145 Reacties
5 maanden geleden
Reactie op SMommy
Hier ongeveer hetzelfde! Merk dat ik het met deze wetenschap wel spannender ...
Vond ik in het begin ook wel, maar hebben een hypnobirthing cursus gedaan waar ik nu ook veel aan heb. Probeer echt vertrouwen te hebben in mijn lichaam en deze baby.
En helpt mij ook wel erg om succes verhalen te lezen/horen over grote babys 😅
5 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Vond ik in het begin ook wel, maar hebben een hypnobirthing cursus gedaan w ...
Ooh echt meiden laat je alsjeblieft niet bang maken door ‘grote baby’s’. De mijne was 4250 met 40 weken en ik had een droombevalling. Veel makkelijker dan al mijn vriendinnen met kleinere baby’s. Het formaat zegt echt helemaal niks over hoe een bevalling zal verlopen. En wat je zegt; vertrouwen in jezelf en je lijf is het aller belangrijkste. Ik dacht constant; mensen over de hele wereld doen dit al eeuwen lang, op veel minder comfortabele wijze dan wij en kinderen blijven geboren worden. Echt wij vrouwen rocken en jullie kunnen dit zeker!!!
5 maanden geleden
Hier wordt ook al sinds de 20-weken echo gesproken over een grote baby door de verloskundige. Meerdere groeiecho’s al gehad en as maandag weer, laatste was bij 32+2 (ben maandag 34+6). Gek genoeg werd hij op 2130 geschat, volgens meerdere bronnen online is dat gewoon normaal. Alleen het hoofd zat op P90, zijn buikje op P67. Ik ga het allemaal wel meemaken, maar vind het jammer dat ze je zo onnodig ‘bang’ kunnen maken..
5 maanden geleden
Mijn zoontje zijn buikje word geschat op p98, terwijl ze hoofdje en beentjes onder gemiddeld zijn. Ben nu 35 weken en hij schijnt al 2800 gram te zijn, en ze hebben mij wel ook bang gemaakt… Al getest op suikers.
Mijn andere zoon is geboren met 39.4 en die woog 2800 gram, totaal tegenovergestelde van hoe de baby nu in me buik groeit.
5 maanden geleden
Mijn verloskundige is juist heel relax en ziet het als een normale baby. Met 32 weken geschat 2250gr en bij 40 weken tussen de 4000-4500 geschat. Ga gewoon thuis bevallen en we zien wel wanneer het komt. Vk heeft het niet over inleiden etc en ziet geen enkel probleem in grotere baby's. Heb het gevoel dat ze veel mensen veel te bang maken en inleiden etc.... luister naar je lichaam zou ik zeggen. Het is onze eerste, maar zie geen beren op de weg zeg maar. Ben zelf 1.78 dus niet mega groot ofzo. Het komt zoals het komt en nee ik ga niet inleiden.
5 maanden geleden
Reactie op Chantal1491
Mijn verloskundige is juist heel relax en ziet het als een normale baby. Me ...
Mijn baby werd bii 32 weken op 2400 geschat. Ik ben 180 en ben nu in het ziekenhuis omdat een grotere baby complicaties kan geven. Ik vind het allemaal onzin maar zo zie je maar, de ene vrouw heeft geluk en krijgt geen gezeur aan haar hoofd. De ander moet we aan allerlei eisen voldoen.
5 maanden geleden
Reactie op meidenmoeder
Mijn baby werd bii 32 weken op 2400 geschat. Ik ben 180 en ben nu in het z ...
Ja raar toch. Mijn vk zei oh das een normaal mooi kind, niks om je druk over te maken. In de familie alleen maar "grote" baby's.
5 maanden geleden
Laten we vooral niet vergeten dat advies om eerder in te leiden vanwege grote baby meestal niet alleen gebaseerd is op het formaat van de baby. Er zijn nog meer dingen waar ze naar kijken: hoe groot ben je zelf en hoe verliep een eventuele eerdere bevalling met grote baby? En uiteindelijk is het maar een advies en maak je zelf de keuze.
5 maanden geleden
Reactie op meidenmoeder
Mijn baby werd bii 32 weken op 2400 geschat. Ik ben 180 en ben nu in het z ...
Bij mij zei de gynaecoloog dat ik ingeleid moest worden ivm met grote vuik baby
Toen zei mijn verloskundige en een ander arts van het ziekenhuis dat er geen indicatie is om haar in te leiden want de buikomvang past vij haar lichaam .. en ik kan prika een kindje van 4 kilo of iets meer baren
Alleen vondt ik het raar dat hij daar nu zo over begon en de andere vinden het gewoon goed
5 maanden geleden
Hier ook telkens angst vanuit het ziekenhuis omdat mijn eerste kindje groot was vonden ze (3980) vond het zelf best meevallen. En geen moeite mee gehad. Alleen een vreselijke inleiding toen. Nu weer alle groeiecho’s gehad en vandaag te horen gekregen dat ze gewoon gemiddeld is. Ze weegt bij 37 weken naar verwachting 3100. Dus geen inleiding dit keer en daar voel ik me heel fijn bij! Volg vooral je gevoel mama’s! Dat is het enige dat ik mee wil geven 🌼
5 maanden geleden
Ik heb vandaag een extra echo gehad. Ik ben 34 weken zwanger en de baby wordt nu geschat op 3500 gram.
5 maanden geleden
Ik woon in het buitenland dus geen ervaring met de P.. schaal die ze in NL hanteren. Maar vandaag echo gehad en ons zoontje is nu 3005 gram bij 36 weken. Ze zeggen hier ook groot. Ik merk dat ik daar toch wel wat zenuwen van krijg..
5 maanden geleden
Afgelopen week aan zkh overgedragen (met 36 weken). Verloskundige maakte een groeiecho en toen kwam de P waarde van de buik ook uit op P97 (was voorheen steeds P90). Terwijl vorige dochter juist een kleine baby was en mijn partner en ik beiden klein zijn😅 Suikertest gedaan, deze was negatief. Volgende week gesprek met de gynaecoloog (stond al gepland), ben benieuwd of er iets over gezegd gaat worden?
5 maanden geleden
Reactie op SMommy
En gaan jullie dan eerder inleiden?
Ik heb woensdag gesprek met de gynaecoloog. Ik wil liever niet tot 40 weken inleiden omdat ik daar zo veel pijn van heb gehad. Het is even afwachten dus
5 maanden geleden
Reactie op Eefje_92
Afgelopen week aan zkh overgedragen (met 36 weken). Verloskundige maakte ee ...
Oh wij hebben echt precies het zelfde!!
Waarom word jij overgedragen aan ziekenhuis als ik vragen mag?
Ik had ook een dysmatuur baby’tje hiervoor en nu word de baby zijn buikje ook van p90 naar p98 geschat. Getest op suikers, maar ik word enkel op dieet gezet nog even…
5 maanden geleden
Dat jullie dit allemaal weten.. mijn zoontje was net 4 kilo en 54cm bij de geboorte, op een termijn van 39 weken. Hier had ik nooit wat over gehoord en verloskundige heeft ook nooit benoemd dat het een grote baby zou zijn. Nu 37 weken zwanger van de tweede en ze willen niet eens een groeiecho oid maken, of een p-waarde er aan geven. Ze zeggen alleen maar dat het niet uitmaakt hoe zwaar het kindje gaat zijn en dat ik er niks aan heb om het te weten, omdat het soms ook zo verkeerd geschat wordt en dat alleen maar stress op kan leveren als ik nu zou weten dat ik een zware baby zou hebben.
5 maanden geleden
Reactie op samp90
Oh wij hebben echt precies het zelfde!!
Waarom word jij overgedragen aan ...
Hier ook hetzelfde, nu een grote baby (wel volledig in verhouding) en hiervoor een dysmatuur.
Suikertest ook negatief.
Ik vind het toch apart dat er zoveel verschil tussen zit. Dus mochten ze bij jullie met suggesties komen waarin het verschil kan zitten, dan hoor ik het graag, want een verklaring heb ik nog niet 😉