145 Reacties

3 maanden geleden

Hier niet gedacht dat ze groot zou zijn, maar bleek toch 4600 gram en 54 cm haha. Echter geen moeite gehad met de bevalling. Snelle bevalling van 3 uur en 9 min persen. Alles kan dus ☺️

3 maanden geleden

Ik heb geen groei echo gehad maar baby was 58cm (ja echt!) en 4380gram. Achteraf zat ik op P95. Mijn man is ook lang en deze baby werd bij 41+1 geboren. Had een hele snelle bevalling, 3min geperst en geen hechtingen oid.

3 maanden geleden

Reactie op Bloempje51

Ik heb geen groei echo gehad maar baby was 58cm (ja echt!) en 4380gram. Ac ...
Wauw, ik vond het met 56 cm al sneu om maatje 50 op te ruimen, maar je zit dan al gelijk in maatje 62 😊

3 maanden geleden

Bedankt allemaal, dit geeft veel vertrouwen! Inmiddels bijna 41 dus ik denk steeds help nu wordt ze nog groter.. Fijn te horen.

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Bedankt allemaal, dit geeft veel vertrouwen! Inmiddels bijna 41 dus ik denk ...
Nou inderdaad, mij ook! Inmiddels ook bijna 41 weken zwanger en bij de laatste groei echo op P98 geschat. Maandag gesprek met de gynaecoloog voor verdere stappen. Ben benieuwd. Jij al verder nieuws?

3 maanden geleden

Hier de hele tijd op P90 geschat. Uiteindelijk geboren met 39+4 en ze woog 3410 en was 50 cm 😂

3 maanden geleden

Reactie op JGewenst

Nou inderdaad, mij ook! Inmiddels ook bijna 41 weken zwanger en bij de laat ...
Helaas nog niks... vandaag nog 12,000 stappen gelopen en heerlijke dag gehad wel, maar nog niks geen gerommel. Maandag voetreflex en strippen.

3 maanden geleden

Bij mij werd mijn dochter 4,5 Kg geschat met 40 weken. Ze is geboren met precies 39 weken en 4520 gr. Dus hier was ze daadwerkelijk groter dan ze werd geschat..

3 maanden geleden

Mijn 'grote' baby is gisteravond geboren :) 3985 gram met 41 weken. Bevalling ging heel vlot en soepel thuis, veeeeel sneller dan de eerste. Gewicht totaal geen belemmerende factor. Dolblij met onze meid!

3 maanden geleden

Mijn grote baby is ook geboren. Werd geschat op P98. Is geboren met 40+5 en was 4265 gram en 54 cm. Vind het meevallen als je kijkt naar onze dochter mer 3900 gram en 53 cm. Zij werd bij de echo’s altijd ietsjes groter de gemiddeld geschat (rond de P65-70). Haar bevalling was niet je van het, laten we het daar op houden🤣 Thuisbevalling van onze zoon was daarentegen binnen 4 uur gepiept.

3 maanden geleden

Reactie op Stroopwafels

Ha ik was nieuwsgierig zijn er al grote baby's geboren? Hoe is de bevalling ...
Onze zoon werd met 38 weken 3700/3800 gr geschat, P81. Uiteindelijk met 38 weken ingeleid ivm insuline. Gelukkig niet vanwege zijn Pwaarde, want hij was maar 3338gr, P61! Dag erna zelfs maar 3100... Dus hier klopte het totaal niet en was de bevalling en vooral de persfase heel snel en vlot!

3 maanden geleden

Die van mij is met 38 weken gekomen en woog al 3950 gram. 😅

3 maanden geleden

Toch benieuwd of mijnes met 5045 de grootste was haha, of zijn ze hier nog groter geboren?

3 maanden geleden

Bij mij bleek het mee te vallen. Geboren bij 39+5, hij was 52 cm en 3690 gram. Ik laat me bij een eventueel volgende zwangerschap niet weer onzeker maken door groeiecho’s 🥲

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Toch benieuwd of mijnes met 5045 de grootste was haha, of zijn ze hier nog ...
Hihi je wint de eerste prijs denk ik. Hier 4810 gram 😁

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

Ik denk ook dat je wint, mijne was 4545

3 maanden geleden

Reactie op Bloemke13

Hihi je wint de eerste prijs denk ik. Hier 4810 gram 😁
Dat is ook een flinke!

3 maanden geleden

Reactie op saartje2024

🙋‍♀️ hier een dame van 5640 gram 😅

3 maanden geleden

Reactie op BrWi

🙋‍♀️ hier een dame van 5640 gram 😅
Watttttt! Hoe dan!

3 maanden geleden

Reactie op Tessa3110

Watttttt! Hoe dan!
Haha. Mijn andere dochters waren ook zwaar (4376 gram en 4915 gram), maar dit had ik ook niet verwacht. Dacht dat ze een foutje hadden gemaakt 🤣 Ik ben getest op suiker en dat was negatief. Zij had uiteindelijk ook goede glucose waarden en was met een termijn van 41 weken. Geen idee waarom ze zo groot was :p