Ik heb een dilemma wat betreft slapen.
De laatste 2 weken doet mijn zoon alleen nog maar hazenslaapjes, de laatste dagen zijn het een stuk of 5 slaapjes van 20-30 minuten met als vervolg een hele oververmoeide baby tegen het einde van de dag. Erg sneu om te zien. Af en toe doet hij een slaapje bij mij in de draagdoek. Verder probeer ik hem zoveel mogelijk in bed, in een donkere kamer, met white noise en een speciaal slaapzakje te leggen.
Ook kan hij moeizaam zelf ik slaap vallen, dit eigenlijk al een wat langere periode. Bij elk slaapje in bed ben ik ook lang bezig met hem in slaap wiegen. Ik leg hem dan in zijn diepe slaap weg en met een beetje geluk wordt hij niet wakker. Laatste tijd moet ik ook meerdere pogingen doen en soms is hij alweer zo wakker dat ik hem maar meeneem naar beneden.
Is dit normaal en wat kan ik het beste doen? Voor mijn gevoel ben ik de hele dag bezig hem te laten slapen en kom ik zelf nergens aan toe… ook met het oog dat ik begin volgende maand moet gaan werken wil ik dat er wat ritme en regelmaat in komt.
Ter aanvulling: ik houd een wakkertijd van 75 tot 90 minuten aan. Ik zie dan ook altijd de slaapsignalen zoals jengelen, wegkijken en gapen.
Verder heb ik contact gehad met het cs en zij geven aan de 10 minuten regel in te voeren. Dus 10 minuutjes laten huilen weer terug om te troosten en weer weggaan. Tot dat hij gaat slapen. Ik wil dit dus wel een kans geven, maar het lijkt mij super moeilijk en ik denk dat mijn zoontje er van overstuur raakt en makkelijk een uur lang blijft huilen. Dat voelt niet goed.
Help, wat heeft bij jullie gewerkt en waar doe ik goed aan?