145 Reacties
5 maanden geleden
Ik ben afgelopen woensdag bevallen met een termijn van 37.5.
De kleine meid woog 4310 gram en was 48cm, p99,8.
De bevalling ging hartstikke goed en ben maar een klein beetje ingescheurd!
Dus dames, het zegt allemaal niets hoe groot het kindje is, het komt allemaal wel goed. ❤️💖
5 maanden geleden
Wij hadden de vorige keer bij de eerste een grote dochter, bij 41.2 was ze 4800 gram. Opzich een prima bevalling gehad, wel ingeleid. Nu lijkt er juist een kleinere baby te komen. Ik kan het me haast niet voorstellen dat er zoveel verschil in zou zitten. Veel mensen hebben ook nog vaak de ervaring dat de tweede groter is.. mijn buik is tot nu toe wel kleiner en heb ook een minder “vol” gevoel, maar ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen!
5 maanden geleden
Reactie op samp90
Oh wij hebben echt precies het zelfde!!
Waarom word jij overgedragen aan ...
Ah!
Ik ben vorige keer bevallen met een spoedkeizersnede, dus zou sowieso met 36 weken medisch worden. Had dus m’n intake bij 36 weken en toen kwam dat uit de meting😅
Ik kreeg de uitslag van de suikertest dezelfde dag nog, was negatief, dus hoef niet op dieet. Moet jij wel op dieet??
5 maanden geleden
Reactie op Jacolien_95
Ik ben afgelopen woensdag bevallen met een termijn van 37.5.
De kleine me ...
Gefeliciteerd!! Spontaan of ingeleid? En fijn te horen, de succesverhalen helpen om vertrouwen te houden 😅
5 maanden geleden
Reactie op Boomklevertje
Gefeliciteerd!! Spontaan of ingeleid? En fijn te horen, de succesverhalen h ...
Dankjewel!! Ik zou ingeleid worden, maar uiteindelijk was m’n baarmoedermond rijp genoeg en had ik al 2 tot 3 cm ontsluiting waardoor ze m’n vliezen konden breken. Nog wel aan een hele lage dosering weeënopwekkers gezeten, maar m’n lichaam heeft het zelf opgepakt. ❤️
5 maanden geleden
Reactie op Evvelin2
Hier wordt ook al sinds de 20-weken echo gesproken over een grote baby door ...
Nou, vandaag de laatste groeiecho gehad! Alles was goed, geboortegewicht wordt geschat op 3500gr (dus gewoon gemiddeld) met P60 als gemiddelde waarde. Het hoofdje en buikje werden wel ‘groter’ geschat, maar al die heisa was dus een beetje om niks in mijn ogen 😅
4 maanden geleden
Hoi allemaal,
Ik moet donderdag naar de gynaecoloog en dan gaan ze kijken of ik eerder ingeleid moet worden omdat de baby wat groot is.
Mensen ervaring mee? Wat gaat de gynaecoloog doen? Is dat een echo maken of inwendig kijken?
Zo heb ik een beetje een idee wat de gynaecoloog gaat doen om te bepalen of ik eerder moet worden ingeleid.
4 maanden geleden
Reactie op ircha2024
Hoi allemaal,
Ik moet donderdag naar de gynaecoloog en dan gaan ze kijken ...
Je krijgt gewoon een groeiecho en daarna een gesprek over de opties en mogelijkheden mocht je kindje inderdaad wat groter zijn :)
4 maanden geleden
Reactie op ircha2024
Hoi allemaal,
Ik moet donderdag naar de gynaecoloog en dan gaan ze kijken ...
Ja, ons kindje word ook groot geschat, dit is naar aanleiding van groeiecho’s. Deze zijn gewoon uitwendig. Verwacht dat je dit ook krijgt, ze meten dan alles op en nav het buikje, word er een schatting gemaakt (let op, dit is altijd een schatting).
4 maanden geleden
Hier ook verwachting grote baby. Met 34+6 3100gr, P95.
Volgens meting verwachting 4100gr met 40w. Verloskundige zelf denkt wel rond de 4500gr.
Met 30w nog P62.
Grote broer maakte de laatste weken dezelfde groeispurt. Dinsdag nog getest op zwangerschapsdiabetes maar suiker was keurig. Maak gewoon grote babies met een groot hoofd.
Grote broer was ook 4235gr.
Heb gekozen voor een geplande ks nav ks de vorige keer ivm stuitligging. De verwachtte grootte gaf wel de doorslag.
4 maanden geleden
Ik heb ook donderdag een doorverwijsafspraak bij het ziekenhuis met gynaecoloog om inleiding te bespreken. Baby is de laatste 3 groeiechos rond de p95 gemeten en buikje nu op p99. Hij loopt minimaal een week voor een groei zeggen ze. Ik ga daarom op advies met vk voor een inleiding omdat ik bang ben straks 41+ te lopen en mezelf en baby in de panarie breng
4 maanden geleden
Hier verder geen extra echo. Ben nu 35+1. Word gewoon tussen de 4000-4500 geschat met 40 weken en ga gewoon thuis bevallen. Vk ziet hier geen problemen en zeker niet eerder inleiden
4 maanden geleden
Onze dame loopt ruim 2 weken voor qua groei, we hebben besloten met 38 weken te gaan inleiden dan zou ze volgens de schatting al bijna 4kg zijn (P99 is ze al sinds week 20) ik heb deze week de laatste echo gehad en alles inplannen en dan 9juli gaan ze een ballon plaatsen, hopelijk komt onze dame dan 10juli ter wereld.
4 maanden geleden
Ik vind het zo bijzonder dat er bij elke VK/gynacoloog zo’n ander ‘plan’ getrokken wordt of sturing aan wordt gegeven. Eigenlijk ligt het er dus compleet aan wie je treft of inleiden wel of niet wordt besproken/ gestimuleerd
4 maanden geleden
Reactie op Finch
Dat jullie dit allemaal weten.. mijn zoontje was net 4 kilo en 54cm bij de ...
Dit is hoe het zou moeten zijn. Metingen zijn zeer onbetrouwbaar. En het is ook niet wetenschappelijk onderbouwd dat een grote baby ernstige risico met zich meebrengt. Veel artsen en verloskundigen hebben nu het standpunt dat de nadelen van (te) vroeg inleiden groter zijn dan de nadelen om te moeten bevallen van een grote baby. Vond deze podcast erg goed:
https://open.spotify.com/episode/730Yx6tbOFGluOk1UDbdXZ?si=MWKZJWcPRZq43BzVxKosBg&t=2474
4 maanden geleden
Zijn er al wat grote baby's geboren? Hoe is de bevalling gegaan en is het ook een flinke baby?