25 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

He wat een vervelende situatie en ook dat je uiteindelijk zelf uit bed moes ...
Dankjewel voor je berichtje . Nou ik denk ook dat mannen dit echt niet weten nee. In een onderstaande reactie kun je lezen hoe het gegaan is de dag erna (positief) Maar vandaag vroeg hij mij of ik het oke vind als hij wat biertjes drinkt savonds. Ik schoot uit mijn slof ( sorry hormonen haha!) benoemde weer dat ik het niet oke vind omdat ik snachts al veel eruit moet en dan nog eens extra en zo nog minder slaap heb. Maar hij lijkt dat gewoon niet te begrijpen ofzo. Al had hij wel een punt en is het niet zo dat de andere kinderen iedere nacht wakker worden Maargoed we hebben een felle discussie gehad en tot een compromis gekomen dat als een van de anderen wakker word/huilt , hij er naartoe zal gaan. Het gaat eigenlijk dan om even een speentje geven of een deken die niet meer goed zit ( een diva dochter😂) Maar het is inderdaad wel wat jijzelf ook fijn vind. Weten waar je aan toe bent en behoeftes enz uitspreken. Nu ik weet dat hij er , ondanks zijn avondje , uit gaat snachts voor de anderen mocht het nodig zijn is het oke voor mij.

3 maanden geleden

Reactie op KimselM

Ten eerste: gefeliciteerd met de geboorte van je kindje! Ik merk dat ik d ...
Dankjewel ♥️ Ik had eigenlijk ook wel heel felle reacties verwacht eerlijk gezegd. Maar iedereen is echt begripvol en netjes en dat waardeer ik enorm. Maar ik waardeer ook jouw reactie ! Ik ben zelf geen alcohol drinker, dus ik heb geen idee of mensen het nodig hebben om iets te verwerken. Dat kan . Ik vond dit ook erg egoïstisch. Maar ik kan ook wel begrijpen dat hij ook even niet wist wat te doen met zijn gevoelens over wat er gebeurd is maar dat dat precies op dag 2 moet... Maargoed, de dag erop voelde hij zich erg schuldig, is er met de andere kindjes opuit geweest heb ook echt rust kunnen nemen Maar zoals je in een vorige reactie kunt lezen, vroeg hij vandaag of ik het oke vind als hij wat biertjes drinkt weer. Dus dat vond ik wel weer jammer , hebben een felle discussie gehad erover. Maar ik weet nu wel waar ik aan toe ben, voel me fysiek iets beter en we hebben de compromis gesloten dat hij ,ondanks zijn avondje , alsnog de andere kindjes voor zijn rekening neemt om t zo maar te zeggen haha ! Dus we gaan het zien. We hebben elkaar inderdaad nodig, vooral nu. En als hij hierdoor verwerking vind ben ik blij. Het is ook niet dat hij een alcoholist is hoor. Hij drinkt maar zo af en toe. Alleen heeft deze bevalling zo n impact gemaakt bij ons beiden. Dat hij dit waarschijnlijk nodig heeft. Hoe ik dit verwerken moet/wil, weet ik eigenlijk niet.. ik ben niet echt het type dat hulp zoekt / vraagt. Ik heb het er met de verloskundige over gehad, ze kwam vandaag op visite.. dat was wel fijn om er over te praten. Ik heb daar ook niet echt moeite mee... Maar merk bijvoorbeeld savonds dat ik er echt mee zit en er zo om kan huilen.

3 maanden geleden

Reactie op Cinogi

Dankjewel ♥️ Ik had eigenlijk ook wel heel felle reacties verwacht eerlijk ...
Ik vind het fijn om te lezen dat je in ieder geval jouw kant hebt kunnen delen met hem. Ik bedoel het ook zeker niet zo om je nog ff meer een rotgevoel aan te praten he! Maar ik kan slecht tegen "onrecht" en vond dat het je aangedaan werd die nacht dat jij het allemaal maar moest fixen 🫣 en zit zelf ook vol hormonen dus dat helpt vast ook niet mee 😬 Ik ben zelf ook niet zo'n alcohol drinker en vind dat alcohol (of andere middelen) geen uitvlucht zouden moeten zijn om emoties te verwerken. Praten vind ik een betere oplossing daarin maar begrijp ook dat niet iedereen dat (direct) kan. Ik hoop dat je voor jezelf een manier kan vinden iig om alles te verwerken, en dat jullie samen een fijne, gezonde manier vinden om jullie gezinnetje draaiende te houden. En natuurlijk mag hij dan af en toe drinken! Daar is ook niks mis mee! Als het maar met mate is en jij of julli gezin er niet onder lijdt. Blijf goed communiceren met elkaar ❤️ dan komt het vast allemaal wel goed!

3 maanden geleden

Reactie op KimselM

Ik vind het fijn om te lezen dat je in ieder geval jouw kant hebt kunnen de ...
Ahh nee dat begrijp ik hoor ! Je hebt me geen rotgevoel gegeven , vond het ook fijn om een reactie zoals de jouwe te lezen.. omdat mijn eerste reactie, toen hij een biertje pakte, ook was van wat denk je wel niet ?! Maar daarna begon ik te twijfelen of ik wel reëel was. Vandaar mijn verhaal hier even gelegd. Soms is het fijn andere meningen te lezen . Ik vind dat alcohol ook geen uitvlucht moet zijn, maar dat komt ook doordat ik niet drink. Het is lastig om je daarin te verplaatsen. Praten is een betere oplossing inderdaad ! Maar niet altijd makkelijk voor iedereen Dankjewel voor je lieve bericht♥️ We komen er wel uit samen. Het is weer een 'hobbel' op de weg en een nieuwe situatie met nog een kleintje erbij.

3 maanden geleden

Topic gesloten op verzoek van topicstarter