103 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op jennifervs
Ik kwam gisteren deze tip tegen! Heb gelijk een pakje in m’n vluchtkoffer g ...
Klopt ik heb ileus gehad. Maar ik ga voor vezels (die zijn nog wat krachtiger).
Maar kan uiteraard nog kauwgom zelf inpakken om erbij te doen. Maar geloof mij, ileus wil je echt niet. Wat een nachtmerrie. Ben nu ook bang dat het bij mij weer gebeurd.
4 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Klopt ik heb ileus gehad. Maar ik ga voor vezels (die zijn nog wat krachtig ...
Dat klinkt inderdaad niet fijn. Ik kreeg na mijn vorige keizersnede ook vezelzakjes waardoor het prima ging maar neem nu voor de zekerheid ook kauwgom mee
4 maanden geleden
Reactie op jennifervs
Dat klinkt inderdaad niet fijn. Ik kreeg na mijn vorige keizersnede ook vez ...
Ja is echt niet fijn. Eerste dag ging t goed. Volgende morgen bed uit en liep ik tegen de middag al goed. In de avond had ik geen honger... vreemd...
En vanaf de avond begon ik over te geven en dat duurde uren. En buiten dat overgeven sowieso al heel vervelend is, doet het na een keizersnede ook nog eens ontzettend pijn.
4 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Ja is echt niet fijn. Eerste dag ging t goed. Volgende morgen bed uit en li ...
Och jeetje dat klinkt heel heftig en pijnlijk idd. Lachen/hoesten of niezen doet al pijn, laat staan veelvuldig overgeven.
Hier staat de ks gepland voor precies 39w. Vorige was ks vanwege stuitligging. Nu mag ik kiezen en aangezien de verwachting dat dit een flinke jongen is/wordt (rond de 4500gr) met een groot hoofd, gekozen voor de ks.
4 maanden geleden
Reactie op KMG
Even een vraagje voor jou aangezien je al 2x ks hebt gehad. Hoe ging het he ...
Ik heb vier dagen geleden een keizersnede gehad en kan prima knuffelen met onze oudste! Ik kan haar alleen niet optillen en ik moet mijn buik wond regelmatig beschermen als ze komt aangevlogen/gesprongen/gerend 😉
4 maanden geleden
Ik heb mijn keizersnede als heel positief ervaren afgelopen woensdag 🙂 Wat ik graag had willen weten:
- De voorbereiding op de OK duurt wel even en hier mag je partner niet bij zijn
- Je kunt tijdens de hele operatie aangeven als je een verandering in je lichaam voelt, doe dit ook want ze kunnen je direct helpen èn het scheelt stress
- Zodra de baby er uit is krijg je een medicijn toegediend om je baarmoeder samen te laten krimpen hier kan je een stekend/vurig gevoel van krijgen op je borst (deel dit met de ok medewerkers) maar kan geen kwaad
- Het zeil zit best hoog dus je hebt niet veel ruimte voor de baby, het is fijn als je partner de baby mee vast houdt want je vertrouwt je armen niet helemaal omdat de rest van je lijf het niet doet
- Het moment tot de geboorte is maar heel kort, daarna kun je je op je baby focussen
- Het gaat er erg lomp aan toe daar beneden
- De eerste keer uit bed komen na je keizersnede is de hel maar het komt echt goed
- Ik vond die catheter echt vervelend maar vanaf de operatie voel je dat ding niet meer
- De ruggenprik viel mij ALLES mee, voelde er niks van (luister wel goed naar de instructies van de anesthesist)
4 maanden geleden
Reactie op milouhvl
Ik heb mijn keizersnede als heel positief ervaren afgelopen woensdag 🙂 Wat ...
Spannend en bedankt voor het delen. Ik heb morgen een geplande keizersnede met 38w .
4 maanden geleden
Reactie op milouhvl
Ik heb vier dagen geleden een keizersnede gehad en kan prima knuffelen met ...
Dat is heel fijn om te lezen! Heb hier ook al wel een aantal manieren gevonden om met hem te knuffelen zonder dat ik hem optil en dat vind hij helemaal prima. Nog iets minder dan 3 weken wachten hier!
Natuurlijk gefeliciteerd met de geboorte van de kleine spruit!❤️
4 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Spannend!! Ik moet nog even helaas haha. Zou t liefst eerder gaan.
Same. Ze willen niet eerder dan 39+2. Nu maar hopen dat het spontaan eerder begint
4 maanden geleden
Reactie op milouhvl
Ik heb mijn keizersnede als heel positief ervaren afgelopen woensdag 🙂 Wat ...
Korte reactie omdat ik een paar dingen lees die dus niet overal hetzelfde gaan: bij mij mocht de partner er wel bij zijn bij de voorbereiding ok (heel fijn) en hebben ze het katheder pas geplaatst na de ruggenprik, daar zou ik vooral om vragen als ze dat eerder willen gaan doen. Dan voel je er niets van.
4 maanden geleden
Reactie op Marcilio
Korte reactie omdat ik een paar dingen lees die dus niet overal hetzelfde g ...
Komt omdat ze met spoed de katheter vooraf plaatsen ipv achteraf. Dus dat is niet altijd mogelijk werd mij gezegd
4 maanden geleden
Reactie op Lovexsharon
Same. Ze willen niet eerder dan 39+2. Nu maar hopen dat het spontaan eerder ...
Bij mij wilde ze eerst ook niet eerder dan 39 weken. Alleen hij zit op p100 en heb erge klachten aan mn bekken en rug. Weet in de avond niet meer hoe ik zitten of liggen moet. De ok is erg druk dus het werd of met 38 weken of met 39.4 en dat zag ik totaal niet zitten. Vandaar dat ze gekozen hebben om het met 38 weken te doen en dat is morgen😊 zo spannend
4 maanden geleden
Reactie op BabyT 25 Jan
Bij mij wilde ze eerst ook niet eerder dan 39 weken. Alleen hij zit op p100 ...
Ik heb ontzettend pijn aan mijn rechter rib, omdat ik cholestase heb. Maar ik moet er gewoon voor op mijn tanden bijten... ze zijn heel standvastig op de longen met keizersnede om niet onder 39 te halen. Helaas is voor mij 39 op zaterdag dus ook 38.6 willen ze niet.
4 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Ik heb ontzettend pijn aan mijn rechter rib, omdat ik cholestase heb. Maar ...
Het klopt dat ze heel standvastig zijn. Ze hebben de risico’s goed besproken. Maar hij loopt 3,5 week voor op de groei dus ik durf het wel aan. Maar het gaat er ook om of jij het volhoud dat zeiden ze wel tegen mij en ik heb zoveel pijn dat ze zeiden oke 38 weken
4 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Wat gek dat daar zoveel verschil in zit he! Bij mij is de keizersnede gepland met 38+5, puur en alleen omdat er vanaf 39 weken even geen plek was op de OK. Dus dan kan het ineens wel gewoon...
4 maanden geleden
Reactie op Mlisz88
Herkenbaar. Ik had ook al aangegeven dat ik er lichamelijk en emotioneel doorheen zit. 39 weken is bij mij op zondag en blijkbaar zat de maandag al vol.😅 Dinsdag bij de controle maar even weer extra zeuren. 😂
4 maanden geleden
Voor diegene die nog een keizersnede moeten gaan krijgen. Ik heb hem afgelopen vrijdag gehad en het is me alles meegevallen! Ik was enorm gespannen en heb dat meteen aangegeven. Ze hebben me er zo goed doorheen gepraat, zowel de verpleging op de afdeling als het personeel wat aanwezig was op de OK. Goed op de ademhaling letten tijdens het zetten van de rug, doet je laten ontspannen. (Ruggenprik voel je echt niet!!)
Alles blijven aangeven wat je denkt en voelt tijdens de operatie en ze loodsen je er helemaal doorheen.
Ik heb me wel verkeken, op de pijn naderhand. De wond zelf, heb ik minimaal last van. Maar ik heb heel veel last van de lucht in mijn buik en darmen gehad. (Alles moet weer terug op zijn plek). Blijf op tijd pijnstilling vragen, ook al heb je je voorraad voor die dag al gehad. En rustig aan!!!