62 Reacties
5 maanden geleden
Herkenbaar!
Ik had met 28+4 weken een pretecho bij m’n verloskundige en werd mijn kindje geschat op P47. Exact 4 weken later, 32+4, had ik weer een pretecho en is de schatting opeens P84.
Haar geboortegewicht is met 32+4 geschat richting de 4kilo.
Tijdens de gewone afspraken van de verloskundige, voelt ze een gemiddeld kindje. Zegt ze dat ik veel vruchtwater heb en dat ze zo lekker de ruimte heeft 🤷🏼♀️
Schiet mij maar lek 😜
5 maanden geleden
Heel eerlijk kijk ik helemaal niet naar het geschatte gewicht.
M’n dochter zou een te hoog geboorte gewicht hebben, richting de 4 kilo. Dit kwam in 3 echo’s naar voren.
Ze is 2 weken te vroeg geboren en woog net aan 2700 gram.
Nu wordt m’n zoon gemiddeld gezien en zal rond de 3500 gram wegen.
Ik was er laatst en ze uit de metingen kwam een heel klein ventje. Opnieuw naar de foto’s gekeken en de curve iets aangepast en floep opeens valt het binnen zijn eigen groei… zo kan ik het ook 😉
Ze gaf zelf ook aan dat ze er 10% naast kunnen zitten. Dus houd 3500 aan. Dan kan het gewicht tussen de 3150 en 3850 zijn.
5 maanden geleden
Hier met 33 weken een groeiecho gehad en schatten ze hem met 42 weken op 4,5 kilo😱😱.
Heb een grote buik maar is vooral baby wat je voelt. Ik heb niet zo’n groot torso. Hij heeft lange benen.
Z’n vader die kwam ter wereld als lange baby namelijk 55 cm. Dus ik ben heel benieuwd. Hoop niet dat ik tot 42 doorloop🙈
5 maanden geleden
Mijn baby wordt heel groot geschat al van af week 20 zien we een stijging en ze blijft nu steeds gemiddeld boven de p95 scoren (buikje P99) haar gewicht was gisteren met de groei echo van week 34 al bijna 3kg (meer dan sommige bij 40 weken zijn 😂) ook als ze met de hand voelen kun je echt van mijn borstbeen tot schaambot baby voelen 🙈 ze wordt met 40 weken op 4,5/5 kg geschat en 55+ cm vandaar dat ze waarschijnlijk rond week 38 gaan inleiden
5 maanden geleden
Lengte weet ik zo niet. Maar ze word met 39 weken rond de 3kg geschat
5 maanden geleden
Vandaag echo gehad. Het werd nu met 32+6 een 2250gram geschat. Ze verwachten dat het met 40 wkn rond de 4-4,5kg moet uitkomen. Dus alles normaal☺️
5 maanden geleden
Hier met 35.6 weken geschat op 3600 gram 🙈 ze zit op p99/p100.
Ik word aankomende donderdag ingeleid ivm macrosomie en psychische klachten.
5 maanden geleden
Met 37+2 geschat op 2528gr (p8), met 40 weken zal hij rond de 3000gr zijn!
5 maanden geleden
Met 36+1 geschat op 3080 gram en ze verwachten bij 40 weken 3600 gram.
5 maanden geleden
Soms hoor ik dat vrouwen met 38 weken ingeleid worden als de baby groot geschat wordt, maar bij anderen dan weer niet. Weten jullie waar dit hem in zit? Ik heb morgen (35+3) een liggingsecho en ga ook vragen naar een schatting. Mijn buik is enorm tov vorige zwangerschap en heb ook t idee dat het een erg groot jochie is 🙈
5 maanden geleden
Met 33+2 geschat op 2130, er wordt al sinds de 20-weken echo gesproken over een ‘grote baby’ (buikje was P69 laatste keer, hoofdje P90). Maar als ik dan her en der online kijk past het gewoon in het gemiddelde 🤷🏻♀️ Komende maandag met 34+6 weer een groeiecho, ben benieuwd!
5 maanden geleden
Reactie op Liberté
Soms hoor ik dat vrouwen met 38 weken ingeleid worden als de baby groot ges ...
Ik weet niet of het zeker is wat ik ga zeggen, maar dit is mij verteld in het ziekenhuis.
Ze kijken naar hoe groot de baby is, als ze denken dat de baby te groot gaat zijn. Willen ze geen risico nemen dat als ze het ‘doorlaten’ gaan tot 40 weken. Dat de baby er moeilijk uit gaat komen en sleutelbeen gaat breken.
Als je de gehele zwangerschap een grotere baby hebt, dan doen ze niet altijd inleiden.
Bijvoorbeeld;
Mijn dochter liep altijd voor met haar buikje en klein beetje haar hoofdje. Haar benen zaten altijd onder het gemiddelde. Haar hoofdje is later naar het gemiddelde gegaan maar haar buikje blijft in die lijn groeien. Ze zeggen zolang die in een gelijkmatige lijn groeit is het niet erg, natuurlijk niet te. Benen vonden ze ook niet erg dit omdat wij beide niet lang zijn. Maar in 2 weken tijd zijn haar benen van p38 naar p87 gegaan, dit is wel zorgelijk als dit bij de volgende groei echo ook zo is. Gezien het mm werk is willen ze dit goed controleren. Mocht het zo zijn dat dit zo blijft of erger word. Word ik kort daarna ingeleid met 38 weken.
Een al te groot baby is natuurlijk sowieso niet heel fijn om ook te dragen, soms kijken ze ook naar psychische klachten. Vrouwen met diabetes worden ook sneller ingeleid.
Maar jij hebt dus het idee dat het een grote baby is. Controleren ze dit niet bij jou? 😊
5 maanden geleden
36+1 weken en 2750 gram. Groeiecho's gehad, omdat ze te klein zou zijn, maar nu toch mooi bijgetrokken 😊
5 maanden geleden
Reactie op Sihamb
Ik weet niet of het zeker is wat ik ga zeggen, maar dit is mij verteld in h ...
Dank!
Nee bij de 20 weken echo was de P waarde wel hoger dan gemiddeld, maar geen indicatie om meer groeiecho’s te doen. Maar de laatste twee weken is mijn buik zo enorm gegroeid. Ik ben ook beetje bang voor een (te) grote baby omdat ik me moeilijk kan inhouden met suikers deze zwangerschap 🫤
5 maanden geleden
Reactie op Evvelin2
Met 33+2 geschat op 2130, er wordt al sinds de 20-weken echo gesproken over ...
Dat valt reuze mee! Mijne is met 32.5 geschat op 2700.. Vandaag weer een groeiecho.