13 Reacties

7 dagen geleden

Gekolfde borstvoeding of fles? Mijn dochter drinkt uit de fles 90ml borstvoeding, eigenlijk nooit meer dan dat.

7 dagen geleden

Reactie op lollinga

Gekolfde borstvoeding of fles? Mijn dochter drinkt uit de fles 90ml borstv ...
En hoevaak op een dag drinkt ze dan? Of drinkt ze ook nog aan de borst? Hier ook gekolfte melk

7 dagen geleden

Grappig, ik herken dit maar met borstvoeding! Overdag drinkt ie telkens nooit volle bak… idd heel vermoeiend… laatst een dag weg en toen dronk hij idd maar telkens weer 100 ml fles… in de avond (tussen 19 en 23) komt ie dan vaker om een soort bij te tanken… ik voedt op verzoek dus sja is weinig aan te doen maar man… vraagt wat van een mens (mama 😝) Veel mensen eten natuurlijk ook verspreid kleine porties ipv paar keer volle bak… dat wéét ik… maar maakt het niet minder vermoeiend! Geen tips dus… wel herkenning… en wie weet is het een volgende fase weer anders denk ik dan!

7 dagen geleden

Reactie op josi89

Grappig, ik herken dit maar met borstvoeding! Overdag drinkt ie telkens noo ...
Ah ja ik voedt inderdaad ook op verzoek! Ja ik lees hier dus heel vaak dat kindjes gewoon netjes om de 4 uur een fles van 150 ml of zelfs 180 ml drinken... echt grappig dat dat zo verschillend is!

7 dagen geleden

Mijn kind drink 165cc elke 4 uur is echt vermoeiend maar we komen er wel :)

7 dagen geleden

Reactie op veeriekie

En hoevaak op een dag drinkt ze dan? Of drinkt ze ook nog aan de borst? Hie ...
In principe drinkt ze aan de borst, maar op opvang dagen drinkt ze uit de fles. Ik zit met haar gemiddeld op 10 voedingen per 24 uur. Soms 9, soms 11. Wat ze uit mijn borst haalt weet ik uiteraard niet, maar ze wil eigenlijk nooit een 2e en ze drinkt maar 10 minuten per keer. Dus overdag komt ze +/- iedere 2 uur voor een voeding en soms al na 1,5

7 dagen geleden

Reactie op veeriekie

Ah ja ik voedt inderdaad ook op verzoek! Ja ik lees hier dus heel vaak dat ...
Vergis je niet dat kinderen die flesvoeding krijgen vaak ook meer krijgen simpelweg omdat de verpakking van de voeding zegt dat dat moet bij een bepaald gewicht. Het voeden op verzoek wordt dan al snel voeden op een schema omdat die informatie zo aangeboden wordt. (En voordat ik nu heel flesvoedend Benelux over me heen krijg... Nee, uiteraard niet iedereen)

7 dagen geleden

Reactie op lollinga

In principe drinkt ze aan de borst, maar op opvang dagen drinkt ze uit de f ...
Wow! Ik zit ook op meer voedingen inderdaad. Vaak ook maar 1 borst. Wel dat ie in de avond en in de nacht dus meer drinkt (allemaal borst dus geen exacte aantallen)… schnabbelaars

7 dagen geleden

Onze zoon deed dit ook niet. Nu ben ik overgestapt naar andere voeding (van wege niet structureel ontlasting) wel welrimpel hij drinkt nu volledige voedingen en komt nu dus ook minder vaak.

7 dagen geleden

O ik vind dit zo fijn om te lezen als herkenning. Mijn meiden zijn 9 weken te vroeg geboren en hebben 4 maanden een sonde gehad. Nu gelukkig niet meer en drinken ze goed genoeg, maar zodra ze veel laten staan (70 van 165) ga ik me al snel zorgen maken. Ze groeien verder goed en het zijn blije baby’s. Maar omdat ze zo gefocust waren op het drinken zodat de sonde er uit kon blijft dit gevoel van onzekerheid zo hangen. Het is belangrijk dat ze blijven groeien lijkt mij. Ik hoorde ook van de kinderarts dat reflux baby’s minder nodig hebben en anders hun voeding verteren. Misschien geldt het ook voor niet reflux baby’s dat iedereen op een andere manier zijn voeding verteert en baby’s soms dus minder nodig hebben? En hoe slaapt jouw baby? Bij ons keken ze daar ook vooral naar. Ze hadden hun energie nodig om goed te kunnen drinken dus op een drukke dag (badje aankleden etc) dronken ze ook minder goed. Weet niet of dit alleen geldt voor prematuren / newborns maar misschien heb je er wat aan.

7 dagen geleden

Reactie op ennovy-24

O ik vind dit zo fijn om te lezen als herkenning. Mijn meiden zijn 9 weken ...
Wat heftig zeg! Wat fijn dat ze nu gewoon goed groeien. Dat is het belangrijkste, en dat ze blij zijn natuurlijk. Zolang dat beiden zo is, is er geloof ik niks aan de hand. Dat laat ik me steeds vertellen. Maar ook ik maak zorgen als ze een paar dagen heeft dat ze echt weinig drinkt.. mijn kindje slaapt wel goed over het algemeen! Interessant Wat je zegt over een drukke dag, is eigenlijk heel logisch natuurlijk! Drinken kost ook energie. Als mijn kindje hard gedronken heeft is ze soms ook bezweet op haar hoofdje haha

7 dagen geleden

Reactie op veeriekie

Wat heftig zeg! Wat fijn dat ze nu gewoon goed groeien. Dat is het belangri ...
Ja en ik dacht dat ze juist ook energie moeten verbruiken en honger moeten hebben, maar in het ziekenhuis is mij verteld dat ze hun energie hard nodig hebben om te drinken. En bij m’n oudste was ik gewend dat ze altijd honger had en veel dronk dus dit is wel even anders. Maar elke baby is ook anders. Komt vast wel goed met onze baby’s en het drinken ☺️

7 dagen geleden

Reactie op veeriekie

Ah ja ik voedt inderdaad ook op verzoek! Ja ik lees hier dus heel vaak dat ...
150-180 om de 4 uur klinkt heel netjes omdat we best wel in een kunstvoeding wereld leven. Maar eigenlijk is wat jouw kindje doet biologisch gezien veel normaler. Kindjes hebben een kleine maaginhoud. Juist de hoeveelheden als 180cc (wat eigenlijk 200cc) is, past daar niet bij. Zelf drinken of eten we ook vaker dan 1x in de 4 uur iets. Dus het is zeker vermoeiend! Maar wel heel natuurlijk drinkgedrag. Alleen maar fijn dat je kindje zelf goed aanvoelt wanneer het vol zit. 😃 https://www.ikbenmama.nl/blog/de-natuurlijke-maaginhoud-van-een-baby?srsltid=AfmBOordU5PpVDO0qw3E2nR5ACs8-sRO8-_uI0gVwvJcoZXa_zqENNhz