17 Reacties
2 maanden geleden
Wat vervelend zeg!😐
Mijn zoon is vandaag 10 weken en ik hou meestal wakkertijd 60 tot 90 minuten aan. Zodra ik een gaap zie leg ik hem meteen in bed. Wjj gebruikte eerst de inbakerdoek van Meyco wat echt mega goed hielp. Hierdoor voelt hij toch geborgenheid. Nu zijn we overgestapt op de love to dream slaapzak en gelukkig gaat dit ook nog goed. Wij zetten een muziekje aan op de babyfoon en vaak valt hij dan binnen 15 minuten in slaap. Als hij gaat jengelen/huilen wacht ik inderdaad vaak 10 minuten. Dan ga ik naar boven, trootsten (zonder hem eruit de halen)(alleen als hij mega overstuur is maar dat is gelukkig niet vaak) spen erin en dan weer weg. Er zitten momente bij dat je dit een paar x moet doen maar ik heb onze zoon bijna nooit in slaap moeten wiegen.
Bij jou zal het (als ik je verhaal lees) misschien wat moeilijker gaan en langer duren. Je moet er even doorheen en hopelijk lukt het 😘 succes
2 maanden geleden
Reactie op Charis91
Wat vervelend zeg!😐
Mijn zoon is vandaag 10 weken en ik hou meestal wakk ...
Bedankt voor je bericht. Ik gebruik ook het love to dream slaapzakje en de puckababy. Helaas pakt mijn zoontje niet goed een speen… ik ben inderdaad bang dat ik er toch doorheen moet bijten!
Het is dubbel want doe het in slaap wiegen met liefde, maar het kost veel tijd die ik straks niet meer heb en daarbij wil ik hem geen slechte slaap associaties aanleren.
2 maanden geleden
10 minuten laten huilen is best lang hoor! Zou eerder Max 5 minuten aanhouden.
Wat ik verder kan meegeven. Sommige babies vinden dit nou eenmaal heel erg moeilijk en hoe vermoeider ze zijn hoe lastiger het gaat.
Ik zou dus beginnen met 1 slaapje per dag in bed en de rest in de draagzak/kinderwagen. Als dit eenmaal goed gaat pas met nog een slaapje per dag beginnen. Probeer het 15-30 minuten. Als het niet lukt in de draagzak zodat er in ieder geval wel geslapen wordt! En raar maar waar. Heel veel babies zullen thuis nooit goed in slaap vallen/doorslapen maar op de opvang kunnen ze het wel. Ze weten heel goed waar mama is en of mama kan helpen 😅
2 maanden geleden
Reactie op kich
10 minuten laten huilen is best lang hoor! Zou eerder Max 5 minuten aanhoud ...
Ja dat lijkt mij ook, voelt als 20 minuten dan… volgens het bureau zou ik het bij elk slaapje moeten doen. Maar ben bang dat ik dan de hele dag met niets anders bezig ben dan op de klok kijken! En dat hij dan helemaal niet slaapt….
2 maanden geleden
Reactie op daniellesie
Ja dat lijkt mij ook, voelt als 20 minuten dan… volgens het bureau zou ik h ...
10 minuten voelt inderdaad best lang maar als het een beetje jengelen is dan probeer ik dat wel. Uiteindelijk valt die dan vaak zelf in slaap. Sommige babies hebben dit ook nodig om in slaap te vallen 😊
2 maanden geleden
Hoi! Wellicht kun je eens kijken op de instagram van liefdevaneenmoeder.nl. Daar vind je heel veel gratis toegankelijke informatie over slapen bij jonge kindjes. Hier heb ik zelf enorm veel aan gehad in mijn zoektocht naar hoe ik met het slapen van mijn dochter (nu 3j) om wilde gaan. Ik werd overweldigd door alle adviezen van anderen, die inderdaad vaak zeggen dat je je kindje maar moet laten huilen, en dat voelde voor mij enorm verkeerd. Je kindje is ook nog gewoon heel erg jong (mijn zoontje is nu ook 10 weken) en heeft echt nog veel nabijheid nodig. Uit ervaring kan ik zeggen dat het inslapen op momenten dat jouw hulp niet mogelijk is (zoals op de opvang) zichzelf vaak oplost en dat je kindje dit later zal inhalen bij jou door extra bij je te willen zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Pling33
Hoi! Wellicht kun je eens kijken op de instagram van liefdevaneenmoeder.nl. ...
Bedankt voor de tip! Ik ga zeker een kijkje nemen.
2 maanden geleden
Reactie op daniellesie
Ja dat lijkt mij ook, voelt als 20 minuten dan… volgens het bureau zou ik h ...
Voor mij zou het niet goed voelen. Maar elke ouder/kindje is anders en er is ook wel een verschil tussen een beetje jengelen en echt huilen. Echt huilen doe ik echt niet bij zulke kleintjes (eerlijk gezegd ook niet bij m’n peuter). Ik vind de tip van Pling erg goed! Daar heb ik ook veel aan gehad
2 maanden geleden
Volgens mij kunnen de meeste baby's pas vanaf 4 maanden zelf leren in slaap te vallen en wordt slaap training (laten huilen) ook pas vanaf die leeftijd geadviseerd. Vreemd dat het cb dat advies geeft, het cb waar ik kom adviseert juist dat het slapen zelf belangrijker is dan het hoe en waar.
Ik probeer zelf het eerste slaapje van de dag zelf te laten doen. Lukt dit niet binnen ca 20min dan help ik haar in slaap. Afhankelijk van hoe goed ze slaapt probeer ik het volgende slaapje weer of niet. Bij mij slaapt ze goed in de maxi cosi dus daar laat ik haar ook wel in liggen als we ergens heen zijn geweest. Maar niet te lang en te vaak omdat Dat eigenlijk weer geen goede houding is.
Het moeilijk slapen en hier veel moeten helpen hoort er gewoon bij de eerste maanden ben ik bang. Bij mijn oudste wiegde ze haar op de opvang waar het kon gelukkig ook in slaap in het begin. En uiteindelijk leerde ze her daar ook wel sneller geloof ik. Maar ook regelmatig dat ze oververmoeid thuis kwam. Je kunt er weinig aan doen helaas.
2 maanden geleden
Slaaptraining is iets wat nu nog niet kan. Dus 10 minuten huilen zou ik zeker niet doen, is ook niet goed voor een kleintje. Jengelen is iets anders, dat kun je best even aankijken. Ik zou max 2 minuten huilen hanteren (ze kunnen ook prikkels op deze manier verwerken). Nu hebben ze op deze leeftijd nog nabijheid nodig en dat is heel normaal. Ook kunnen ze nu nog geen slaapcyclussen koppelen, dus hazenslaapjes is nog heel normaal
Mijn oudste was ook zo, die heb ik ieder slaapje in de draagzak gedragen (zwaar maar wel het beste geweest toen en in bed waren het alleen hazenslaapjes), ik kon niet eeuwig blijven wiegen. Het maakt nu ook niet uit waar ze slapen, als ze maar slapen. M'n andere dochtertje (5 weken nu), valt ook niet zelfstandig in slaap, dus ga ook niet eens meer het gevecht aan en stop haar gelijk in de draagzak. Leg haar vaak na een kwartiertje in de co-sleeper ene keer wordt ze wakker en leg ik haar terug in de zak, andere keer slaapt ze wel wat langer.
2 maanden geleden
Podcast: liefde van een moeder. Zij legt je alles uit wat je kwa slaap kan verwachten per leeftijd
2 maanden geleden
Ik lees even mee want mijn zoontje (6 weken) valt ook niet makkelijk in slaap behalve op mij, in de draagzak of kinderwagen maar ik probeer hem zo langzamerhand wat vaker in z’n eigen bedje te leggen en dat gaat nog niet zo goed helaas.
Ik vind tien minuten huilen bij zo’n kleine baby echt veel te lang hoor! Jengelen oké maar echt huilen? Als ik dat negeer dan gaat mijn zoontje echt hartverscheurend hard huilen. Dat ga ik niet negeren… Ik lees mee voor hopelijk andere tips 🥹
2 maanden geleden
Gaat je zoontje dan huilen zodra je hem in bed legt? Of is hij wel rustig? Ik kan mijn baby gerust wakker in bed leggen en dan boven nog wat gaan rommelen zonder dat ze direct begint te gillen maar de ene x valt ze wel in slaap en de andere keer ligt ze rustig een uur wakker om zich heen te kijken. Soms als we beneden zijn en ze ligt in de box en wij aan de keukentafel dan gaat ze jengelen omdat ze erbij wil, maar soms is het ook helemaal prima in de box. Wat doe jij zodra de wakkertijd voorbij is?
2 maanden geleden
Overstrekt hij ook? Wij zijn op aanraden van de kinderfysio naar een manueel therapeut gegaan. Een osteopaat kon ook volgens haar. Volgens die manueel therapeut paste oa hazeslaapjes dus bij overstrekken, met natuurlijk nog veel meer. Onze dochter begint nu echt beter te slapen.