24 Reacties

5 dagen geleden

Wij gebruiken de NUK mommy feel speentjes! Alleen deze pakt onze baby (ook bv).

5 dagen geleden

Difrax werkte hier ook niet. Wel: bibs, medela en nu Philips avent

5 dagen geleden

Ik geef bv en we hebben er ook een speen zoektocht op zitten. Ik denk het 6e of 7e merk die we hebben geprobeerd was goedgekeurd. De Philips avent ultra air. Overigens hetzelfde probleem gehad met de speen van de fles, dit weigerde ze ook (nog steeds best vaak), dat is geen fijn vooruitzicht met de opvang die er aan zit te komen. Succes daar!

5 dagen geleden

Oh ja, bedenk me nu dat onze oudste dochter rond deze leeftijd ook geen speen (meer) wilde. Bleef 鈥榤 uitspugen. Toen hebben we haar een knuffeldoekje gegeven (Richie konijn) en dat was een match made in heaven. Daar kon ze aan plukken en sabbelen en viel hiermee rustiger in slaap

5 dagen geleden

Bij ons pakt ze alleen de ronde bibs speen! Andere spuugt ze ook uit.

5 dagen geleden

Kleine wil nu ook geen speen, oudste wel en kreeg ook bv maar was alsnog voornamelijk zijn speen馃槄馃ぃ overdag pakte hij de speen nog wel een maar de nachten absoluut niet .

5 dagen geleden

Ik heb DE TIP die hier werkte: een grotere speen! Heb zelf de MAM air (orthodontisch) en hiervoor ongeveer alles gebruikt. Nu ik de grotere speen heb (6-16 mnd) met ook een groter schild pakt hij hem wel.

5 dagen geleden

Wij hebben HEVEA , verkrijgbaar op bol.com en elders. Fijne speen voor mijn zoontje en toen ook voor mijn dochter.

5 dagen geleden

Hier ook volledig bv, drinkt onwijs slecht uit een fles (30cc doe ik een uur over ofzo) en speen weigert ze ook, alleen in de draagzak pakt ze soms een bibs. Iedere 2 uur in de nacht kan ik er ook nog uit voor haar en wil ze even nippen. Hoop zo op verbetering, want duurt echt lang deze fase

5 dagen geleden

Wij hebben de avent bij beide kindjes gehad. Werkte super.

5 dagen geleden

Reactie op Mdr991

Hier ook volledig bv, drinkt onwijs slecht uit een fles (30cc doe ik een uu ...
Welke fles heb je ? Anders moet je eens de Suavinex proberen. Ik werk op een dagverblijf en deze werkte bij alle kinderen die de fles niet pakte(zowel bv als flesvoeding) Of nu mam flessen, die gebruik ik zelf bij mijn kinderen.

5 dagen geleden

Reactie op K K

Welke fles heb je ? Anders moet je eens de Suavinex proberen. Ik werk op ee ...
Ik gaf eerste elke avond een flesje, Philips avent, ging perfect, maar toen ze +/-3 maanden was ging het ineens niet meer. Nu ookal Difrax geprobeerd maar ook zonder succes. Ik had nog nooit van suavinex gehoord, maar zie nu dat ze wel verschillende soorten hebben. Welke gebruiken jullie?

5 dagen geleden

Iets verder en hoger in de mond aanbieden? Misschien een speen waar ook je vinger nog in kan? Zelf als speen afbouwen: loskoppelen als je kindje niet meer actief drinkt.

5 dagen geleden

Heb hier denk ik 4-5 verschillende speentjes uitgeprobeerd maar zonder succes, de meeste spuugde hij zo weer uit en anders was het kokhalzen en eruit. Denk dat hij 2x de speen heeft gepakt in totaal haha. Ik heb het opgegeven, dan maar zonder. Ik haal mijn tepel uit zijn mond als hij duidelijk geen melk meer hoeft (dan heeft hij echt al wel een paar min voor de lol kunnen sabbelen zeg maar) en daar wordt hij niet meer wakker van, daarna nog 5 min op de arm en dan hup in zijn bedje. Maar hij is ook niet erg moeilijk daarin! Pittig dat je 's nachts ook nog zo vaak moet... Is het een optie voor je om met haar samen te slapen zodat je iig liggend kan aanleggen en dan zelf niet zo super wakker wordt?

5 dagen geleden

Reactie op Wielrenster

Ik heb DE TIP die hier werkte: een grotere speen! Heb zelf de MAM air (ort ...
Wij kregen met geen mogelijkheid de fles of speen erin tot de mamfles en speen. Laatst deed ze moeilijk over de speen, dus naar een grotere maat overgestapt. Nu speelt ze er vaak mee en sabbelt soms maar veel meer dan dat wordt het niet. Voorkeur blijft de borst...

5 dagen geleden

Ik had hetzelfde probleem met mijn dochtertje totdat ze uiteindelijk de fles (eindelijk) accepteerde. Wilde afbouwen met de borstvoeding en sinds ze uit de fles drinkt, pakt ze ook een speentje. Borstvoeding blijft het beste natuurlijk maar het speentje maakt het zoveel makkelijker voor ons.. kan haar nu in bed neerleggen en ze valt zelf in slaap met de speen.

5 dagen geleden

Eerst dachten we ook dat onze kleine geen speen pakte (difrax en bibs werden uitgespuugd) tot we de philips avent tegenkwamen. Ik geef ook volledig bv. Ook deze moeten we snachts terug indoen want als hij slaapt vallen ze wel eens uit

5 dagen geleden

Mijn zoontje pakt ook geen enkele speen en gebruikt mij als speen/troost. Vaak hele fijne en waardevolle momentjes maar inderdaad ook h茅茅l vermoeiend. Ik zou het ideaal vinden als ik af en toe gewoon even de speen erin zou kunnen drukken 馃ス馃槱

5 dagen geleden

Onze meid pakte ook geen speen tot een maand of 4! Toe ineens had ze zich bedacht dat ze wel lekker waren ofzo. Echt geen idee hoe het kan. Nu is ze 6 maanden deze week en lijkt de interesse (maar ook de zuigbehoefte) wel een stuk te verminderen!

5 dagen geleden

Reactie op Sidenida

Oh ja, bedenk me nu dat onze oudste dochter rond deze leeftijd ook geen spe ...
Ja onze meid begint de speen nu ook minder interessant te vinden en juist haar knuffeldoekje meer. Als ik bij dr kom is ze die vaak flink aan het knuffelen/opvreten.