25 Reacties
3 maanden geleden
Ik snap volledig jou gevoel. Maar ik denk dat dit voor jou man even een manier van verwerken is.
3 maanden geleden
Als dit om een of twee biertjes zou gaan die hem verder niet beïnvloeden dan zou het in principe inderdaad gewoon zijn manier kunnen zijn om ontspanning te vinden na zo’n heftige gebeurtenis en is het verder niet ten nadele van jou dus geen reden voor een discussie. Aangezien je echter spreekt over de hele ochtend erna chagrijnig in bed liggen dan denk ik eerder dat hij van plan is om het flink op een drinken te zetten? Dat vind ik not done. Hij zou zich niet moeten afzonderen en naar de alcohol grijpen als uitweg maar er voor jou en de kinderen zijn. Hij zou ook zeker de gene moeten zijn die er vannacht uitgaat voor de andere kinderen, jij hebt genoeg om handen met je eigen herstel en de zorg voor je pasgeboren baby. Met alcohol in je systeem ben je nu eenmaal niet de beste, meest betrouwbare versie van jezelf en die beste versie is wel wat jij nu nodig hebt! Ik zou dit niet accepteren.
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje en ik hoop dat je een goed gesprek met hem kan voeren waardoor je je gehoord zal voelen. ❤️
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Als dit om een of twee biertjes zou gaan die hem verder niet beïnvloeden da ...
Dankjewel voor je fijne , lieve berichtje.
Hij zal zich niet klem zuipen , maar wel de nodige biertjes drinken om zich 'aangeschoten' , jolig te voelen...
In ieder geval niet in staat om er vannacht uit te gaan voor de kinderen.
Ik vind het lastig een gesprek aan te gaan omdat ik denk dat hij het niet leuk gaat vinden.. hij merkt wel dat er iets is maar wil geen onnodige discussie aan, juist omdat iedereen dingen anders verwerkt..
Alhoewel ik zelf nog niet eens weet hoe ik de bevalling verweken moet. Kan er wel over praten maar kan er ook hard om huilen
3 maanden geleden
Ik vind dit niet oké. Zoiets verwerk je niet met drank. En hij moet er zijn voor jou. Ik zou dit niet accepteren..
3 maanden geleden
Reactie op Cinogi
Dankjewel voor je fijne , lieve berichtje.
Hij zal zich niet klem zuipen , ...
Hmm ja dat is echt niet gepast nu en dat zou mij persoonlijk wel echt te ver gaan, jou ook als ik het zo lees. Je klinkt als een hele begripvolle vrouw die veel rekening houdt met haar man. Hij zal het misschien niet leuk vinden als je het gesprek met hem aangaat maar jij vind het ook niet leuk als hij aan het bier gaat, dus ja… Cijfer je eigen gevoelens niet weg hoor. Ondanks dat een bevalling voor een man ook een heftige gebeurtenis kan zijn ben jij wel degene die het mentaal én fysiek heeft moeten doorstaan. Ik vind dat je jezelf nu best even op de eerste plaats mag zetten. Misschien kan je het op een rustige manier aangeven zodat het geen ruzie hoeft te worden?
En daarnaast eventueel een professional inschakelen om de bevalling te verwerken als je die als traumatisch ervaren hebt ❤️
3 maanden geleden
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje😘
Ik vind dit echt not done en ergens ook niet fair naar jou toe!
Ik snao best dat iedereen dingen op een andere manier verwerkt maar ik begrijp niet dat dit dan 1 dag na de bevalling moet. Daarbij komt ook de manier van verwerken kijken wat het nog eens lastig maakt aangezien die er met de nodige biertjes niet voor jou kan zijn + voor je andere kindjes. Dat lijkt me op dit moment het voornaamste.
Denk alleen niet dat het nu het moment is om dit met hem te bespreken aangezien hij zijn zinnen gezet heeft op een avondje bier drinken + er waarschijnlijk al wat op heeft maar gezien hij zelf wel merkt dat er wat is, weet die waarschijnlijk heel goed dat dit niet de meest slimste keuze is 🙈
Misschien even de nacht afwachten, wie weet gaat die er gewoon uit 🙈 en zo niet zou ik het zeker morgen aankaarten!!
Succes vannacht 😘 Hopelijk valt het allemaal mee!
3 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Hmm ja dat is echt niet gepast nu en dat zou mij persoonlijk wel echt te ve ...
Ja ik ben er vooral teleurgesteld over omdat ik hem nu nodig heb maar het word wat weggewuifd heb ik het gevoel..
Ben echt wel begripvol en probeer het vanuit hem te zien maar met zoiets als dit vind ik het lastig.. daarom dat ik om meningen vraag
Dankjewel voor je berichtje.
Ik had ervoor gekozen om optijd naar bed te gaan met de baby.. hij zei er ook straks aan te komen dus had een beetje hoop dat hij de link wel legde maar helaas !
Net 2 van onze andere kindjes die om en om huilde en ik toch ben moeten gaan.
Toen hij aan de trap vroeg of alles goed ging ben ik in huilen uitgebarsten ( deels waarschijnlijk ook hormonen)
En heb ik gezegd dat ik dit echt niet oke vind..
Hij zei me te begrijpen maar ook dat hij niet veel anders had kunnen doen...
Dit viel mij al helemaal verkeerd en heb hem gezegd dat hij me wel 3 uurtjes had kunnen laten slapen aangezien ik om de zoveel uren borstvoeding geef dag én nacht
En dat hij daarnaast misschien vergeten was dat ik bevallen ben,lichamelijk helemaal niet in orde ben...
Kreeg een sorry .ik ga er morgen met de kinderen op uit.
Daar heb ik nog op gezegd dat het daar niet om gaat maar om nu, de nachten. En heb hem een goede nacht gewenst.
3 maanden geleden
Reactie op Charis91
Gefeliciteerd met de geboorte van je kindje😘
Ik vind dit echt not done en ...
Dankjewel voor je berichtje ♥️
Het liefst had ik hem meteen gezegd van wat bezielt je maar probeer het ook vanuit hem te zien en om zijn verwerking maar inderdaad.. waarom nu?
En het voelde idd niet als het moment om het nu te bespreken aangezien hij zijn zinnen er al op gezet had.
Ik had ook een beetje goede hoop.voor vannacht want wie weet laat hij me nog versteld staan maar in onderstaande reactie op iemand anders kun je lezen hoe het is gegaan 😅
3 maanden geleden
Reactie op Cinogi
Dankjewel voor je berichtje ♥️
Het liefst had ik hem meteen gezegd van wat ...
Heb het net gelezen! Balen dat je alsnog uit bed heb moeten komen voor je andere kindjes! Maar wel goed dat je het gedeeld heb, misschien niet op de manier zoals je wilde maar het is nu misschien wel duidelijj voor je man.
Ik hoop dat de rest van de nacht beter is geweest 😘 & anders morgen lekker bijslapen & rusten als je man weg is met de kindjes 😊 bekijk het dan maar van de positieve kant haha
3 maanden geleden
Niet helemaal vergelijkbaar, maar:
Mijn man en ik zijn echte Bourgondiërs, borrelplankje met lekkers, speciaalbiertje of een wijntje, deden we voor de zwangerschap regelmatig.
Tijdens de zwangerschap heeft mijn man gewoon hier en daar een biertje gedronken en met mij een datum afgesproken dat hij zou stoppen, voor als we naar het ziekenhuis zouden moeten. En dan na de bevalling, hebben we het ook regelmatig over gehad, pakken we ons Bourgondische leven weer beetje bij beetje lekker op. Klonk goed, wat mij betreft.
Maar, toen was de baby er, we waren thuis en dag 2 moest het NL's Elftal spelen. Mijn ouders kwamen de wedstrijd bij ons kijken en mijn vader drinkt ook graag een biertje, dus hij en mijn man namen het ervan samen.
Alleen toen merkte ik aan mezelf, dat ik ineens 2 persoonlijkheden kreeg 😅.
Ik was "de vrouw van" maar ook ineens "de moeder van".
Als vrouw zijnde gunde ik hem z'n biertje, een leuke avond, het kon niet op, en hij moest vooral doen waar hij zin in had, oprecht!
Maar als moeder, dacht ik: "Maar jij gaat vanavond mijn kind niet meer de trap op tillen, ben je gek geworden?"
En dat was een hele gekke situatie. Met als gevolg dat ik nuchter bleef die avond en we het er de dag erop over gehad hebben.
Ik gaf aan hoe ik me erbij voelde en hij gaf aan dat hij prima voor de baby had kunnen zorgen (waar ik als vrouw van ook totáál niet over twijfelde, ik weet dat hij weet hoe ver hij precies kan gaan. Maar als moeder dacht ik "lul niet").
Het heeft even moeten groeien, mijn gevoel met de omgang met de baby met name. Hij is nog zo klein, zo fragiel, en wij doen dit voor het eerst dus ik was over-over-voorzichtig en ik begreep (als moeder zijnde) niet dat hij dat niet was.
Nu zijn we bijna 2 weken verder en durf ik ook gewoon een wijntje mee te drinken. Ik pak dan 's nachts wel de eerste' shift', zodat hij langer aaneengesloten kan slapen, maar dan pakt hij de shift van 4 uur 's ochtends en ik word er niet eens meer wakker van. Ik vertrouw het 100%.
Nogmaals, niet te vergelijken, wij hebben geen andere kinderen rondlopen, én mijn man drinkt niet puur om de scherpe randjes eraf te halen (wat ik bij jouw man wel een beetje terug lees), maar misschien moet het bij jullie dus ook groeien, is eigenlijk de kern van m'n verhaal..
Misschien moet je het even tijd gunnen, even samen wennen aan de nieuwe situatie, zodat jullie er samen over kunnen praten en een middenweg kunnen vinden?
3 maanden geleden
He wat een vervelende situatie en ook dat je uiteindelijk zelf uit bed moest voor de andere kinderen. Ik vraag me vaak oprecht af of mannen al dit soort gedachten en emoties die wij over een situatie als vrouwen hebben weten. Ik denk het niet namelijk.
Misschien is het goed is om op een rustig moment vandaag eens met hem te praten over hoe jij het hebt ervaren. Wat jij nodig hebt in deze periode en daarbij ook te benoemen dat je zijn gevoel om een uitlaadklep te hebben. Misschien kan het hem helpen om een punt in de toekomst te kiezen (over twee weken ofzo) waarin ie wel een avond zijn biertjes kan doen.
Bij mij persoonlijk helpt het vooral om te weten waar ik aan toe ben. Verwachtingen en behoeftes naar elkaar uitspreken is echt heel belangrijk.
3 maanden geleden
Ten eerste: gefeliciteerd met de geboorte van je kindje!
Ik merk dat ik door het lezen van je verhaal echt boos word. Ik vind de reacties van iedereen hier allemaal echt heel netjes dus misschien ben ik een te harde b*tch nu hoor.. maar wil het toch ff zeggen. Sowieso het "zoveel moeten drinken om te verwerken" vind ik eigenlijk al niet oke. Maargoed begrijp dat dat voor sommige mensen the way to do it is. Maar wat ik het meest kwalijke vind is dat hij jou eigenlijk gewoon keihard laat vallen op je meest kwetsbare moment. En dan een "sorry, maar ik kon ff niet anders". Pffff. Ik vind je echt heel mild naar hem toe. Natuurlijk is het begrijpelijk dat hij de bevalling óók heftig ervaren heeft. En dat moet verwerken. Maar jij bent net bevallen en moet maar doorgaan dan?? Met je eigen lichaam in de kreukels, zorgen voor jullie nieuwe kindje én voor de andere kinderen? Waar werd er rekening gehouden met wat JIJ nodig had? Hoe egoïstisch van hem zeg. En leuk dat hij er dan de dag daarna ff op uit trekt met de kinderen. Het zal je rust geven. Maar is dat ook niet gewoon vluchtgedrag?
Ik hoop dat jullie inmiddels hebben kunnen praten en jij echt je grenzen aangeeft. Dit is toch geen doen zo op dit moment. Je verdient zoveel meer dan dit! En mocht dat niet mogelijk zijn door trauma/emoties, zowel bij hem als bij jou, zoek aub hulp. Jij hebt hem nodig, jullie hebben elkaar nodig ❤️ hopelijk gaat het vandaag wat beter met je!
3 maanden geleden
Reactie op Charis91
Heb het net gelezen! Balen dat je alsnog uit bed heb moeten komen voor je ...
Dankjewel weer voor je reactie ♥️
De rest van de nacht was wel oke.
Hij voelde zich hartstikke schuldig, waar hij normaal de hele ochtend in bed slaapt was hij nou rond 9 al op en heeft vanalles in huis gedaan en is ook weggeweest met de kinderen. Dus ik heb wel kunnen rusten en bijslapen dus dat scheelt.
Ook vandaag heeft hij veel meer gedaan in huis om mij te ontlasten dus dat is ook super lief.
Wel vroeg hij in de middag of ik het oke vind als hij (weer) wat biertjes drinkt vanavond 😅
Dat viel me natuurlijk weer compleet in het verkeerde keelgat en hebben een felle discussie gehad. Beide onze kanten en gevoelens gedeeld en de compromis gemaakt dat mocht een van de andere kindjes weer wakker worden, hij er naartoe gaat ( het is dan vaak dat de knuffel op de grond is gevallen en terug in bed moet of de deken niet goed ligt... Ik heb een diva dochter haha)
Dus we gaan het zien.
Ik voel me nu fysiek wel wat beter en ben niet zo vermoeid als een paar dagen terug en zolang hij er voor de andere kinderen is snachts vind ik het oke .
3 maanden geleden
Reactie op WeS187
Niet helemaal vergelijkbaar, maar:
Mijn man en ik zijn echte Bourgondiërs, ...
Dankjewel voor jouw verhaal !
Ik begrijp je helemaal van de 2 persoonlijkheden haha !
Ook hier weet ik wel dat hij weet hoever hij kan gaan.
Alleen is jullie situatie toch ietsje anders. Hier gaat het niet erom dat hij voor de baby moet zorgen een gedeelte van de nacht.Want dat van jullie is een hele goede oplossing zo! Fijn ook dat jullie het zo geregeld hebben .
Maar in mijn/ons geval , ik geef borstvoeding dus hij hoeft er voor de baby niet uit.
Maar doordat ik net bevallen ben en om de 3 uren overdag en snaxhts de baby moet voeden ben ik zo vermoeid, zou het fijn zijn dat als een van de andere snachts wakker word , dat hij daar dan even naar toe gaat.
Het was dus die nacht gebeurd dat beide meiden achter elkaar wakker werden en ik dus na het voeden en verschonen nét 10 min lag te slapen en er weer uit kon voor dochter 1 , weer net lag te slapen en er vervolgens wéér uitkon voor dochter 2... Dus van de krap 3 uurtjes slaap blijft er dan niet veel meer over . En dat vind ik gewoon vervelend . Daar had hij mij in kunnen ontlasten.
Kijk dadelijk over een tijdje maakt het mij niet uit , dan slaapt de baby (hopelijk) door of in ieder geval wat meer uren achter elkaar en dan geeft het niet als ik voor de ander er even uit moet .. dat ben ik wel gewend.