153 Reacties

één jaar geleden

Heeft iemand het al verteld aan familie of naasten? Hoe waren de reacties?

één jaar geleden

Reactie op bootjemaantje

Heeft iemand het al verteld aan familie of naasten? Hoe waren de reacties?
De vorige keer hebben we heel lang gewacht, rond de 20 weken pas. Mijn gevoel zegt dat ik dit weer moet doen. Mijn ouders wellicht wat eerder

één jaar geleden

Reactie op Sopermama-Lisa

De vorige keer hebben we heel lang gewacht, rond de 20 weken pas. Mijn gevo ...
Oh wauw, dat vind ik wel knap. Was daar een speciale reden voor? Vooral je gevoel volgen zou ik zeggen.. Ik heb het mijn zus al verteld (samen veel meegemaakt) en ook mijn werkgever omdat ik op mijn werk hier wel echt rekening mee moet houden. We hebben 11 december de 1e echo Ik denk dat we het rond de kerst aan onze ouders vertellen, maar nog niet heel goed over nagedacht.. eerst maar eens 11 december afwachten

één jaar geleden

Reactie op bootjemaantje

Oh wauw, dat vind ik wel knap. Was daar een speciale reden voor? Vooral je ...
We wilde zeker weten dat alles goed zat en kijken hoelang het zou duren. Toen het moment daar was kregen we een telefoontje van schoonbroer en partner. Ze waren zwanger van de 1ste dus wij vertellen ons nieuws maar meteen😂 Wij kregen de vraag het nog stil te houden om hun geluk van de 1ste niet weg te nemen.

10 maanden geleden

We twijfelen of we het weer bekend gaan maken. De ideeën zijn op en m'n schoonzus verwacht haar 2e dus mensen zullen totaal geen belangstelling toonen. Iemand anders nog een idee om het toch wel groots te vertellen?

10 maanden geleden

Ik ben zwanger van ons derde kindje! Ons oudste dochtertje is 4 jaar en ons jongste dochtertje wordt in februari 2. Ben benieuwd wat de dynamiek straks weer gaat zijn :)

10 maanden geleden

Ik heb 3 kinderen van 13, 10 en 7. Nu zwanger van een nakomertje. 🥰 Ik heb even een moment overwogen om een kraamfeest te geven, totdat ik me bedacht dat er waarschijnlijk toch niet heel veel mensen meer komen, dus gelukkig niet zo druk. Dat is bij kind 1 en 2 alleen maar zo 😅🙈

10 maanden geleden

Reactie op Sopermama-Lisa

We twijfelen of we het weer bekend gaan maken. De ideeën zijn op en m'n sch ...
Wij gaan het gewoon zeggen. Im verwacht toch een beetje de 'Nog eentje?' Reacties 😂

10 maanden geleden

Wij gaan het ook met kerst vertellen. Ben heel benieuwd naar de reacties! Het kan je nog verbazen natuurlijk ;) Een derde (of 4e of 5e) zwangerschap is misschien minder speciaal, maar het is toch echt een heel nieuw kindje! Dat mag best gevierd worden :)

10 maanden geleden

He dames, hier zwanger van de 4e. Nu 10 weken. Woensdag de termijnecho waar de definitieve uitgerekende datum word vastgesteld, dus heel benieuwd ! Maar voor nu staat ie op 14 juli. Wij hebben het nog niemand verteld. Alhoewel ik denk het niet meer lang te kunnen verbergen haha! Mijn buik begint al echt . Maar ook nog geen idee hoe het te gaan vertellen.. wij willen het juist niet met kerst doen, omdat ze bij de 3e al niet mega enthousiast waren en toen al reacties kregen van jullie hebben het al zo druk en zo snel achterelkaar is lichamelijk toch ner goed voor je en en en Voor mij valt het ook zwaar. Het was een complete verrassing waar ik nog niet echt klaar voor was, we hadden n jaartje of wel 2 willen wachten maargoed het is niet anders en net zo welkom! Al heb ik dit keer meer moeite met 'binden' als de vorige keren. En voor mij mag dit wel de laatste zwangerschap zijn, dat brengt ook wel een bepaalde lading mee.. Mijn emoties gaan in ieder geval alle kanten op🥲 Maar leuk wel om tips e.d. te delen .. Mij benauwd het nu al om dadelijk 4 kids te douchen 😂 ik noem het nu al altijd het zweet uurtje haha.

10 maanden geleden

Aaawww maar wat leuk zoon groot gezin !! Snap goed dat het emotioneel kan zijn ik heb wel een vraagje… ben nu zwanger van de 2e en mijn eerste is 10 maandjes nu. Dus zal een verschil zijn van 1,5 jaar. Is het te doen met kids die zo dicht op elkaar zitten kwa leeftijd? ❤️

10 maanden geleden

Reactie op Jillanna123

Aaawww maar wat leuk zoon groot gezin !! Snap goed dat het emotioneel kan z ...
Proficiat met je zwangerschap ! Mijn kindjes zitten ook dicht op elkaar, de oudste word volgende maand 4, de middelste is bijna 2,5 en de jongste is bijna 11 maanden. Dus bij ze alle 3 ook zwanger toen ze ongeveer 10 maanden waren. Ik zal je mijn eerlijke mening geven . Het is vaak pittig, maar echt wel te doen hoor. Ik vond het laatste trimester van de zwangerschap zwaar omdat je een kleintje nog hebt rondlopen en zelf niet heel fit meer bent. De newborn fase vond ik 'makkelijker' , babytje slaapt nog veel en dan heb je tijd voor je eerste. Hoe ouder ze worden hoe meer ze samen kunnen, maar dat betekend ook ruzie maken .. hier is het vaak agentje spelen haha! Kindjes hebben ook nog niet echt empathie en willen alles zelf hebben en dat zorgt wel eens voor gehuil onderling maar dat moeten ze leren. Het is zwaar en soms chaotisch maar ook hartstikke mooi om ze zo samen te zien

10 maanden geleden

Laatste tijd zitten we hier wel in een heftige fase... De middelste heeft maandenlang huilnachten gehad .. die zijn voorbij en begint de jongste ermee. Dan loop je op n gegeven moment wel écht op je allerlaatste procent batterij. En zorgt in de relatie ook wel voor wrijving. Maar ook daar kom je samen wel overheen al lijkt het op dat moment niet zo. Nu slapen ze weer oke maar het benauwd me wel nu nummer 4 eraan komt

10 maanden geleden

Reactie op Cinogi

Proficiat met je zwangerschap ! Mijn kindjes zitten ook dicht op elkaar, d ...
Dankjewel voor je uitgebreide reactie ! Snap ik helemaal vooral het laatste trimester is volgensmij inderdaad pittig! Het lijkt mij zo leuk om te zien hoe ze samen opgroeien en inderdaad ze moeten het wel leren😊 dankjewel ❤️

10 maanden geleden

Reactie op Cinogi

Laatste tijd zitten we hier wel in een heftige fase... De middelste heeft m ...
Oei ja dat is erg pittig werkt je vriend veel ? Of doen jullie het wel echt samen?

10 maanden geleden

Leuk topic! Ik ben zwanger van onze derde. We hebben het al vroeg verteld, rond 7wkn al. De reacties waren minder enthousiast als bij de eerste maar dat lijkt me ook logisch. 😉 Alsnog hele leuke reacties gehad hoor. 😄 Weet nog niet of dit onze laatste zwangerschap is. Als deze baby een jaar is dan bekijken we of we meer kinderen fysiek en mentaal aankunnen. Voor mijn gevoel doen we deze derde baby er ‘gewoon even bij’ 😄 maar dat komt waarschijnlijk doordat we het al 2x meegemaakt hebben.

10 maanden geleden

Reactie op Cinogi

He dames, hier zwanger van de 4e. Nu 10 weken. Woensdag de termijnecho waar ...
Hier gaan ze nu met 3 in bad en dan per 2 denk ik 😂. Ik vind een hoop logistiek 'zweet uurtjes'. Vandaag gaan zwemmen. Dat de kleinste probeerde onder het hokje door te kruipen om zo naar huis te gaan had ik nog niet bedacht 😂

10 maanden geleden

Reactie op Cinogi

Proficiat met je zwangerschap ! Mijn kindjes zitten ook dicht op elkaar, d ...
Ik vind het soms ook wel pittig. Hier 5, 3 en 1. Ik merk wel dat de spits bij die twee kleinste blijft liggen. De oudste helpt juist. Mijn man kan er veel beter tegen dan ik soms, hoewel ik ook wel merk dat ik door de zwangerschap wat sneller gefrustreerd raak. Het is zeker te doen en er zijn ook veel momenten dat het 't helemaal waard maakt :)

10 maanden geleden

Nr 5 hier. Oudste 10, volgende telkens 2,5 jaar ertussen. Dus nr 2 wordt bijna 8, nr 3 is net 5 en nr 4 2,5. Deze was wel heel onverwacht. En nu is ons schema van elke 3 maand een verjaardag naar de knoppen. 😏 Maar er wordt naar uitgekeken. Vooral door nr2, die wil graag nog 10 zusjes 😅. Vraagt regelmatig of de baby iets wilt.

10 maanden geleden

Reactie op Tine6

Nr 5 hier. Oudste 10, volgende telkens 2,5 jaar ertussen. Dus nr 2 wordt bi ...
Hier wil de oudste zoveel baby's als in het huis passen.. soms wil hij er 100🫢