Mijn man en ik hebben afgelopen weekend een woordenwisseling gehad over de hoeveelheid melk die nu al is ingevroren.
Even ter informatie, dit is ons derde kind.
Bij onze eerste was bv een hel. Ze wilde niet aanhappen, moest bij gevoed worden met kunst na de bv en moest altijd na het voeden nog kolven en dit ook voeden. Het werd een drama ik raakte gefrustreerd want ik wilde zo graag de goede voeding geven maar het lukte niet. En uiteindelijk na een maand ben ik gestopt met borstvoeding. Ik baalde er enorm van maar het leverde me te veel stress op.
Bij de 2de ging het iets beter maar de voeding was nog niet goed genoeg en moest ook kunst bij gevoed worden. Ik heb toen wel bv kunnen opsparen vanuit de nachten. Hier heeft ze een half jaartje mee kunnen doen.
Nu onze 3de ze is 6 week oud en sinds dag 1 gaat het super, geen kunstvoeding, nog maar een paar keer de fles gehad, en ik spaar nu ongeveer 400-700ml per dag op.
Natuurlijk ben ik super blij en dankbaar dat alles zo goed gaat. Ze groeit als kool, ze slaapt goed en mijn melkvoorraad groeit.
Nu komen we dus bij van het weekend ik wilde alles even op datum verpakken en naar de vriezer (tafelmodel)in de schuur brengen. Halverwege het proces vroeg mijn man “hoeveel heb je nog?” “Eén vriezerlade” “Nou we stoppen hier even want deze vriezer zit vol, ik wil niet weer een volledige vriezer moeten verspillen aan je melk. Waar moet zometeen de rest van het spul in? “ “Wat verwacht je van mij? Ik kan niet opeens stoppen met produceren, ik ben juist super blij dat alles nu eens goed gaat. En alles wat we kunnen opslaan hoeven we niet aan te schaffen in kunstvoeding.”
Uiteindelijk opperde hij chagrijnig ((denk) deels sarcastisch) dat hij wel een nieuwe vriezer zou aanschaffen speciaal voor mijn borstvoeding.
Toen ik trouwens vanmiddag in de vriezer keek was hij niet tot de max gevuld hij heeft het er onhandig ingesmeten.
Ik weet nu niet zo goed wat ik moet doen. Ik ben juist zo blij dat ik dit voor mijn kleine kan doen en dat ze nog een poosje bv heeft liggen als ze naar de gastouder gaat. En naar de borstvoedingbank doen voelt nu ze zo klein is nog niet goed. Stel het borstvoeding geven gaat wel mis ergens in de komende weken wordt ik gek.