145 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op MitsuEvoIIX
Ik vind t altijd zo mooi dat mensen zich gelijk "zorgen" maken als er gezeg ...
Totdat ze met de schatting wel goed zitten en je net zoals ik wel een kindje op de wereld moet zetten, waarbij de schouder wel vast gezeten heeft en er blijvende schade is. Je weet het idd niet, en het is en blijft een schatting.. maar toch, ik snap, want dat doe ik zelf nu bij mn 3e zwangerschap ook, dat mensen zich er druk om kunnen maken :)
6 maanden geleden
Bij mijn zoon zat ik op p98 en uiteindelijk was hij 3600 met 39 weken. Ze zaten er nogal naast ;p
6 maanden geleden
Reactie op Rdam 88
Bij mij precies dit. Hoop dat het nu weer zo gaat
Ja ik ben ook vanwege een te grote baby ingeleid. Achteraf had dat dus helemaal niet gehoeven. Ik wil dat nu dus ook echt niet meer
6 maanden geleden
Mijn eerste dochter zou ook te groot zijn, rond de P90 en kreeg ik extra groeiecho's. Uiteindelijk was ze 3080 gram bij 41+1 en zat ze op P10. Bleek dus echt niks van te kloppen. Nu moet ik extra groeiecho"s omdat de eerste zo klein was 🤣 Nu lijkt ze gemiddeld te zijn. Ik neem de groei echo's Nu dus wel een beetje met een korreltje zout:)
6 maanden geleden
Reactie op Meisjeonbekend1995
Ja ik ben ook vanwege een te grote baby ingeleid. Achteraf had dat dus hele ...
Mijn baby zat met 36 weken ineens wat lager, op P86, dus toen hoefde ik lastminute niet meer ingeleid te worden.. voor nu met 2e baby (30 weken) is het advies nog wel inleiden met 38 weken. Maar ook nu krijg ik met 36 weken definitief advies over eerder inleiden of niet. Hoop dat de groei dan weer wat omlaag gaat - zoals de vorige keer - en ik dus weer op de valreep niet ingeleid hoef te worden..
6 maanden geleden
Bij onze dame is geen woord gerept destijds over P waarden. Werd geboren met 40 weken op 3985 gram. Ze was gewoon redelijk lang met 53cm maar helemaal geen dikkertje en nog steeds een lange smalle dame. Mijn familie maakt alleen maar relatief grote baby's en uiteindelijk worden we allemaal niet zo lang als volwassenen 😅
Ik ga ervan uit dat mijn lichaam produceert wat ik aan kan, zou alleen gaan inleiden omwille de grote als ze denken dat je geboortekanaal te nauw oogt of andere medische redenen.
6 maanden geleden
Reactie op ircha2024
Waar halen jullie die p vandaan? Ik zie bij mij op de echo foto p3 staan. I ...
Dit betekent percentiel en heeft te maken met het percentage baby’s wat groter is tijden de geboorte en kleiner
6 maanden geleden
Reactie op Rdam 88
Mijn baby zat met 36 weken ineens wat lager, op P86, dus toen hoefde ik las ...
Oké meiden, hier een gekke wending. Zo kan het ook gaan ;). Baby zat dus op P99. Nu weer echo gehad (31 weken) en baby zit nu flink lager: op P73. Ze vinden nu het verschil zo groot, in zo’n korte tijd, dat ik al over 2 weken een nieuwe echo moet om te kijken of hij überhaupt nog wel groeit. Als hij dus z’n lijn teveel verlaat omlaag, gaan ze onderzoeken of de navelstreng en placenta nog wel goed werken. Ineens dus alles totaal de andere kant op. Advies om in te leiden met 38 weken vanwege grote baby is in ieder geval komen te vervallen….
6 maanden geleden
Reactie op Naomi.89
Mijn baby wordt ook aan de grote kant geschat, kwam bij een pretecho naar v ...
Ik snap je zorgen.. toch geloof ik, zeker als er geen sprake is van zwangerschapsdiabetes, dat het wel goed komt. Ik ben zelf niet lang 1.68m en normaal 58kg en heb mijn eerste verwekt met 4300 gram. Ik ben er gewoon zonder striae of enkele scheur beneden uitgekomen. Ze werd gemiddeld geschat, klopte dus niks van. Wat ik wil zeggen: vertrouw op je lijf en ook een 5 ponder kan er gewoon ‘normaal’ uitkomen. Het is wel altijd goed om op voeding te letten en niet onnodig veel te snoepen, that’s it:) succes!
6 maanden geleden
Reactie op Rdam 88
Oké meiden, hier een gekke wending. Zo kan het ook gaan ;). Baby zat dus op ...
Zijn beide echos door dezelfde persoon afgenomen? Dat kan ook nog wel eens wisselen in uitkomst. Dat was bij mij nu het geval 2 weken geleden kwamen hoofd en benen eruit als groter dan gemiddeld, 1week voor op groei. Woensdag nieuwe echo gehad en toen waren hoofd en benen goed en lag buik ineens een week voor op groei. Vk zei dat dit ook kan komen door hoe nauw iemand meet. Echo's waren bij mij door twee verschillende personen gemaakt.
6 maanden geleden
In mn eerste zwangerschap zat mn dochter op P94 uiteindelijk geboren met 41,3 inleiding en uiteindelijk een spoed keizersnee en een gewicht van 4380.
Nu weer zwanger en zit ik weer op P94 zelfde groei. Ik ga lekker weer voor een keizersnee😄
6 maanden geleden
Jaa, bij de 1e (3,5 jaar geleden) ook extra groei echo’s waarbij uiteindelijk bij 32 wk stabiel Leek is hij geboren met 4700gr. En 57 cm geboren na inleiding met spoedkeizersnede, nu 30wk zwanger van de 2e en alweer de 2e extra groei echo gehad en wordt toch weer een groot mannetje P98-99, met 32 wk wederom groeiecho. Heb ook de suikertest gehad, alles was prima in orde. Dit keer gekozen voor geplande keizersnede dus ben benieuwd met hoeveel wk deze gepland word.
5 maanden geleden
Vraagje aan de mama’s die in verwachting zijn van een ‘grote baby’… Welke maat kopen jullie? Ik ben een geboortepakje aan het uitzoeken en twijfel nu toch tussen 50 en 56. Ik zou het zonde vinden als hij 50 gelijk overslaat. Mijn baby wordt geschat qua lengte P93 en qua buikomtrek P96 . Het blijft natuurlijk een schatting maar wat zouden jullie doen?
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Vraagje aan de mama’s die in verwachting zijn van een ‘grote baby’… Welke m ...
Ik heb nog wel een geboorte pakje in maat 50 nieuw .En enkele lange mouw rompers en op Vinted, 2/3 volledige outfits gekocht. Maar de rest allemaal 56. Mocht hij kleiner uitvallen , dan heeft hij in begint wel wat en kan ik de rest bij bestellen. Valt hij wel veel groter uit, dan verkoop ik het zo weer door op Vinted 🙈.
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Maag 56 😊1000 %
5 maanden geleden
Reactie op AnoniemLwd
Maat 50! Onze zoon was P99 (54cm en 4,4kg) en die paste gewoon 3 weken in maat 50