103 Reacties

4 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Voor mij is het in principe 1 nacht. Vind dit vrij snel, 4 jaar geleden wel ...
Ik had 2 jaar terug een spoedkeizersnede. Die 2e nacht heb ik zo slecht geslapen door de onrust op de afdeling en iedereen die om de haverklap binnen kwam lopen dat ik thuis veel meer tot rust kwam. Die pijn was ook niet best nee maar met paracetamol nog prima te onderdrukken. Daarom hoopte ik met een geplande op 1 nacht 🙈 maar ik ben pas ‘‘s middags aan de beurt dus het is helaas niet anders. Heel veel succes alvast morgen! Spannend maar ook leuk om je kindje natuurlijk eindelijk vast te mogen houden ☺️

4 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Voor mij is het in principe 1 nacht. Vind dit vrij snel, 4 jaar geleden wel ...
Hier ook veel wakker gelegen idd vanacht. Anesthesie heeft aan 2 nachten maar verloskundige geeft aan als het goed gaat en vooral als je in de ochtend bent geopereerd je de volgende dag naar huis mag. Mits je dit zelf ook wilt. We zullen zien. Vanmorgen de laatste dingetjes in huis gedaan en vanmiddag helemaal niks! 😄

4 maanden geleden

Heeft iemand misschien nog tips voor de eerste dagen thuis/in bed? Ik lig nog veel in bed omdat ik best wat napijn heb. Kan verder nog niet veel. Maar dat steeds half op mijn rug liggen/zitten.. ik wordt er helemaal gek van. En mijn kont ook haha. Tips zijn welkom :)

4 maanden geleden

Reactie op bootjemaantje

Heeft iemand misschien nog tips voor de eerste dagen thuis/in bed? Ik lig n ...
Ik deed bij de eerste bewust beneden op de bank liggen ipv in bed. Af en toe even zelf wat drinken pakken of kijken hoe dat gegaan werd voor me 😆. Soms even in de stoel. Maar toch vooral veel op de bank liggen met heeeeeeel veel kussens.. zal het nu wel weer worden. Met mooi weer misschien wel buiten zitten/liggen onder de overkapping.

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik deed bij de eerste bewust beneden op de bank liggen ipv in bed. Af en to ...
Ik lag bij de eerste idd ook de hele dag op de bank. Lekker beetje knuffelen met de kleine of kletsen met de kraamzorg. In de middag wel altijd even naar boven om te slapen. En vaak ging ik rond 8/9 uur slapen in de avond. Mijn man deed dan de avond fles. Nu sinds vandaag thuis. Net een uurtje op bed en zo weer lekker naar beneden.

4 maanden geleden

Ja dat klinkt heerlijk, maar ik kan nog helemaal niet traplopen. Ben vandaag voor het eerst even een rondje over de overloop geweest. Herstel valt dit keer enorm tegen. (En vannacht moest ik hoesten, toen ging er ook ff wat mis, die pijn trekt net weer weg) hopelijk kan ik over een paar dagen naar beneden. Of weer wat meer zelf in beweging! En gefeliciteerd! Hopelijk een vlot herstel

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Hier ook veel wakker gelegen idd vanacht. Anesthesie heeft aan 2 nachten ...
Heb nog het idee de helft te vergeten en nog af te moeten ronden 🫣 er zitten nog handdoeken in de droger dus voor ik ga slapen nog ff opruimen. Mijn zusje komt bij ons in huis om op te passen en komt vanavond. Benieuwd hoe ze het gaan hebben, meer dan een paar uur in groepsverband zijn mijn dochterbennhaar tante niet geweest 😬 dus op zich wel makkelijk dat mijn man nadat de keizersnede achter de rug is ook ff thuis kan bijspringen.

4 maanden geleden

Reactie op bootjemaantje

Ja dat klinkt heerlijk, maar ik kan nog helemaal niet traplopen. Ben vandaa ...
Wat vervelend zeg dat je herstel tegen valt. Kan je misschien meer pijnstilling nemen? En wat ik merk is dat hoe meer ik beweeg hoe soepeler het wordt. (Natuurlijk wel met beleid en max 5 minuten). Dat hoesten herken ik wel. Ik slik het steeds weg😅

4 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Heb nog het idee de helft te vergeten en nog af te moeten ronden 🫣 er zitt ...
Ik weet rationeel dat alles klaar en ingepakt is. Maar heb een heel onrustig gevoel ondanks alles. Huis is helemaal spic en span, koffertjes staan klaar. Zo voor het slapen nog even een paar boterhammetjes eten en proberen te slapen. Kleine man om 7.30 afzetten bij de opvang en dan door. Opa en oma halen hem op. Daar blijft hij zo lang wij in het ziekenhuis zijn + de eerste nacht thuis. Overdag zien we hem wel! Kan die kleine deugniet echt niet zo lang missen❤️ Jij heeeeeel veel succes morgen! 🥰

4 maanden geleden

Reactie op bootjemaantje

Heeft iemand misschien nog tips voor de eerste dagen thuis/in bed? Ik lig n ...
Klinkt misschien gek, maar ademhalen richting de wond helpt in herstel. Als je 3x per dag 10x diep adem haalt zorg je al voor een betere doorbloeding en "train" je de spieren alweer een beetje. Daarnaast heeft het mij heel erg geholpen om te letten op mijn voeding. Kippensoep werkt goed voor herstel vanwege de eiwitten en het verwarmde effect helpt in herstel. Ik heb aan het einde van mijn bed een aantal quotes voor mezelf opgehangen: - laad met rust - ik geniet bewust van deze tijd samen - adem is herstel - misschien is niets doen op dit moment de juiste oplossing - ik vertrouw op het proces Tot slot was het voor mij heel fijn om mijn dochter de eerste dagen veel bij mij te hebben. Daardoor bleef ik makkelijker liggen. En ik had een boek en wat tijdschriften liggen 😊 die hielpen me ook

4 maanden geleden

Reactie op KMG

Ik weet rationeel dat alles klaar en ingepakt is. Maar heb een heel onrust ...
Jij ook veel succes morgen!

3 maanden geleden

Hopelijk lukt het jullie om goed te slapen vannacht 🤞🏼 Voor mij staat morgen ook de keizersnede gepland. Tot vanavond vond ik het heel fijn te weten dat het gepland is. Alles op het gemakje voorbereiden en ons zoontje in alle rust wegbrengen. Maar nu begint toch wel echt het besef te komen dat dit toch echt de laatste nacht met zijn drieën is en de laatste nacht de baby voelen schoppen 🥲 Tot een uur geleden nog heel relaxed, nu ik eenmaal in bed lig, is dat compleet voorbij haha.

3 maanden geleden

Reactie op anoukb30

Hopelijk lukt het jullie om goed te slapen vannacht 🤞🏼 Voor mij staat mor ...
Succes vandaag 💪

3 maanden geleden

Succes nog even met slapen, of misschien zijn jullie al wakker.. Nog even en dan is het zo ver! Dan zijn jullie baby's uit de buik en in je armen! Hopelijk valt het mee met de spanning, voor je het weet is het voorbij. Misschien lukt het wel om het echt bewust mee te maken en er van te genieten!

3 maanden geleden

En bedankt voor jullie adviezen! Ik slik al extra ibuprofen, dat helpt wel weer een beetje extra. Verder probeer ik er regelmatig even uit te gaan, naar het toilet en/of een rondje over de bovenverdieping. Even naar de stoel in de babykamer enzo. Rondom bed ben ik van alle gemakken voorzien, de kleine ligt continu bij me in de cosleeper! Ik heb me er vannacht even doorgebeten en zelfs een paar uurtjes op mijn zij geslapen, zalig!! We komen er wel, vandaag eindelijk weer een 'uitgebreide' douche op de planning staan, dat zal ook vast mee helpen. Op mijn voeding letten doe ik/probeer ik goed te doen. Gelukkig gaat het ook met drinken en plassen wel goed. We komen er wel. Ik had alleen gehoopt wat sneller 😀

3 maanden geleden

Reactie op bootjemaantje

Succes nog even met slapen, of misschien zijn jullie al wakker.. Nog even ...
Slapen hebben er amper gedaan helaas. Zoonlief was helemaal overstuur en het was of huilen of bij mama in de armen. Uiteindelijk als laatste redmiddel telefoon met tekenfilms (Bluey) aangezet en daar is hij gelukkig nog even een paar uur bij in slaap gevallen. Ik kon helaas niet meer slapen. Nu met infuus wachten tot we naar de OK mogen. Spannneennddddd

3 maanden geleden

Hier ook een kort nachtje gehad en grote zus na 1,5uur spoken toch maar bij ons in bed laten slapen.... 3uurtjes zelf geslapen en vanmorgen gelukkig snel aan de beurt! Om 8.47u is Logan James geboren 🥰 Papa is grote zus halen en wij liggen vast lekker te genieten.

3 maanden geleden

Reactie op Baby22072020

Hier ook een kort nachtje gehad en grote zus na 1,5uur spoken toch maar bij ...
Gefeliciteerd! Alles vlot verlopen?

3 maanden geleden

Hier is om 10.42 onze grote kleine man geboren. Ons gezin is compleet! Viggo Maria K. 4580gr en 51cm. Lekkere bolle baby met een koppie vol met haar!

3 maanden geleden

Reactie op KMG

Gefeliciteerd! Alles vlot verlopen?
Hier alles voorspoedig gegaan! Net nog even opgemeten en hij is 50 cm en weegt 3350 gram! Echt zo anders dan onze dochter 4 jaar geleden (zij was dysmatuur) en woog precies 1 kg minder. Meneer meld zich elke 3 uur voor een flesje en ligt voor alsnog heerlijk te slapen tusendoor 🥰 Bij jullie ook alles vlot verlopen?