558 Reacties

één maand geleden

Reactie op charlie19

Mijn zoontje van 3 maanden (15wk) krijgt volledig borstvoeding. Omdat ik we ...
We ervaren precies hetzelfde probleem. Dit allemaal nadat mijn productie achteruit was gegaan omdat ik ongesteld ben nu.

één maand geleden

Reactie op Beanie85

Dat laatste... Je kleintje geeft heel goed zijn behoefte aan. Hier was het ...
Je hebt helemaal gelijk. Ik koester de momentjes ook heel erg want idd het gaat enorm snel dat besef ik mij al te goed. Vannacht en gister nacht kwam hij maar 1x heel fijn maar ik dacht dus ook meteen..straks is dit gewoon voorbij....slik dan kan ik er weer bijna van gaan huilen 😅🙈 echt, ik snap mijzelf soms gewoon echt niet.

één maand geleden

Weet iemand of een trage TSR weer hersteld? Zowel mijn productie en TSR is enorm achteruit na de menstruatie 😢😢 duurt me echte lang beetje. Productie is gelukkig weer vanzelf hersteld maar de kleine is snel gefrustreerd als het allemaal niet snel opgang komt

één maand geleden

Reactie op charlie19

Mijn oudste had dit ook wel eens. Gewoon blijven proberen en vaak lukt het dan wel weer. Fles geven met de kleinste speen (zodat ze wat meer moeite moeten doen).

één maand geleden

Reactie op charlie19

Als het er echt uit spuit, dan even in een handdoek laten stromen. Misschien is de stroom te heftig

één maand geleden

Reactie op annesv92

Je hebt helemaal gelijk. Ik koester de momentjes ook heel erg want idd het ...
Bizar he, haha. Wat zo'n kleintje met je (emoties) doet. Het is gewoon zo'n bijzondere tijd, en ook al heb je slaaptekort of is het pittig, het gaat over. Ik vind het vooral bijzonder te bedenken dat je kleine echt op jou rekent en je de enige (met partner) bent die aan de behoeftes kan voldoen. En dan is wat minder slaap ineens helemaal niet erg. Los van voeding geven, is het ook een stukje genegenheid en liefde die hij in de nacht nodig heeft 🥰

één maand geleden

Ik ben nieuwsgierig of jullie tegen hetzelfde aanlopen? Onze bedtijd routine is als volgt: Naar boven gaan , kamer donker maken , zachtjes praten, verschonen pyama + slaapzak aan, knuffelen en liedje en dan voed ik haar in slaap. Als mijn vriend haar naar bed gaat is het hetzelfde alleen als laatste stap voeden met de fles. En hier gaat het dus vaak mis en raakt onze dochter overstuur... We proberen nu om de avond haar op bed te leggen, maar tot nu toe is het pas 1 x gelukt en meestal moet ik bijspringen omdat ze ontroostbaar is en zichzelf alleen maar meer overstuur maakt. Het wordt steeds meer een probleem omdat ik ook weleens s avonds weg wil, maar hier nu al een rot gevoel over heb. Overdag slaapt ze goed bij mijn vriend in de draagzak. Op de avonden dat ik weg ga zou hij haar ook in de draagzak kunnen doen. Maar ik het zou voor ons allemaal fijn zijn als hij haar ook vaker naar bed kan brengen. Komt dit door het in slaap voeden aan de borst? Dit werkt voor ons nu het beste omdat ze dan echt snel in slaap valt

één maand geleden

Reactie op LaFleur1

Ik ben nieuwsgierig of jullie tegen hetzelfde aanlopen? Onze bedtijd rout ...
Ja hier precies hetzelfde. Mijn zoontje raakt compleet overstuur en gaat nier zonder ons voed moment slapen. Ik vind het niet zo erg ik ga gewoon erna weg laatste voed moment is 19/ 19.30

één maand geleden

Reactie op LaFleur1

Ik denk dat ze aan de borst na het actief drinken je borsten nog even als speen gebruikt. Wat je zou kunnen proberen: na het actieve drinken loskoppelen. Liefs

één maand geleden

Reactie op LaFleur1

Ik herken wel een beetje het blijven zoeken. Bij ons krijgt ze als laatste voeding een flesje afgekolfde melk. En als ze die leeg heeft speen erbij in de aanslag dat ze die meteen krijgt en dan valt ze met de speen in slaap

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Ik denk dat ze aan de borst na het actief drinken je borsten nog even als s ...
Ja klopt ik kan haar alleen echt pas loskoppelen in diepe slaap, daarvoor blijft ze zoeken en uiteindelijk huilen..

één maand geleden

Reactie op Rooslm1990

Ik herken wel een beetje het blijven zoeken. Bij ons krijgt ze als laatste ...
Ja helaas wilt ze hier der speen sinds een maandje niet meer :-( en duimen doet ze nog maar heel soms , meer per toeval

één maand geleden

Reactie op LaFleur1

Krijgt ze ochtend melk of avond melk? Ochtend melk bevat cortisol en maakt ze alert. Avond melk bevat melatonine en maakt slaperig. Als het afgekolfde melk is natuurlijk

één maand geleden

Hii, Ik geef nu afgekolfde flesjes om aan fles te wennen. In de middag/avond kan ik echter nooit een hele voeding kolven. Het is altijd een stuk minder. Is dit normaal ?

één maand geleden

Reactie op seren1038

Hii, Ik geef nu afgekolfde flesjes om aan fles te wennen. In de middag/avo ...
Is heel normaal, vandaar dat veel kindjes clusteren rond die tijd. In de nacht ochtend maak je meer goede hormonen aan waardoor je melkproductie piekt en in de avond minder. Wellicht kolf je in de ochtend meer dan een voeding? Of je zou dan ook na de live bv ( ochtend of nacht) nog even na kunnen kolven, zo bouw je ook op om af en toe een flesje te kunnen geven.

één maand geleden

Reactie op seren1038

Hii, Ik geef nu afgekolfde flesjes om aan fles te wennen. In de middag/avo ...
Je kunt een keer power kolven als je kleintje op bed ligt s avonds.

één maand geleden

Hoe vaak clusteren jullie kleintjes en merk je een regeldag? Hier een variatie van live voeden en kolven (vaak powerkolven), waar de laatste week ineens de productie afgenomen is. En ik kan me de laatste keer clusteren niet meer zo goed herinneren 😅

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Krijgt ze ochtend melk of avond melk? Ochtend melk bevat cortisol en maakt ...
Pfoe.. ik weet het niet ik schrijf de tijden niet op mn gekolfde melk en heb een behoorlijke voorraad dus probeer eerst de oudere melk op te maken. Maar ik kolf eigenlijk nooit in de avond. Dus het is of ochtend of middag melk. Maar meestal laat ze het flesje links liggen begint ze te huilen en moet ik het overnemen en krijgt ze dan dus uiteindelijk de borst

één maand geleden

Reactie op CarolineF1986

Je kunt een keer power kolven als je kleintje op bed ligt s avonds.
Hoe doe ik dat dan en moet ik dat elke dag doen?

één maand geleden

Reactie op seren1038

Hoe doe ik dat dan en moet ik dat elke dag doen?
20 min kolven, 10 min rust, 10 min kolven, 10 min rust, 10 min kolven (in totaal een uur). Je kunt het doen om een voorraadje aan te leggen. 1 a 2* per week zou voldoende moeten zijn. Dit simuleert een groeispurt van je kindje. Niet te vaak doen als je neiging tot overproductie hebt.