62 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op Liberté
Dank!
Nee bij de 20 weken echo was de P waarde wel hoger dan gemiddeld, ma ...
Het verschil qua inleiding ligt vaak aan de gehele situatie en niet alleen de grote van de baby, suikerziekte of andere fysieke/mentale klachten kunnen een reden zijn. Er zit ook nog een verschil tussen een flinke baby en een macrosoom baby, mijn zus haar babies scoorden rond de p80, waren flink maar niet ingeleid. Mijn baby scoort constant boven de p95 en dan heeft je baby macrosomie (overmatige groei) dit maakt de kans op complicaties zo veel groter met 40 weken dat ik wel eerder in wordt geleid, en ook na de bevalling moet de baby direct worden gecontroleerd op glucose waarde. Ik heb zelf geen zwangerschap suiker maar een te goed werkende placenta waardoor baby veel voedingsstoffen krijgt, na de geboorte krijgt de baby dan een soort voedings crash en soms moeten ze dan extra glucose aan de baby geven. De grote van je buik zegt niet altijd alles trouwens het kan ook vruchtwater zijn, in deze weken komt je baby ook veel aan elke week dus het is wel "normaal" om nu echt een grote buik te krijgen. Maar als je twijfelt natuurlijk altijd ff met de vk bespreken 👍🏼
5 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Dat valt reuze mee! Mijne is met 32.5 geschat op 2700.. Vandaag weer een gr ...
Thnx! Ik word er soms echt moedeloos van, al die ‘paniek’. Ik heb zelf licht overgewicht(al jaren) dus word door alle standaard protocollen heen gehaald (suikertest, groeiecho’s, etc.). Mijn vriend was bij de geboorte een grote baby, ik niet. Maar nog steeds niks buitenproportioneels. Gelukkig sta ik er zelf lekker nuchter in, we zien het wel (niet laconiek). Die baby komt wanneer hij er klaar voor is 😁
5 maanden geleden
Reactie op Liberté
Dank!
Nee bij de 20 weken echo was de P waarde wel hoger dan gemiddeld, ma ...
Het is normaal dat je buik nu ineens hard groeit, hoor! Dat laatste stukje gaan ze keihard, met name in gewicht.
Als je er twijfels over hebt of misschien ook wel een lichte voorkeur voor inleiden, kan je dat sowieso altijd bespreken.
Ik word ingeleid ivm zwangerschapsdiabetes, omdat ik insuline spuit, niet per se omdat de baby nou zo groot is (P81).
Geniet lekker van je zoete cravings, die zorgen niet zomaar voor een grote baby hoor 😊 Onze dochter was met 41 weken 3840, dat is heel normaal voor die termijn en ik heb ook écht veel zoetigheid gegeten toen. Wat overigens dan weer geen oorzaak is van mijn huidige zwangerschapsdiabetes 😆
5 maanden geleden
Bij mij hebben ze hem geschat op 40 weken tussen de 2800-3000 gram!
5 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Dat valt reuze mee! Mijne is met 32.5 geschat op 2700.. Vandaag weer een gr ...
Vandaag groei echo, met 35 +1 is ze nu 3200, met 40 weken geschat op 4300g.. Dat wordt een forse dame dus 😅
5 maanden geleden
Vandaag 34+3. Op net aan 2600 geschat. Met 40 weken dan rond de 7 pond. Kleintje met spekkies kregen we net te horen. Eerste is met 41+5 geboren ruime 3200 gram p3-5. Vandaar de extra echo's. Deze keer dus echt rond gemiddelde geschat. Maar het blijft een schatting natuurlijk...!
4 maanden geleden
Gisteren controle gehad en de baby werd geschat met 36+5 op 2kg 660, geschat geboortegewicht rond 3,1 kg
4 maanden geleden
Reactie op Loosha94
Hoe was het gewicht bij jullie geschat? De verloskundige heeft alleen mijn ...
Bij mij is helemaal geen gewicht of lengte geschat, ze voelt aan m'n buik en zegt dat het prima is, mooi buikje voor deze termijn. Ik krijg ook geen standaard groeiecho.
Mijn vorige twee baby's waren ook niet zwaar of juist heel licht, daar werd overigens ook niets gezegd over geschat geboortegewicht.
4 maanden geleden
Reactie op Loosha94
Dit is vaak alleen als je groei echo’s hebt. Dus een indicatie. Hier bijv omdat ik overgewicht had bij de 1ste kreeg ik standaard groei echo’s. En nu weer omdat de vorige ook groot was en ik nog overgewicht heb!
Groeiecho’s zijn niet standaard😊
4 maanden geleden
Reactie op Loosha94
Ik heb een medische zwangerschap en zwangerschapsdiabetes. Na de 20 weken 3 groeiechos gehad.
4 maanden geleden
Hier schatten ze de baby ongeveer 3000 gram bij 40 weken een baby dat groeit op ze eigen lijntje .
Moet zeggen als ik naar me andere kinderen kijk is me zoon geboren met 41.5 weken met 3020 gram en dochter met 38 weken 3245 gram dus prima gewicht we zijn allemaal niet heel groot