12 Reacties
4 maanden geleden
Toucheren is echt heel anders dan bevallen, ik vond het toucheren vervelend, maar verkrampte ook wel een beetje. Terwijl bevallen heel natuurlijk (clicheeeee) aanvoelde, omdat je lichaam eigenlijk zegt wat je moet doen. En niemand zit ondertussen aan je vagina.
Ik heb ooit een ballon gehad, ander reden, maar dat vond ik heel anders dan toucheren. Ik verkrampte, maar denk dat het ook wel normaal is, omdat iemand aan je vagina moet zitten. Dat vond ik gewoon niet fijn. Het ballonnetje plaatsen gebeurde vrij snel, dus hou dat in je achterhoofd!
En toucheren mag je weigeren als je dat niet wilt!
Heb je geprobeerd uit te leggen dat je het heel spannend/pijnlijk/tegenop kijkt? Kunnen ze je misschien helpen door elke stap te benoemen?
4 maanden geleden
Bij mijn vorige bevalling ben ik ook getoucheerd en een ballon gekregen, toucheren was ook erg pijnlijk maar van de ballon heb ik bijna niks gevoeld alleen een beetje druk. Scheelt misschien omdat ze hem pas vullen als hij erin zit. Hopelijk ervaar jij het ook zo, misschien van te voren al met paracetamol beginnen een spiegel opbouwen ? Dat kan nog enigszins werken. Succes 🥰
4 maanden geleden
Ik kan niks zeggen over het plaatsen van een ballon maar ik heb wel een positieve ervaring met de pillen. Ik zou het zo weer doen. Geen rare bijwerkingen bij mij of bij de baby gehad en bevalling kwam heel snel op gang. De pillen worden inderdaad heel vaak gebruikt en de kans dat er wat gebeurd is niet zo groot is mij toen verteld.
Veel succes 🤞🏻
4 maanden geleden
Reactie op SamenDrie
Toucheren is echt heel anders dan bevallen, ik vond het toucheren vervelend ...
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Ja, ik weet dat ik het mag weigeren. Maar ik wilde ook graag weten of ik al ontsluiting had. Ik voel echt helemaal niets, geen indalings of voorweeën. Hij is ook nog niet ingedaald. Ligt nog hoog in m'n buik, bij m'n ribben wel met zijn hoofdje naar beneden.
Ik heb aangegeven dat ik het spannend vind en er tegenop kijk, hoop dat ze mij rustig blijven begeleiden. Ik kijk meer op tegen het inleiden, omdat bij een gewone bevalling ik het idee heb dat het je meer 'overvalt/overkomt'. Hoop dat de bevalling soepel loopt en elhet er wel makkelijker uitgaat dan het toucheren. Haha, daar vrees ik nu voor. Een inwendige echo vind ik al erg vervelend, laat staan mijn lieve baby die er straks ook uitkomt en dat is veel breder en groter dan een paar vingers of echo staaf.
4 maanden geleden
Reactie op pln92
Dank je wel voor je uitgebreide reactie! Ja, ik weet dat ik het mag weigere ...
Geen dank!
Logisch, nu snap ik waarom. Hoe ver ben je in je zwangerschap? Fijn dat hij iig wel goed ligt, dat scheelt al.
Heel goed dat je het hebt gezegd en zeg het ook tegen degene die bij je is, dat ze erop letten dat gezegd wordt wat ze gaan doen en wanneer.
Ik ben nooit ingeleid, maar ben vorig jaar bevallen. Een bevalling voelt heel anders, natuurlijk het is een hele baby die eruit moet, maar je lichaam werkt dan mee en door het persen gaat het soepeler dan je denkt. Ik vond het vooral heel ‘vurig’ aanvoelen, alsof er een vuurbal uit moest 😂 En eruit is soepeler dan erin, zo moet je maar denken.
Aah ja dat is echt omdat er iets in gaat, is zoooo onwennig! Maar nu gaat iets van JOU eruit, met JOUW kracht en liefde, denk daar aan. Dat is zo anders dan vingers van mensen of zo een rotstaaf.
4 maanden geleden
Reactie op pln92
Wat fijn om te lezen!! Hoe snel kwam de bevalling op gang? Hoe lang duurde ...
Ik kreeg rond 8u mijn eerste tabletten, toen volgens mij weer rond 12u en daarna ergens in de middag dacht 16u(maar dat weet ik niet meer zeker). In de middag had ik al last van wat meer harde buiken en had ik geen eetlust meer. Ze zeiden toen tegen mij dat het nog wel 1/2 dagen kon duren dus mijn vriend wou naar huis gaan, maar ik zei wacht maar even dan ga ik eerst even douchen. Eenmaal onder de douche om 18.15 braken mijn vliezen en bleek ik al 5/6cm ontsluiting te hebben. Rond 00.30u had ik 10cm ☺️
4 maanden geleden
Misschien geeft dit enige hoop. De eerste keer toucheren deed bij mij mega veel pijn trilde erover. Ondertussen 2de en 3de keer getoucheerd en doet veeel minder pijn nu alsof je lichaam schrikt van de eerste keer ofzo. Ook zoveel mogelijk proberen te ontspannen ook al is dat kut.