145 Reacties
4 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Zijn er al wat grote baby's geboren? Hoe is de bevalling gegaan en is het o ...
Ons dochtertje is geboren met 37.5 weken en woog 4310 gram, p99,8.
De bevalling ging heel snel, binnen 3 uur was ze er. Het was geen hands off bevalling, ze hebben haar tegen lopen drukken omdat het anders te snel zou gaan en ik verder zou uitscheuren. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik ‘maar’ een 2e graads ruptuur had. Bij m’n zoontje heb ik totaal ruptuur graad 4 opgelopen namelijk en dat wilden we nu voorkomen.
4 maanden geleden
Hier een grote baby van ruim 4500 gram! Mijn bevalling verliep veeeel soepeler dan mijn eerdere baby van 3800 gram. Ook ben ik bij deze baby minder uitgescheurd. Gewicht zegt dus niet altijd wat over hoe je bevalling gaat verlopen. Heb vertrouwen💪💪.
4 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Zijn er al wat grote baby's geboren? Hoe is de bevalling gegaan en is het o ...
Hier een "P81 baby" van 3800 gram met 38 weken.
Meneertje woog 3338, 47.5 cm, P61...🥲
4 maanden geleden
Reactie op Finch
Dat jullie dit allemaal weten.. mijn zoontje was net 4 kilo en 54cm bij de ...
Volgens mij doen ze dit ook alleen als ze denken dat het écht een grote of kleine baby is. Bij ons wordt alles wat redelijk normaal is niet verder gecheckt, want het is inderdaad heel lastig inschatten.
4 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Volgens mij doen ze dit ook alleen als ze denken dat het écht een grote of ...
Het verschilt gewoon heel erg per VK, mijn dochter was 4250 en daardoor was het gebruikelijk voor een 2e wel een groei echo te doen. Ze schatten deze rond dezelfde koers misschien een paar 100 gram groter maar maakten zich totaal niet druk dus hebben het bij 1 groeiecho gelaten. Het verschilt gewoon enorm per VK.
4 maanden geleden
Reactie op ROSAXX
Volgens mij doen ze dit ook alleen als ze denken dat het écht een grote of ...
Bij ons was het ivm zwangerschsosdiabetes
3 maanden geleden
Ha ik was nieuwsgierig zijn er al grote baby's geboren? Hoe is de bevalling gegaan? Ik ben nu over tijd en vindt het wel spannend vanwege de grootte ook..
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Ha ik was nieuwsgierig zijn er al grote baby's geboren? Hoe is de bevalling ...
Onze dochter werd met 40 weken op 4300g geschat, mogelijkheid gekregen met 38 weken in te leiden. Toen besloten tot 40 weken af te wachten. Alleen met 39 weken te hoge bloeddruk dus toen toch ingeleid.
Bij 6 cm ontsluiting gekozen voor ruggenprik, bij de persfase is deze weer uitgezet. Na 30 minuten persen en 0 beweging is er een spoedkeizersnede uitgevoerd. Er bleef een 'randje' staan waardoor ze niet verder kwam in het bekken.
Geboorte gewicht was 3974g uiteindelijk. Gesproken met de gynaecoloog, maar eerder inleiden had waarschijnlijk niet geholpen. Bekken was te plat, dus met 37 of 38 weken had ze ook niet gepast.
3 maanden geleden
Mijn dochter is met 5640 gram geboren met 41 weken.
D.m.v. een keizersnede (vorige kinderen waren ook geboren met een keizersnede). Operatie was wel zwaarder, kwam deels door haar grootte maar ook omdat ik veel verklevingen heb gekregen door de voorgaande operaties.
Had wel veel pijn de eerste nacht, maar nadat ik had gedoucht en de katheter eruit was voelde ik me al meer mens.
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Mijn jongen is vanmorgen geboren en weegt 4400 gram, was zeker intens! Hij is ook bijna een week overtijd. In de kraamtijd is het grote gewicht juist wel een voordeel
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Met 38 weken is hij geboren met 4120 gram. Hele goede bevalling gehad, niet uitgescheurd of wat dan ook (wel bij eerste kindje van 4040g, maar ook niet erg). P97, nooit iemand die mij dit verteld heeft haha. Verloskundige zegt ook dat ze het bij een volgende zwangerschap weer niet boeiend vinden (ook al zou je bij andere praktijken wellicht wel groeiechos krijgen). Nog getest op suiker etc week van te voren toevallig, maar dat was allemaal goed.
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Hier geboren met 38+4 en hij woog 4080g en 52cm lang (p-waarde 95 en dat klopte volgens de echos).
Na 3 dagen primen (2x ballon en misoprostol) op de vierde dag vliezen gebroken en weeenopwekkers gehad. Na 14 uur alles te hebben geprobeerd en geen verdere ontsluiting na 6-7cm, toch een keizersnede geworden. Gynaecoloog gaf aan dat hij er niet goed voor lag ook en icm de grootte komt het heel soms voor dat de baarmoeder gewoon niet verder wil. Ik had gelukkig een ruggenprik en met mij en de baby ging alles goed, dus heb het als heel positief ervaren.
Ondanks terughoudendheid in het begin ben blij dat ik voor een het inleiden heb gekozen gezien hoe het is gegaan en hoe het anders had kunnen lopen. Het had zo moeten zijn 🩵
3 maanden geleden
Hier 4460g en 56 cm bij 41+4 weken. Wisten we niet van tevoren. Prima natuurlijke bevalling gehad, net als bij zijn broer 2 jaar geleden die 4160g en 56cm was, ook op 41+4. Ik maak ze kennelijk gewoon lekker groot (zelf erg lang en partner ook). Vind het in de kraamtijd heerlijk zo’n wat steviger baby 😊
Wel net over de grens (p91), dus nog even op suiker getest maar was allemaal prima.
3 maanden geleden
Mijn baby werd P99, 4500g met 40 weken geschat. Het advies was om met 38 weken in te leiden en dit hebben we ook geprobeerd, ballon en 1 dag miso zette geen zoden aan de dijk dus hebben we het een week opgeschoven. In week 39 weeg geprobeerd, grotere ballon en toen vliezen gebroken. Helse 26 uur weeopwekkers en toen toch een keizersnede... Madam was 3820g en 51cm ... Totaal onnodig dus om in te leiden, ze zat ook nog onder een hele dikke laag huidsmeer en had waarschijnlijk nog wel ruim 1a2 weken kunnen blijven zitten 🙈 doordat de vliezen zo lang waren gebroken heeft ze ook nog een long infectie gekregen en heeft ze 4 dagen op de neonatalegie aan infuus met antibiotica gelegen, we zijn heel blij dat ze er is en het nu goed gaat maar wel wat teleurgesteld in de begeleiding en ondersteuning van uit het ziekenhuis 🥲
3 maanden geleden
Reactie op Stroopwafels
Jep, een groei echo gehad baby p85 geschat? Eindstand was meneer 5 kilo geboren met 40+3. Bevalling was er een zoals je hem zou dromen. Weeen niet mega intens wel regelmatig. Eerste en enige check 7/8cm en vervolgens in sneltreinvaart in bad geboren met een bijna hands off bevalling. Laat je niet afschrikken door de grootte, je lichaam is hier gewoon voor gemaakt!