19 Reacties

11 dagen geleden

O jee ik snap je helemaal. Ik vond het ook heel erg bij ons eerste zoontje want die huilde gewoon de hele dag, ik was ook benieuwd hoe ze dat zouden doen. Ik was zelf continu 1 op 1 met hem bezig en even wegleggen ging niet dus dacht ik, succes met nog wat andere kindjes erbij. Ik kan me voorstellen dat hij echt wel eens heeft gehuild, maar ik heb ook echt gemerkt dat ze heel erg hun best deden om het z goed mogelijk te doen. Nu bij de 2e heb ik er minder moeite mee omdat die een stuk makkelijker is (al vind ik dat een baby van 3 maanden mij nodig heeft en niemand anders maar dat is wss wat ik wil hahah 🫣🤭) maar heb wel (net als bij de eerste) een schriftje gemaakt met wat tips voor het helpen slapen, drinken, hoeveel hij drinkt, hoe lang er maximaal tussen mag zitten, wat helpt bij buikpijn etc. Dit vonden ze ook fijn zo hoeven ze zelf het wiel niet uit te vinden. Wij krijgen elke dag een verhaaltje in het digitale schriftje over hoe de dag gaat, hoe lang die geslapen heeft en hoe laat hij zijn fles heeft gehad (en of die op was of niet). Ik weet niet hoe jullie opvang werkt maar ik denk dat je ervan uit kunt gaan dat de juffen daar met alle liefde en aandacht voor de kindjes willen zorgen. Gelukkig heb ik dat gevoel bij ons iig wel. Hopelijk stelt dat gerust en kun je ook vragen om een update halverwege de dag (iig de eerste dag zodat je ook nog even hoort hoe het gaat en je eventueel nog je ei kwijt kunt). Komt goed mama! Succes en laat je niet gek maken. En als je ergens mee zit altijd laten weten aan de juf/leidster!

11 dagen geleden

Heel herkenbaar. Dit hadden wij ook heel erg. Had er niet een heel goed gevoel over. Jonge kindjes hadden ze vast en baby’s die een paar mnd ouder waren lagen gewoon in zo’n verhoging met een speeltje… en daar keken ze niet echt naar om voor mijn gevoel. Toen last minute de keuze gemaakt om haar toch weer naar de gastouder te brengen waar onze oudste dochter ook als baby heenging. Dat voelde heel goed en we rijden er nu vanaf ons nieuwe huis wat langer heen, maar heb dat liever dan dat het dichterbij is en ik haar met een “naar” gevoel zou achter laten. Vooral heel goed naar je moeder instinct luisteren dan komt het vast goed🩷 onze dochter heeft net haar eerste week gehad bij de gastouder en dat ging heel goed!

11 dagen geleden

Om deze reden brengen wij onze zoon naar een gastouder. Is dat een idee voor jullie? Daar is een vast gezicht, klein groepje, meer aandacht, veel persoonlijker etc.

11 dagen geleden

Als het een fijne opvang is volgen ze t ritme van je kindje qua voedingen en slaapjes. Ik zou zoveel mogelijk bespreken!

11 dagen geleden

Komt goed!! In mijn ervaring krijgen kindjes meer een ritme zodra ze naar de opvang gaan én zijn kinderen daar ook nog eens heel anders dan thuis met slapen etc. Ze krijgen daar vanzelf hun eigen ritmes.

11 dagen geleden

Onze opvang volgt in de beginfase de baby, ze geven zelf ook aan dat een baby zich niet in een ritme laat duwen! Onze kleine meid slaapt bij de opvang in de creedle (hang-wiegje) op de groep. Ze leggen haar daarin als ze signalen van moeheid laat zien. Misschien hebben ze dat ook bij jullie opvang?

11 dagen geleden

Hallo, alles wat jij zegt had ik ook bij mijn eerste kindje. Ik vond het super ingewikkeld omdat er nog weinig ritme was etc, met pijn in de buik bracht ik hem toen weg. En wat bleek, het ging hartstikke goed! Hij sliep daar beter en langer doordat hij moe was van alle indrukken. Ze weten door ervaring natuurlijk gewoon goed wat ze moeten doen.

11 dagen geleden

Ik zie dat mensen reageren met de tip om je kindje naar een gastouder te brengen, maar een gastouder is alleen terwijl ze op het kdv met meer zijn. Dan kunnen ze afwisselen. Mijn zoontje gaat naar de gastouder en hij had pas een dag waarop hij niet sliep en alleen maar vastgehouden wilde worden en dat was super onhandig voor de gastouder. Ze had nog 4 kindjes rondlopen en had haar handen letterlijk vol. Ik zou dus niet om deze reden nu switchen van kdv naar gastouder als ik jou was hoor! En zoals anderen zeggen: op een andere plek gaat het vaak anders dan thuis, het komt goed!

11 dagen geleden

Aaah kan mij (vooral nu ik zelf ouder ben) zo goed voorstellen hoe je je nu voelt. Maar om even je grootste zorg weg te nemen, aangezien ik zelf op een kdv werk; 9 van de 10 kindjes die starten op het kdv hebben nog geen ritme. En maak je hier dan ook asjeblieft geen zorgen over, de pedagogisch medewerkers hebben al zoveel baby'tjes voorbij zien komen, miss kunnen ze jou net handvatten geven wat kan helpen in de dagen voor jou. Zij zullen het beste voor jou en je kindje willen! Wees open in communicatie, spreek uit waar je tegen aan loopt, of waar je tegen op ziet. Dit geeft dan bij jezelf rust & dan weten de pedagogisch medewerkers hier ook van! Het komt goed ❤️

11 dagen geleden

Reactie op Rsvd_

Aaah kan mij (vooral nu ik zelf ouder ben) zo goed voorstellen hoe je je nu ...
Precies dit! Soms kan het juist helpen als anderen zich ook regelmatig over je kindje ontfermen, want die kunnen soms heel handig tips geven. Iets waar je zelf misschien niet zo snel opgekomen was 😁

11 dagen geleden

Wat fijn al jullie reacties. Dankjewel! Precies wat ik nodig had 🧡

11 dagen geleden

Reactie op veeriekie

Wat fijn al jullie reacties. Dankjewel! Precies wat ik nodig had 🧡
Hoe ging de intake vandaag?

11 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Hoe ging de intake vandaag?
Ik zat er met tranen in mijn ogen haha. Het voelt echt wel fijn daar , dus wat dat betreft kan ik haar gerust achterlaten. Ik maak me gewoon alleen echt zorgen om het drinken. Maar we gaan het zien. Morgen heeft ze haar eerste oefen ochtend.

11 dagen geleden

Weet je trouwens ook waarom je kindje zo moeilijk drinkt?

11 dagen geleden

Reactie op Jay9

Ik zie dat mensen reageren met de tip om je kindje naar een gastouder te br ...
Verschilt heel erg. Mijn gastouder heeft alleen mijn dochtertje en een oudere baby. 2 oudere kindjes die zelf veel spelen. Ze kan genoeg aandacht aan mijn dochtertje geven, meer dan ze op de opvang zou krijgen en dat durf ik met 100% zekerheid te zeggen. Hangt ook echt van de gastouder en kdv af.

11 dagen geleden

Lieve mama, een baby hoeft geen slaap of eet ritme te hebben. Leiding is geschoold om honger en vermoeidheid te herkennen en daar op in te spelen. Ik werk zelf in de kinderopvang. Onze dochter heeft ook geen vast ritme, maar ze laat duidelijk zien wanneer ze moe is of honger en gaat prima. In totaal slaapt ze 3 4 uur op een dag op de kinderopvang. Gaat steeds beter.

10 dagen geleden

Ik herken heel erg je gevoel! Nu was het hier zo dat hij daar meteen dutjes van 2 uur deed ipv de 30 min thuis🤣