Hoi allemaal,
Ik probeer het kort te houden maar zoek een beetje andere meningen.
Gisteren middag ben ik bevallen van ons vierde kindje.
Het was een hele heftige bevalling en ik heb het toch wel als traumatisch ervaren.
Ook mijn man vond het heel heftig , omdat hij 'machteloos' was.
We hebben het er veel over en dat vind ik wel fijn.
We hebben nog drie jonge kindjes van 4.5/3/1.5 , dus die hebben ook nog de nodige zorg en moeten ook wennen aan het nieuwe ... Vandaag was een pittige dag.. de oudste luisterde totaal niet, bij ieder borstvoeding moment zag hij zijn kans om stoute dingen te doen en dat geeft niet maar maakt het wel lastig waardoor mijn man nog eens extra 'werk' heeft.
We hebben een hele fijne kraamhulp en zij liet ons even slapen. Echt heel fijn!
Ik was eerder wakker dan hem en hoorde hem dromen en dingen zeggen over de bevalling. Ik vond het zo sneu.
Maargoed waar het dus om gaat is dat hij dus besloot om vanavond bier te drinken (gewoon thuis) dit wilde hij om de geboorte te vieren maar ook om de bevalling te verwerken. Hij zei er de rest van de week er voor mij te zijn.
Nu vind ik dit dus heel dubbel, ik bedoel Hallo?! Ik ben nog maar een dag geleden bevallen.
we hadden gisteren afgesproken dat als een van de andere kinderen snachts wakker zou worden, hij dat op zich zou nemen aangezien ik al eruit moet voor de baby.
Aan de andere kant 'begrijp' ik het een soort van dat hij het op zijn manier wilt verwerken en ik geef borstvoeding dus hij hoeft de nachten niet eruit.
Maar uit ervaring weet ik ook dat na een avondje wat biertjes, hij de dag erna zowat de hele ochtend in bed slaapt, wat chagrijnig is enz... En ik denk dan. We hebben al een heftige bevalling en nacht achter de rug. Er komen nog meer pittige dagen en nachten aan dan is dit niet heel handig.
Daarnaast had ik het fijn gevonden om na deze dag vol hectiek samen een serie of iets te kijken en even 'samen' te zijn.
Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden...... Heb er ook niks van gezegd en hem gelaten.
Wat zouden jullie doen? Wat vinden jullie ?
Bedankt voor jullie meningen !