1409 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Nog even doorzetten! De stuwing is hels, maar over een dag is het als het g ...
Oh kijk ik ook naar uit. Hier ook hevige stuwing maargoed ik lig lekker naast een tevreden mannetje daar doe ik het voor hopelijk morgen minder. Geen ervaring verder nog met bv dus ben benieuwd!

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vanmorgen hier de vk langs geweest. Mup is 60 gram in nog geen 24 uur aange ...
Ja ik sinds vandaag ook megaaa stuwing ik vind het heftig. Zweet ook als een malle. De kraamhulp heeft me nu met koude compressen in gepakt met daar omheen een strakke doek wow wat een verademing even. Nu lekker bij mijn kleine ventje liggen en kijken hoe mooi die is hij is zo tevreden met de bv dus daar doen we het voor 💙

3 maanden geleden

Onze zoon wil liever 1* in de 4 uur drinken, dan 3. Is dat herkenbaar voor iemand? Alleen dan wordt hij uit zichzelf wakker en vraagt erom. Als ik hem eerder wakker maak, dan is hij mega slaperig. Hij is nu 11 dagen. Zijn luiers zijn verder prima.

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Onze zoon wil liever 1* in de 4 uur drinken, dan 3. Is dat herkenbaar voor ...
Onze dochter is nu 8 dagen oud en wij mogen sinds 2 dagen overdag elke 4 uur voeden en zelfs 1x6 uur ertussen laten in de nacht. Ze is wel weer voorbij haar geboortegewicht, eet heel erg goed (ik heb een flinke overproductie) en weegt meer dan 4 kilo dus dat speelt zeker mee. Maar elke 4 uur zou geen kwaad moeten lijkt mij als ie dan wel voldoende melk krijgt.

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Onze zoon wil liever 1* in de 4 uur drinken, dan 3. Is dat herkenbaar voor ...
Je kunt prima voeden op verzoek als ie verder goed groeit!

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Vandaag ff een dip moment hier. Yinthe is 9% afgevallen terwijl ik dus over ...
Hier ook een overproductie. Mijn lactatiekundige zegt dat je 1x in 24 uur tijd je borsten helemaal leeg mag kolven, dit zou je borsten 'resetten' maar niet extra stimuleren. Moet je ze wel echt helemaal leeg kolven. Ik doe dit nu 3 dagen in de avond en kolf elke avond 500ml af voor in de vriezer. Daarna voed ik mijn dochter en gaan we naar bed. Ik merk dat zij beter en rustiger drinkt, snachts ook want dan zitten de borsten nog niet vol en dat zij minder krampjes heeft. Als je echt veel melk hebt, zou je nog saliethee kunnen overwegen om het wat te remmen.

3 maanden geleden

Vanaf het moment dat ik zwanger was keek ik enorm uit om borstvoeding te geven. Onze kleine meid had tijdens de bevalling vruchtwater ingeslikt waardoor ze onwijs misselijk was. Ze hapte daardoor niet goed aan. Ik kreeg een tepelhoed vanuit het ziekenhuis. De 1e nacht ging het drinken goed, maar daarna pakte ze mijn borst niet. Ze zoog maar een paar keer en liet de borst los. Nu heb ik doormiddel van vingerfooding in het begin kunstvoeding gegeven en nu geef ik borstvoeding dmv een fles. Gelukkig voldoende productie maar het aanhappen lukt nog steeds niet met of zonder tepelhoed. Dinsdag hebben we een afspraak om te kijken naar een verkort tongriempje, advies vanuit de lactatiekundige. Komt het aanhappen nog goed? Ik merk dat ik hier met de dag minder zeker van wordt. Ons meisje is nu 10 dagen oud.

3 maanden geleden

Gebruiken jullie je eigen kolf of een powerkolf?

3 maanden geleden

Reactie op CarolineF1986

Onze zoon wil liever 1* in de 4 uur drinken, dan 3. Is dat herkenbaar voor ...
Zolang hij goed groeit, voldoende plasluiers heeft, geen speen en niet ingebakerd is mag je voeden op verzoek. 😃

3 maanden geleden

Reactie op Samirayous95

Vanaf het moment dat ik zwanger was keek ik enorm uit om borstvoeding te ge ...
bij mijn eerste kind was het in het begin ook getob met de borstvoeding. O.a. vanwege tongriempje. Het heeft echt wel een paar consulten van lactatiekundige en meerdere weken geduurd voor het aanhappen/aanleggen goed lukte. Steeds hele kleine stapjes vooruitgang. Uiteindelijk is het toch gelukt en met veel voldoening een jaar borstvoeding gegeven.

3 maanden geleden

Reactie op Marije100

bij mijn eerste kind was het in het begin ook getob met de borstvoeding. O. ...
Wat goed! Heb je tussentijds wel de fles aangeboden? En welke oefeningen heb je gedaan voor het aanleggen

3 maanden geleden

Reactie op Samirayous95

Wat goed! Heb je tussentijds wel de fles aangeboden? En welke oefeningen h ...
Ja, ons zoontje kreeg naast het aanleggen in het begin voeding met een spuitje (vingervoeden ofzo) en toen het spuitje te klein werd voor de hoeveelheid voeding werd het na het aanleggen nog voeden met een flesje. Na het klieven van het tongriempje hebben we van de lactatiekundige verschillende oefeningen gekregen om te helpen de tongspier te trainen. Voor aanleggen heb ik verschillende houdingen geprobeerd om te kijken wat voor mij het prettigst zat. Verder heeft de lactatiekundige een paar keer meegekeken en tips gegeven. Voor ons had ze de 'nippleflip' methode uitgelegd, maar dat was vanwege de vorm van mijn tepels en niet zozeer vanwege de baby. Verder bleef aanhappen met een 'grote hap' wel een aandachtspunt. Verder weet ik het niet zo goed meer, is al twee jaar geleden. Ik vond het fijn dat de lactatiekundige echt advies op maat kon geven. (Hangt wel een kosteplaatje aan in eerste instantie, (dat kwam voor mij destijds als een verrassing) maar was het meer dan waard)

3 maanden geleden

Reactie op Marije100

Ja, ons zoontje kreeg naast het aanleggen in het begin voeding met een spu ...
Oh wat fijn dat de lactatiekundige je zo heeft kunnen helpen! Kijk even hoe je er voor verzekerd bent! Vaak krijg je n deel of soms alles vergoed! Wie heeft bij jou de klieving uitgevoerd als ik mag vragen? De lactatiekundige of de verloskundige? Bij Maud heeft de vk t gedaan, al mag dat helemaal niet meer😵‍💫 want t is een medische ingreep die alleen nog gedaan mocht worden door de kno wat ik grote onzin vind want daardoor mislukken vaak veel borstvoedingen

3 maanden geleden

Reactie op MitsuEvoIIX

Oh wat fijn dat de lactatiekundige je zo heeft kunnen helpen! Kijk even ho ...
Wij hadden / hebben ons niet aanvullend verzekerd en de gok genomen om eventuele kosten zelf te dragen. Met een aanvullende verzekering krijg je inderdaad vaak wel de lactatiekundige vergoed geloof ik. Bij ons heeft ook de vk de klieving uitgevoerd. Inderdaad nadat ze uitgebreid had uitgelegd dat het officieel niet meer mocht (vroeger wel) en met nadrukkelijk onze toestemming. Ik was heel blij dat ze het kon en wilde doen. Scheelde kostbare tijd en fijn dat het thuis in een vertrouwde omgeving kon.

3 maanden geleden

Reactie op Marije100

Wij hadden / hebben ons niet aanvullend verzekerd en de gok genomen om even ...
Ja wij moesten toen zelfs papieren tekenen voor toestemming. Uit eindelijk dronk Maud nog niet bij mij aan de borst en toen fulltime gekolfd haha Deze dame heeft t gelukkig niet nodig al voed ik met een tepelhoedje ivm de paniek die ze heeft als ze krampjes heeft. Wordt ze rustig wakker dan wel direct aan de borst

3 maanden geleden

Onze kleine meid is nu 10 dagen oud. Aanhappen gaat niet goed i.v.m. een wat plattere tepel (dit was voor mij ook nieuw😂) maar met een tepelhoedje van medela gaat het fantastisch. Ik denk wel dat ik tegen overproductie aan zit, dus ik probeer nu in clusters te voeden, zodat ze hopelijk voldoende ‘vette’ melk binnen krijgt

3 maanden geleden

Reactie op sabro

Onze kleine meid is nu 10 dagen oud. Aanhappen gaat niet goed i.v.m. een wa ...
Wat fijn! Hier ook het zelfde probleem. Ze glijd er zo af zeker met stuwing 😭 ben allang blij dat ze goed drinkt en groeit met hoedje. Lactatiekundige teddy Roerdalen zei wel letterlijk tegen mij dat ik het ding in de hoek vd kamer moest gooien... maar ja snap ik wel want dan kan ze zsm op consult komen 🙄👀 Denk als de stuwing minder word aanhappen beter gaat lukken. Gewoon oefenen lijkt me en anders kan ze altijd nog komen 🤭

3 maanden geleden

Reactie op Wallflower

Wat fijn! Hier ook het zelfde probleem. Ze glijd er zo af zeker met stuwing ...
*teddy roorda

3 maanden geleden

Reactie op Samirayous95

Vanaf het moment dat ik zwanger was keek ik enorm uit om borstvoeding te ge ...
Ik heb hetzelfde, na 10 dagen bijvoeden met fles en hapt niet aan of maar heel kort. Ik word er ook moedeloos van en ben ook benieuwd naar ervaringen dat het na deze termijn nog gelukt is om de baby goed aan te leggen en borstvoeding te geven.

3 maanden geleden

Reactie op corine v

Ik heb hetzelfde, na 10 dagen bijvoeden met fles en hapt niet aan of maar h ...
Ook niet met tepel hoedje?