29 Reacties

één maand geleden

Mijn vorige zwangerschap indd ook medisch geweest.. dochter was redelijk klein maar het buikje was kleiner dan gemiddeld. Dat is na 3/4 weken vanzelf bijgetrokken.. nu gisteren een groei echo gehad van ons 2e meisje en blijkt precies t zelfde.. ook een te klein buikje.. weer onzeker hierover maar de hoop dat het net zo loopt als bij onze eerste dochter🤞🏼

één maand geleden

Reactie op Chloé

Mijn vorige zwangerschap indd ook medisch geweest.. dochter was redelijk kl ...
Ja duimen dat het ook weer goed is! Bij ons is het allemaal wel in verhouding, maar alles klein dus. Echt zorgeloos wordt het laatste trimester hier niet echt van hè..

één maand geleden

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met spoed doorverwezen naar amc. Daar bleek dat er te weinig vruchtwater was én vanuit navelstreng kreeg ons meisje te weinig zuurstof door naar de hersenen. Ze gaf middels de hartscans aan het niet meer fijn te vinden in m'n baarmoeder en amc verwachte dat ze niet lang meer zou blijven. Amc had overigens geen plek meer voor nóg een prematuur dus savonds met spoed ambulance naar Zwolle gereden. Daar is ons meisje per direct gehaald middels spoed keizersnede en wordt er nu flink voor haar gezorgd 😢 ik wil je niet bang maken maar met onze 20 weken paste ons meisje nog net binnen de marches maar daarna is er toch echt een groeiachterstand ontstaan. Tevens weegt ze met 27 weken +6 dagen 560 gram😱 veels te weinig!!! Neem de berichtgevingen serieus en laat dit op tijd verder uitzoeken!! Wil je echt niet bangmakerij maar dit gun ik niemand!! Heel veel sterkte gewenst!!

één maand geleden

Reactie op Nath85

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met sp ...
Mijn placenta heeft blijkbaar nooit goed gewerkt. Laat dit ook bijtijds nader nakijken.

één maand geleden

Reactie op yentllvdb

Ja duimen dat het ook weer goed is! Bij ons is het allemaal wel in verhoudi ...
Ja! Nou inderdaad.. de roze wolk word wel een beetje donker vind ik.. 😅 mijn verloskundige zei dat we ons geen zorgen hoeven maken zolang er een kleine groei inzit en de placenta goed werkt! Dan krijg je gewoon een klein baby’tje🙈

één maand geleden

Reactie op Nath85

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met sp ...
Wow dit klinkt echt ontzettend heftig. Ik hoop dat het voor jullie allemaal goed komt en dat je straks kan genieten na dit heftige medische traject. Ik wil je wel feliciteren met de geboorte van jullie dochter. Heel veel sterkte ❤️

één maand geleden

Reactie op Chloé

Ja! Nou inderdaad.. de roze wolk word wel een beetje donker vind ik.. 😅 m ...
Ja precies! Bij mij lijkt te placenta wel goed en ook de navelstreng lijkt een goede doorbloeding te hebben maar dat kunnen ze nog beter checken in het ziekenhuis. Ik hoop zo dat ze gewoon klein van stuk is maar verder helemaal gezond, morgen hopelijk meer duidelijkheid🥹

één maand geleden

Reactie op yentllvdb

Ja precies! Bij mij lijkt te placenta wel goed en ook de navelstreng lijkt ...
Dat is in iedergeval wel fijn om te weten! Ik duim voor jullie🤞🏼🩷

één maand geleden

Toevallig gister groei echo gehad met 30+2 en kreeg ook de te horen dat de groei achterloopt en dat ik over 2 weken opnieuw groeiecho krijg als er dan geen verbetering is moet ik naar ziekenhuis ik snap je zorgen ben sinds gisteren ook bezorgd en zit er echt mee ook omdat ik dan denk hadden ze me gister al niet moeten doorsturen hier geeft het ook de nodige stress

één maand geleden

Reactie op Daisy_xx

Toevallig gister groei echo gehad met 30+2 en kreeg ook de te horen dat de ...
Ontzettend onzeker gevoel geeft dat he? Als je er niet gerust op bent overleg dan ook echt even met je verloskundige misschien dat ze verder kan toelichten waarom er gekozen is om verder te gaan met twee wekelijkse echo ipv ziekenhuis?

één maand geleden

Reactie op yentllvdb

Ontzettend onzeker gevoel geeft dat he? Als je er niet gerust op bent overl ...
Jaa echt behoorlijk onzeker we gingen eigenlijk kijken of de placenta omhoog was gegaan en dan loop je de deur uit met dat ie te klein is jaa ga ik zeker doen

één maand geleden

Reactie op Nath85

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met sp ...
Jeetje.. heel veel kracht en sterkte de komende tijd ♡ voor jou en jullie dochtertje!

één maand geleden

Reactie op Nath85

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met sp ...
Lieve Nath, wat een schrik! Gelukkig kon er snel gehandeld worden. Ondanks alles wil ik jullie graag feliciteren met de geboorte van jullie meisje. Ik duim voor haar! Liefs

25 dagen geleden

Hier ook een te kleine baby, ook vanaf eigenlijk het begin van de zwangerschap te klein (het is er wel 1 van een tweeling). Vanaf 19 weken zat hij op P1. Mini dus. Toen met spoed doorgestuurd naar het EMC. De vraag was ook of hij het ging halen. Oorzaak, placenta werkte niet goed bij dit kindje. Ondertussen nu bijna 29 weken volgehouden omdat hij ook zijn eigen curve volgde. Maar vorige week wel gehoord dat de druk op de navelstreng toeneemt. Dus geen goed nieuws. Nu wekelijks controle om te kijken of hij nog wel groeit. Mogelijk worden ze toch snel gehaald. Hij woog bij 28 weken 815 gram en zijn 'grote' broer 1095. Kan alleen maar het advies geven om bij elke twijfel die je hebt contact op te nemen met het ziekenhuis.

25 dagen geleden

Reactie op Nath85

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met sp ...
Jeetje wat heftig! Sterkte te komende tijd! Maar ook gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter 🩷

25 dagen geleden

Reactie op Daisy_xx

Toevallig gister groei echo gehad met 30+2 en kreeg ook de te horen dat de ...
Ik slik deze zwangerschap ascal tegen slechte doorbloeding placenta. Wellicht dat het nog kan helpen? Je kunt het in ieder geval bespreken. Liefs

25 dagen geleden

Herkenbaar en wil je een hart onder de riem steken. 20 wkn was alles nog op het gemiddelde, nu met 27+1 ook onder de P10. Ik ga maandag naar de gynaecoloog toe voor de vervolgstappen. Heb niet direct zorgen maar toch een beetje van de leg. Is ook normaal om je zorgen te maken. Veel succes

25 dagen geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik slik deze zwangerschap ascal tegen slechte doorbloeding placenta. Wellic ...
Dankjewel voor de tip ga dit zeker bespreken 😊

25 dagen geleden

Even een update vanuit ons, we zijn bij de gynaecoloog geweest vandaag en placenta + navelstreng zien er goed uit. Gynaecoloog heeft ons wel gerustgesteld en aangegeven dat het ook gewoon een klein baby’tje kan zijn. Wij moeten nu wekelijks terugkomen in het ziekenhuis om te kijken of de groei wel doorzet maar zolang ik haar regelmatig voel hoeven we ons nog geen zorgen te maken. Ik hoop dat het voor jullie allemaal ook goed nieuws is straks!

24 dagen geleden

Reactie op Nath85

Wij hebben gisteren onze groei echo gehad, 27 weken +6 dagen en zijn met sp ...
Hoe gaat het nu met jullie en jullie dochter? ♡