24 Reacties

6 dagen geleden

Reactie op Sidenida

Oh ja, bedenk me nu dat onze oudste dochter rond deze leeftijd ook geen spe ...
Hoe doe je dit met een knuffeldoekje? Onze dochter stopt ook alles in dr mond behalve een speen. Maar ben bang dat ze zou stikken in een knuffeldoekje??

6 dagen geleden

Mijn zoon wil al sinds 3 maanden geen speen. Wij zijn daar juist blij mee, is uiteindelijk slecht voor de ontwikkeling van het gebid en hoef nu niks af te leren. Sterkte met die nachten, klinkt echt vreselijk!

6 dagen geleden

Ik volg, ons meisje wil ineens geen speen meer echt. Als we haar overdag met speen willen laten inslapen valt ze wel in slaap maar dan lijkt ze zich op een gegeven moment te verslikken waardoor ze zichzelf wakker hoest.

6 dagen geleden

Reactie op Myrthe1994

Hoe doe je dit met een knuffeldoekje? Onze dochter stopt ook alles in dr mo ...
Ja, voor de volledigheid had ik dat er wel bij kunnen schrijven. Knuffeldoekje is zeker niet voor elk kind op deze leeftijd een goed alternatief. Zo uit m鈥檔 hoofd kunnen de meeste baby鈥檚 vanaf 7 maanden goed hiermee overweg. Er zijn ook grote verschillen tussen doekjes, de een is hartstikke groot en dik en de ander meer een dun lapje hydrofiel. Ik zou een doekje overdag geven als hij/zij wakker is. Zodat ermee geoefend kan worden. Gaat dit goed? Dan bij overdag slaapjes geven, mits cameratoezicht. Zo heb ik het opgebouwd bij de oudste, maar ik had dan ook voortdurend zicht met de camera op haar. Voor de volledigheid: dit is niet d茅 manier (in hoeverre die er is), maar hoe wij het hebben gedaan en gelet op hoe onze baby toentertijd was voelde het veilig