145 Reacties

5 maanden geleden

Mijn dochter heeft twee weken maat 56 gepast en toen gelijk in maat 62. Zij was een flinke baby van bijna 4,7 kilo.

5 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Vraagje aan de mama’s die in verwachting zijn van een ‘grote baby’… Welke m ...
Ik heb als geboortepakje een bamboo rib setje van Hema in maat 50/56 die zijn super stretchy dus ik neem aan dat die voor beide maten goed zijn. En Hema valt wat ruimer Maar ik heb ook zooveel maat 50 🫣 ben bang dat hij het meerendeel niet aan gaat hebben haha. Gelukkig bijna alles op Vinted gekocht dus vind het niet zonde, dan maar bewaren voor een volgende.

5 maanden geleden

Reactie op Faeven

Ik heb nog wel een geboorte pakje in maat 50 nieuw .En enkele lange mouw ro ...
Ik heb het meeste ook in 56 of zelfs 62 al. Dit had ik al voor ik wist dat hij groot zou worden. Ook het merendeel via vinted of zelfs gekregen maar voor z’n eerste pakje wilde ik wel iets nieuws kopen, vandaar m’n twijfel. Dat is een stuk duurder namelijk zo met bijpassende slofjes en mutsje enzo 🫣

5 maanden geleden

Reactie op Naomi.89

Ik heb als geboortepakje een bamboo rib setje van Hema in maat 50/56 die zi ...
Oja 50/56 moet sowieso wel passen! Zeker als het wat ruim valt. Stel dat het iets ruimer zit dan is dat ook helemaal niet erg, beter dan super strak. Dat lijkt me voor zo’n kleintje niet prettig. Ik denk dat ik toch maar voor 56 ga, alhoewel de reacties altijd zo uiteenlopend zijn 😭 het blijft een gok hahaha

5 maanden geleden

Mijn baby wordt P99 geschat maar de verloskundige van het ziekenhuis huis zij neem maar wel maat50 mee (ik heb ook 50/56 ingepakt) zelfs een flinke baby heeft vaak de eerste dagen maat 50 en in mijn geval gaan ze eerder halen (week 38/39) dus dan zou haar geboorte gewicht gemiddeld zijn wat een ander met week 40+ is .

5 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Oja 50/56 moet sowieso wel passen! Zeker als het wat ruim valt. Stel dat he ...
Ja echt he! Ik wilde ook het eerste pakje iets nieuws. Dus zou voor voor iets gaan wat lekker zacht is en comfortabel is. Heb ook een jasje maar denk dat ik hem gewoon in zon omslagdeken stop ivm comfort

5 maanden geleden

Ik ben 32 weken en mijn baby wordt op 37 weken geschat lijn p100. Daarnaast heb ik veel vruchtwater. Ik heb geen suiker. Helaas moet je bij grote baby en als je pech hebt met je verloskundige naar een gynaecoloog voor onderzoek. Morgen ga ik horen hoe en wat. Mocht ik gedwongen worden tot inleiden dan ga ik een second opinion aanvragen.

5 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Ik koop geen maar 50 meer. Start lekker bij 56, mijn dochter was ook 4250 bij de geboorte en 50 paste ze letterlijk maar een week in, super zonde. Iedereen kan 50 adviseren maar ik heb het sowieso liever een beetje oversized dan dat het op maat valt en ze er na een week uit zijn. Overigens heb ik gedurende de rest van haar leven ook vaak een maar overgeslagen. 62 zat ze bijvoorbeeld lang in maar 68 vrijwel geheel overgeslagen. Zelfde als 86…

5 maanden geleden

Reactie op meidenmoeder

Ik ben 32 weken en mijn baby wordt op 37 weken geschat lijn p100. Daarnaast ...
Je kan nooit gedwongen worden, ook niet door de gynaecoloog. Ze kunnen je alleen adviseren en risico's benoemen, maar het blijft altijd je eigen keuze.

5 maanden geleden

Ik heb 2 dochters die klein geboren waren 1ste met 2780 gram 2e met 2675 gram. Nu zwanger van de 3e dat is een jongen die zit nu op p42. Ik ben nu 33 weken heb helaas wel zwangerschap diabetes. Maar ze doen zo paniekerig dat hij te groot word. En groot is dan 3500 ik vind dat dan nog meevallen. Ze willen me heel graag aan de insuline laten beginnen maar ik ben daar zo tegen. Ik ben al bijna aan het einde en ik wil persoonlijk niks in mijn lijf spuiten. Ben ik egoïstisch om zo na te denken?

5 maanden geleden

Reactie op Serenity&Love

Ik heb 2 dochters die klein geboren waren 1ste met 2780 gram 2e met 2675 gr ...
Bijzonder dat ze dit groot vinden.. Hoe zijn je waardes? Als deze echt te hoog zijn dan is insuline wellicht toch verstandig, niet omdat de baby te groot zou worden maar om alle andere complicaties die kunnen optreden bij je baby door te hoge suikerwaardes.

5 maanden geleden

Reactie op Serenity&Love

Ik schrik ook niet zo van 3500 eigenlijk. Maar mochten zij zich daar wel druk om maken, moeten ze momenteel jou gewoon beter uitleggen waarom ze dat doen. Zeker niet egoïstisch om zo te denken! Ik krijg het idee dat je juist het juiste wil doen voor je kindje. Ken je beslissen met BRAINS al? Misschien kan dat je helpen. https://deverloskundige.nl/zwangerschap/subtekstpagina/298/een-goede-keuze-maken/

5 maanden geleden

Reactie op Boomklevertje

Bijzonder dat ze dit groot vinden.. Hoe zijn je waardes? Als deze echt te h ...
Me waardes schommelen wel en dat maakt het zo frustrerend. Ik eet geen snelle suikers meer drink 2l water per dag. Eet alleen maar gezonde snacks en dan alsnog schommelt het. Het lijkt alsof ik geen keus heb dan om alleen maar insuline te spuiten omdat het met een dieet niet volledig lukt. Ik geniet niet meer van me zwangerschap omdat ik zo hard hierom pieker

5 maanden geleden

Reactie op Serenity&Love

Dat is toch helemaal niet gek! En p42 is toch totaal niet groot? P50 is gemiddeld, dus dan is dit toch juist heel netjes.

5 maanden geleden

Reactie op AnoniemLwd

Hier 2x een grote baby gehad p99 en p98. Als de baby op p99 komt met 38 weken heb je misschien maat 50 nodig, maar als de baby rond 40 weken komt en p99, dan zou ik alleen 56 aanschaffen. Je weet natuurlijk nooit wanneer het komt, maar als het je eerste ook komt het vaak niet zo vroeg.

5 maanden geleden

Ik heb vandaag de laatste echt gehad bij 35 weken en hij weegt 3300 gram andere mensen ervaring mee?

5 maanden geleden

Reactie op ircha2024

Ik heb vandaag de laatste echt gehad bij 35 weken en hij weegt 3300 gram an ...
Hier woog hij bij net 35 weken ook ruim 3200gram. Aangezien dit best veel is, wil de gynaecoloog inleiden met 38 weken (ook omdat mijn eerste zoontje geboren is met een gebroken sleutelbeen)

5 maanden geleden

Reactie op CC27

Hier woog hij bij net 35 weken ook ruim 3200gram. Aangezien dit best veel ...
Oh ben benieuwd dan zal dat misschien bij mij ook zijn. Wanneer ben je uitgerekend?

5 maanden geleden

Hier met 35 weken 3200, met 40 weken geschat op 4300g. Ik mag vanaf week 38 inleiden, maar was niet perse een advies. Alleen een gegeven optie. Wel advies om niet langer dan 40 weken door te lopen. We hebben besloten niet te gaan inleiden voor de 40 weken, maar ga wel kijken of accupunctuur werkt in week 39 😅

5 maanden geleden

Reactie op Boomklevertje

Hier met 35 weken 3200, met 40 weken geschat op 4300g. Ik mag vanaf week 38 ...
Hier ongeveer hetzelfde! Merk dat ik het met deze wetenschap wel spannender vind dan daarvoor. Hoe ga jij daarmee om?