15 Reacties
3 maanden geleden
Ik heb bij mijn eerste bevalling een TENS gebruikt. Was fantastisch! Had rugweeen en zonder TENS had ik die echt niet kunnen opvangen. Ben gestart toen de weeen heftig werden (wat heel persoonlijk is natuurlijk). Let wel op dat je er niet mee onder de douch/in bad kunt, dus als je dat (ook) prettig vindt is het even wat puzzelen.
3 maanden geleden
Ik vond het fantastisch! Tijdens de eerste bevalling had ik ontzettend pijnlijke rugweeen en heb ik uiteindelijk een ruggenprik genomen. Nu bij de tweede heb ik de tens uitgeprobeerd en vond het echt een verademing. Op deze manier belandde de rugweeen een beetje op de achtergrond en vond ik het qua pijn echt heel erg meevallen.
3 maanden geleden
Ik heb de TENS vanaf 3cm ontsluiting gebruikt. De Booster knop vond ik helemaal niks, dan had ik het idee dat mijn buik weeën nog heftiger werden. In de auto vond ik het dan weer wel prettig.
Ben met 6cm naar het ziekenhuis gegaan en daar gelijk in bad. Het bad was echt heerlijk om de weeën op te vangen het gaf me zoveel ontspanning en had het idee dat het daardoor ook minder heftig was!
3 maanden geleden
Reactie op Irene2101
Oh wat goed om te horen allemaal! In elk geval gewoon al lekker thuis mee b ...
Ja dat is het makkelijke hierbij, je kan zelf beslissen wanneer je ermee begint. Zelf ben ik begonnen vanaf het moment dat de weeën echt pijn begonnen te doen.
3 maanden geleden
Ik heb hem bij mijn eerste bevalling ook gebruikt en nu van plan weer te doen. Ik vond vooral het idee dat je iets kon doen lekker en afleidend. Zat gewoon als een bezetene op die knop te drukken zodra er een wee was ha.
3 maanden geleden
Ik ben medisch bevallen zonder pijnstilling en heb hem ook gebruikt. Ik vond het fijn bij de eerste weeën maar voor mij deed het al vrij snel niks meer en ben dus overgestapt naar het bad. Bij mij was er echter sprake van een stortbevalling (3 uur) dus wellicht dat de tens daarom al snel niet meer veel voor mij deed. Ik vond het wel een heel fijn idee dat ik nog iets voor handen had om in te zetten bij de pijn!
3 maanden geleden
Tijdens de cursus die ik volgde onderstaand geleerd:
Niet alleen vermindert TENS de pijn, maar kan het ook bijdragen aan vermindering van het gebruik van pijnstillers. Elektrische prikkeling van zenuwen stimuleert namelijk ook de aanmaak van endorfine, een lichaamseigen hormonale pijnstiller (deze uitleg even van internet gehaald).
Dit was mede een reden dat ik hem wilde gebruiken en dus ook al vroeg ermee startte