6 Reacties

2 maanden geleden

Vreselijk om dit mee te maken, dit gebeurde mij zondag in de IKEA met onze kleine man van bijna 5 weken. Op het moment dat ik hem oppakte kwamen er ook allemaal belletjes uit z’n mond. We zijn bij de huisarts geweest maar deze vertelde dat dit er echt bij hoorde. Ik weet dus helaas ook niet wat het is, ik lees even mee.

2 maanden geleden

Ohja ik ben wel gestart met johannesbroodpitmeel omdat hij afgelopen dagen ook erg veel spuugde wat leek op melk met slijm.

2 maanden geleden

Reactie op Marritxox

Vreselijk om dit mee te maken, dit gebeurde mij zondag in de IKEA met onze ...
Dankjewel voor je snelle reactie! Wat zal jij ook geschrokken zijn zeg.. waarom is jouw huisarts van mening dat het erbij hoort? En helpt dat meel tegen slijm of het naar boven komen van de melk? Hoe geef je dat en hoe veel?

2 maanden geleden

Reactie op Shelby2024

Dankjewel voor je snelle reactie! Wat zal jij ook geschrokken zijn zeg.. wa ...
Yup.. ik durf nu niet meer te wandelen met de kinderwagen dit ga ik vanmiddag weer rustig opbouwen. Huisarts vond ik heel makkelijk reageren we kwamen binnen op de spoedpost en ze vroeg haar eigenlijk af waarom we hadden gebeld. Hij groeit goed, hij drinkt goed, hij is niet ziek en hij is alert dus werd er mij verteld dat ze hier over heen groeien. Wat een antwoord dacht ik achteraf 🤣 Hij krijgt 1 schepje johannesbroodpitmeel op een fles van 120+4. Valt mij op dat hij veel minder spuugt en niet steeds aan het herkauwen is.

2 maanden geleden

Wij hebben dit gehad met de oudste toen ze 5 weken was. Precies wat jij omschrijft, die paniek die ze had. Vervolgens had ze echt wel even werk om het slijm weg te werken. Het was zo dik, dat als ik wat weghaalde bij haar mondje er hele draden uit haar keel meekwamen😯. Super eng. Reactie van de verloskundige: 'ja dat doen ze weleens, maar gaan ze niet dood van hoor' was toch niet echt geruststellend. Het is overigens nooit meer voorgekomen daarna.

2 maanden geleden

Wij hebben dit gehad toen onze dochter 2,5 week was.. heel naar, zij stopte ook echt 10-15 seconden met ademen en het slijm ging uiteindelijk weg omdat mijn man haar neus had leeggezogen. Daarna begon ze te hoesten en kwam er slijm/spuug uit haar mond en neus. Dit was rond 11 uur 's avonds dus wij zijn naar de hap gegaan. Nou had ze na de geboorte problemen met haar ademhaling dus hebben wij geen negatieve reacties gehad bij de hap. De dag erna gebeurde het weer in de wachtkamer bij de huisarts, die heeft ons toen doorverwezen voor een opname ter observatie. In het ziekenhuis waren de artsen heel vriendelijk en die hebben uitgelegd dat kleintjes zich soms door wat omhoog komende voeding kunnen verslikken en daarop maken ze dan (veel) slijm aan. Elk kindje zal dit uiteindelijk goed ophoesten, ze mogen wel 30 seconden stoppen met ademhalen zelfs. Maar het is inderdaad vreselijk schrikken als het gebeurd en je kleintje je zo aankijkt van "help me"