor de baby is elke dag dat hij/zij nog langer in je buik zit heel belangrijk. Probeer die gedachte voor je te houden! Je gaat nu met een 10-0 achterstand de bevalling in qua vermoeidheid (ik heb toen ook 5 dagen amper geslapen) maar het is het allemaal echt waard!

5 maanden geleden

Reactie op Roos__

Ik herken het heel erg :( Maar je kunt het! Voor de baby is elke dag dat hi ...
Ik hoop het! Het breekt me echt op🥹

5 maanden geleden

Och lieverd toch. Hopelijk zet het snel door en hoeven jullie niet lang meer op jullie frummel te wachten. Heel veel succes!❤️❤️

5 maanden geleden

Reactie op Popjeeeee

Och lieverd toch. Hopelijk zet het snel door en hoeven jullie niet lang mee ...
Dankjewel!😘

5 maanden geleden

Pfff wat slopend, mentaal en lichamelijk😞 Hoop echt voor jou dat je of nog goed rust kan pakken of dat de kleine er snel is, zodat je daarna rust kan pakken als hij/zij er is...! You got this!💪🏼🤍

5 maanden geleden

Reactie op BabyBoertje24

Pfff wat slopend, mentaal en lichamelijk😞 Hoop echt voor jou dat je of nog ...
Dankjewel, super lief 😘

5 maanden geleden

Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jou nu. Vanmorgen met 36+3 mn vliezen gebroken. Nu in het zh om maar te wachten …. Hoe gaat het bij jou ?

5 maanden geleden

Ohhh jeetje wat vervelend dat wachten nu voor jullie.. snap dat je er dan helemaal door zit. Heel veel sterkte en toitoitoi🌸🍀🙏

5 maanden geleden

Hoe gaat het nu met je?

5 maanden geleden

Sterkte!! Spannend. Ik heb hetzelfde atm. Gister vliezen gebroken met 35.1 (had een cerclage, die is er toen gelijk met spoed uitgehaald) en wel weeën gehad maar zet niet echt door. Na nachtje ziekenhuis nu thuis aan het afwachten wat er gaat gebeuren de komende dagen.. Het beste is als ze nog even blijft zitten natuurlijk. Maar als het niet tegen te houden is komt het ook goed. Ik probeer te vertrouwen en mee te bewegen met de situatie. Hopelijk kun jij ook wat rusten 💓

5 maanden geleden

Reactie op marenrob

Ik zit precies in hetzelfde schuitje als jou nu. Vanmorgen met 36+3 mn vlie ...
Helaas heeft het zich niet doorgezet. Wel heel wat krampen/weeën en pijn wat niet doorzet. Ik word vrijdag ingeleid.

5 maanden geleden

Reactie op MMNW

Hoe gaat het nu met je?
Word vrijdag ingeleid want het komt dus niet vanzelf en ben dan 37 weken en daar wachten ze het liefst op. 🥹

5 maanden geleden

Reactie op kiek90

Sterkte!! Spannend. Ik heb hetzelfde atm. Gister vliezen gebroken met 35.1 ...
Wat gaat er bij jou gebeuren als het niet doorzet? Ik word vrijdag ingeleid!

5 maanden geleden

Ik heb dat met m’n eerste gehad. Woensdag braken mn vliezen. Geen weeën. Donderdag naar zh voor een ctg. En zou die zaterdag ingeleid worden. Uiteindelijk donderdag op vrijdag weeën, eenmaal zh weeën weer weg en toen kreeg ik opwekkers. Vrijdagmiddag was m’n zoon geboren.

5 maanden geleden

Reactie op ~kinderwens2~

Ik heb dat met m’n eerste gehad. Woensdag braken mn vliezen. Geen weeën. Do ...
Het is zo'n enorme gekke rollercoaster wat je meemaakt. Maar we gaan het zien!